Mijn ervaring met een dealer:
Augustus 2014 besloot ik een nieuwe people s te kopen en mijn oude in te ruilen bij mijn dealer waar ik al ruim drie jaar kwam en ook eerder een nieuwe people heb gekocht en waar alle reparaties en onderhoud inclusief banden heb laten uitvoeren.
Op de nieuwe people s kon ik €700 krijgen en dat vond ik te weinig, toen naar een andere dealer geweest en daar kon ik €1000 inruil krijgen en bij de derde €1400, daarop heb ik contact met mijn dealer opgenomen en deze dit aan hem voorgelegd, heb deze gevraagd wat hij eraan ging doen en na 6 keer dit gevraagd te hebben bleef hij bij het bod van €700.
Mijn besluit stond vast zomaar €700 weg te gooien was mij te gortig was het nu €100 vooruit daar kan mee leven.
Nadat ik de scooter bij een andere dealer had gekocht werd er gezegd ja maar ik was wel mee gegaan met de prijs terwijl zes keer het antwoord nee was.( kan hij achteraf makkelijk zeggen)
Omdat ik toch wel goede ervaring met deze dealer heb gehad heb ik voorgesteld de scooter bij hen in onderhoud te doen, niet omdat ik ontevreden ben van mijn huidige dealer laat ik dat voorop stellen !!!!!!
Ik ben er naartoe gegaan en ben een gesprek aangegaan, in eerste instantie was het tuurlijk en op mijn vraag of zij de garantie over wilde nemen was dat eerst geen probleem werd mij gezegd want wij zijn garantiedealer.,
Nu het moment daar is dat de scooter een servicebeurt moet hebben en ik informeerde hoe de garantie overname in zijn werk ging was het dat zij eerst contact met Kymco moesten hebben en afgesproken dat ik de volgende dag zou bellen, zo gezegd zo gedaan en belde de volgende dag en het antwoord was voor kleine garantie reparatie (ter beoordeling aan deze dealer) kon ik daar wel terecht maar voor een eventuele grote garantieclaim zou ik terug moeten naar de dealer waar de scooter gekocht is, erg vreemd want op hun website staat dat zij de garantie kunnen overnemen en helemaal niets over wat wel of niet.
Voor mij is het duidelijk deze dealer wil dus wel aan het onderhoud verdienen en voor de rest niet. (hun eigen woorden waren dat een dealer het moet verdienen met onderhoud)
Ik blijf dus gewoon bij de dealer waar ik de scooter heb gekocht en waar ik verder tevreden over ben.
Ik heb mij dus vreselijk vergist in deze daler.