Mijn dealer en ik.

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#11 » 14 mei 2016, 16:13

roadkill schreef:
@Jo&Marian, daarom breng ik mijn brommer ook weg voor onderhoud, je mag verwachten dat een dealer toch wel weet van hoe en wat?


Vertrouwen is goed!...controle is beter!
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#12 » 30 mei 2016, 20:28

Zo ruim 3 weken verder, maar nog geen belletje gehad, zou het echt zo lang duren voor er een nieuwe scjif leverbaar is???? Het rijden blijft even goed een genot, enkel het remmen met de voorrem is niet leuk momenteel.

Het wiel van de scooter van mijn zoon hebben we gewoon maar opgehaald, als je op hun telefoontje moet wachten is waarschijnlijk een nieuw aan geschafte scooter al een old timer voor dat je gebeld word dat je hem kan halen...... Moet wel zeggen dat het wiel netjes geregeld was door ze.

Toe vallig heeft een collega van mij ook ervaring met ze, en die begon dan ook hard te lachen dat ik zei dat ze zouden bellen....

Ik vind het al met al jammer, maar ik ga toch op zoek naar een andere dealer ik vind dat ik ze nu meer dan genoeg kansen heb gegeven.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
smack-fu
Berichten: 295

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#13 » 30 mei 2016, 20:42

Zo'n schijf moet je binnen een week toch wel binnen hebben? Ik bedoel, ga naar een willekeurige onderdelenwinkel (zoals 4taktwinkel.nl of scooteronderdelenwinkel.nl) en je hebt 'm vaak binnen enkele dagen al binnen. Bij een dealer zou dat toch minstens net zo snel moeten gaan.

Of bel anders eens met AGM zelf. Na 3 weken zou bij mij ook het geduld flinterdun zijn, maar een belletje met AGM over zowel de levering van een remschijf bij je dealer, en de melding dat hij wel érg makkelijk is met z'n garantie/werk, is misschien een hoog nodige tip. Wellicht heeft AGM er ook nog wat aan omdat ze zo de dealers die slecht werk leveren kunnen aanspreken :)
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#14 » 30 mei 2016, 20:52

Ik denk dat ik dat belletje maar moet gaan plegen, misschien kunnen zij mij ook aan een andere dealer helpen.

Ik weet de maten van de schijf eigenlijk niet, anders zou ik hem zelf wel bestellen, maar dan zit je meteen weer met garantie......
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#15 » 04 jun 2016, 16:49

Nou gisteren de brommer weggebracht voor het vervangen van de remschijf, en meteen een goed gesprek gehad. Over en weer hadden we punten van kritiek en in mijn ogen is het een goed gesprek geweest en zijn alle dingen uitgesproken. Om half 1 vanmiddag kreeg ik een belletje dat ie klaar stond, en half 3 opgehaald. Remschijf en boutjes vervangen en het remt weer retestrak. Verder had ie de ketting nog ff gesmeerd en de koppeling ook nog afgesteld denk ik want er was merkbaar beter schakelen!

Al met al is wat mij betreft de lucht geklaard, en breng ik mij brommer de volgende keer gewoon weer hier naar toe met het volle vertrouwen dat ie in goede handen is.

Note: gewoon zeggen waar het op staat, wat je verwacht en wat je tegenstaat werkt gewoon het best, en discussies ook niet uit de weg gaan, maar altijd zorgen dat er na het gebeuren gewoon netjes de handen geschud worden en je elkaar gewoon netjes recht in de ogen kan kijken.

Maar de belangrijkste conclusie voor mij is dat ik nu het vertrouwen heb dat mij brommer daar met een gerust hart kan achterlaten voor een beurt of eventuele reparatie.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 04 jun 2016, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Typefout gecorrigeerd
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Stephan

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#16 » 04 jun 2016, 21:28

AMEN!

Bedankt voor het delen van je ervaringen!
0 x

TK E

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#17 » 04 jun 2016, 21:29

Goed dat het zo is opgelost.......veel plezier met je brommer
0 x

René K

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#18 » 04 jun 2016, 22:05

Gelukkig weer opgelost lees ik, soms duurt het bestellen van onderdelen erg lang.
Ik ga alweer de 6de week in ter afwachting van een paar Honda Vision onderdelen, iedere keer duurt zo'n bestelling weeeeken
lang. Misschien moet ik maar van die (geweldige) Honda Vision af en koop ik wel weer een Piaggio waar ik de onderdelen
gewoon kan bestellen o.a bij Easy Parts en binnen een paar dagen via de post aan de deur wordt geleverd.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#19 » 04 jun 2016, 22:31

Ja ik ben er blij om dat het uitgepraat is, en dan is het ook wel zo netjes om ook dat te melden. Ik zeg ook altijd dat iets ( brommer, auto of wat dan ook) net zo betrouwbaar is als degene die het onderhoud doet. Voordat ik weer met brommertjes ging rijden had im een Renault Megane 2, zeg maar de meest onbetrouwbare auto volgens reputatie, maar door een goede specialist onderhouden en die heeft mij nooit laten staan, terwijl ik bij de officiele dealer even verder zelf de oplossing moest aandragen toen ik heel in het begin wel een keer een probleem had. De brommerdealer weet nu wat ik van hun verwacht, ze hebben nu ook verder gekeken dan ik vroeg en de Devil loopt nu nog beter dan voorheen( jammer genoeg loopt ie nu zelfs iets rapper....) Dus al met al een zeer positief gevoel aan overgehouden.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#20 » 18 aug 2016, 22:22

Goed het positieve gevoel is geheel verdampt.

Ik had voor de friese merentocht een spaak uit het wiel ( niet hun schuld) en na de friese merentocht nog 1 ( wederom weer niet hun schuld ) Maar goed dit gaf niet echt vertrouwen dus op woensdag ff snel na het werk langs de dealer om spaken te regelen, en een lamp want de lamp in mijn koplamp was er uit gefikt. Lampje had ie en hij zou nog even snel bellen met AGM voor de spaken want die had ie niet op voorraad. Niet zo gek, jammer was wel dat ze daarna 2,5 week met vakantie gingen, onhandig maar ik gun iedereen zijn vakantie, ik had ook bouwvak dan dus kwam goed uit. Thuis gekomen meteen de lamp maar gemonteerd, en hoppa weer er uit gefikt, K.T!!! Nou ja dan in de vakantie maar ff langs mijn schoonvader om te meten hoeveel Volt er op de lamp kwam, 27 Volt bij halfgas, wel onbelast maar is dus wel teveel. Nou dan maar wachten tot ze terug waren van vakantie, de brommer moet toch ook binnenkort voor zijn beurt. In mijn vakantie nog wel de nieuwe raws en banden gemonteerd dus was verder happy. Zodra ze bij de dealer weer terug waren van vakantie heengereden, en kwam er een medewerkster om te vragen of ze mij kon helpen, ik zei dat ik een afspraak wou maken voor de 3000km beurt en wat dingetjes wilde bespreken, dus haalde ze een van de eigenaren erbij. Misschien had ie zijn dag niet,maar toen ik hem de dingen had uitgelegd ( te hoge voltage koplamp, kabelboom die wat kuurtjes vertoond) begon hij al meteen over het innemen van de brommer en dan geld terug, huh? Ik wil mijn duiveltje helemaal niet kwijt! Want ik had er zelf aan lopen sleutelen dus de garantie zou een probleem worden,huh? Een lampje vervangen en meten hoeveel Volt er op de stekker staat doet de garantie vervallen???? Ja maar je hebt ook de srl verplaatst, ja dus? De spanningsregelaar heb ik ook verplaatst, maar binnen de reikwijdte van de kabelboom, en niks aan de kabelboom veranderd en geen gekke bochten of wat dan ook, kortom de kabelboom is geheel orgineel...... Gelukkig begon hij niet over de banden.... Maar goed hij zou de spaken bestellen, huh? En ik word gebeld als ze binnen zijn, dit laatste bezoek was vorig week woensdag.

Hier toch niet echt een lekker gevoel aan over gehouden, en het bleef toch een beetje door mijn hoofd spoken.

Op zaterdagochtend de hond uitgelaten en op de duivel gesprongen om een voor mij onbekende scooterzaak elders i n de stad op te zoeken, want ik vind een werkende koplamp toch wel een must en een spanningsregelaar kost me de kop ook niet. Oh lekker kermis, dat was ik vergeten... maar goed toch ff zoeken of ik het kan vinden, maar shit de Devil lijkt wel te zwabberen van achter, shit lekke achterband.... En de winkel niet te vinden, dan maar ff bellen, en i.p.v. uitleggen hoe ik er moet komen werd ik opgehaald, lopend dat dan weer wel maar stond ook maar 200 meter verder..... Dus de brommer daar maar even heen geduwd, en de eerste vraag van mij kunnen jullie er een nieuwe band inzetten. Op zich was dat geen probleem maar zijn ze gespecialiseerd in scooters en die hebben geen 18inch..... Grr maar goed ik had al een bak koffie in mijn handen en daar word ik blij van. Maar als ik hem kon missen bestelden ze er 1 voor me, prima srl zouden ze ook meteen monteren en ze zouden ff op zoek gaan voor spaken als ik dat wilde, prima mooi dan bellen we dinsdag als we meer weten, yeah right dat heb ik meer gehoord. Maar goed met een veel prettiger humeur thuis gekomen.

Dinsdag rond de lunch pauze gaat mijn telefoon, he het zal toch niet, jawel ze bellen! Spanningsregelaar zit er op, binnenband is binnen, jammer genoeg is het velglint ook stuk en moet vervangen worden( nippel was de oorzaak van de lekke band en het stukke velglint, en de spaken werden nog gezocht. Maar ze zouden me op de hoogte houden.
Woensdag iets later op de dag word ik weer gebeld, velglint is binnen en de spaken zijn bij AGM bestelt, en hij had op mijn verzoek geinformeerd of zij de garantie konden overnemen. En dat mag!!!!!! Vandaag de brommer weer opgehaald en ben helemaal blij, dit is een jong stel maar met ouderwetse service, die ook echt met de klanten meedenken.

De dealer waar de Devil vandaan komt heeft de spaken nog steeds niet binnen denk ik want nog geen telefoontje gehad, maar 1 ding weet ik wel zij zijn niet de enigste scooterzaak in Hoorn. Mijn Devil gaat vanaf nu in onderhoud bij K.M.N scooters, want die bieden gewoon vriendelijke service op een manier die ik erg prettig vind ondanks dat ik de brommer niet bij hun gekocht heb. De eerlijkheid gebied mij wel te vermelden dat de garantie enkel de onderdelen vergoed en niet het arbeidsloon, maar dat begrijp en accepteer ik ook.
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer