Ervaring met een dealer

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gaaspertje

Ervaring met een dealer

Bericht#1 » 01 okt 2015, 19:07

Mijn ervaring met een dealer:

Augustus 2014 besloot ik een nieuwe people s te kopen en mijn oude in te ruilen bij mijn dealer waar ik al ruim drie jaar kwam en ook eerder een nieuwe people heb gekocht en waar alle reparaties en onderhoud inclusief banden heb laten uitvoeren.
Op de nieuwe people s kon ik €700 krijgen en dat vond ik te weinig, toen naar een andere dealer geweest en daar kon ik €1000 inruil krijgen en bij de derde €1400, daarop heb ik contact met mijn dealer opgenomen en deze dit aan hem voorgelegd, heb deze gevraagd wat hij eraan ging doen en na 6 keer dit gevraagd te hebben bleef hij bij het bod van €700.
Mijn besluit stond vast zomaar €700 weg te gooien was mij te gortig was het nu €100 vooruit daar kan mee leven.
Nadat ik de scooter bij een andere dealer had gekocht werd er gezegd ja maar ik was wel mee gegaan met de prijs terwijl zes keer het antwoord nee was.( kan hij achteraf makkelijk zeggen)
Omdat ik toch wel goede ervaring met deze dealer heb gehad heb ik voorgesteld de scooter bij hen in onderhoud te doen, niet omdat ik ontevreden ben van mijn huidige dealer laat ik dat voorop stellen !!!!!!
Ik ben er naartoe gegaan en ben een gesprek aangegaan, in eerste instantie was het tuurlijk en op mijn vraag of zij de garantie over wilde nemen was dat eerst geen probleem werd mij gezegd want wij zijn garantiedealer.,
Nu het moment daar is dat de scooter een servicebeurt moet hebben en ik informeerde hoe de garantie overname in zijn werk ging was het dat zij eerst contact met Kymco moesten hebben en afgesproken dat ik de volgende dag zou bellen, zo gezegd zo gedaan en belde de volgende dag en het antwoord was voor kleine garantie reparatie (ter beoordeling aan deze dealer) kon ik daar wel terecht maar voor een eventuele grote garantieclaim zou ik terug moeten naar de dealer waar de scooter gekocht is, erg vreemd want op hun website staat dat zij de garantie kunnen overnemen en helemaal niets over wat wel of niet.
Voor mij is het duidelijk deze dealer wil dus wel aan het onderhoud verdienen en voor de rest niet. (hun eigen woorden waren dat een dealer het moet verdienen met onderhoud)
Ik blijf dus gewoon bij de dealer waar ik de scooter heb gekocht en waar ik verder tevreden over ben.
Ik heb mij dus vreselijk vergist in deze daler.
Laatst gewijzigd door Gaaspertje op 02 okt 2015, 05:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Ervaring met een dealer

Bericht#2 » 01 okt 2015, 21:26

Maar lees ik dat goed? kon je bij aankoop van een nieuwe scooter 1500€ inruil krijgen voor je oude? Dat zou wel heel veel zijn, groot gelijk dat je dan toehapt.
Bertocello
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Ervaring met een dealer

Bericht#3 » 01 okt 2015, 22:00

Het blijft een vreemde handel in scooterland.
In alle gevallen is de leverende dealer de garantie gevende dealer.
Misschien is het anders als je "on route" stil valt.
Maar het verschil van inruilprijs van € 800,- is wel even iets om over na te denken.
Dus groot gelijk dat je toehapt.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Ervaring met een dealer

Bericht#4 » 01 okt 2015, 22:15

700 euro is een hoop geld Gerrit, daar hoef je geen twee keer over na te denken.

In Weesp is een motorzaak die ook Kymco dealer is, maar ik huiver om er langs te gaan want er is niets bekent over hoe zijn service is.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer