Mijn dealer en ik.

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Mijn dealer en ik.

Bericht#1 » 12 mei 2016, 21:47

Als eerste hoop ik dat ik het op de juiste plek heb geplaatst, zo niet dan hoop ik dat een moderator naar de juiste plek wil zetten.

Maar goed ik zou een nieuw topic openen om het Devil review topic niet te vervuilen.

Het verhaal begint als ik op een dinsdag bel met de vraag als ik de Devil nu bestel wanneer kan ik er dan mee rijden? Antwoord : vanavond al..... Goed dat ging mij even te snel moest nog wel het een en ander regelen, maar wel aan het einde van de dag langs om alles rond te maken. Dus ze moesten hem nog op kenteken zetten dus dan kon ik hem waarschijnlijk donderdagavond ophalen. Donderdag had ik jammer genoeg al afspraken dus afgesproken om hem zaterdag op te halen. Lang verhaal kort maken, zaterdag dus geenkenteken....... Behoorlijk pissig naar huis, en dinsdag middag vrij genomen om of de brommer mee te nemen of de koop te ontbinden, ben misschien een tikkie autistisch als het op afspraken maken aan komt. Maar goed hij stond voor me klaar!( wel raar want ik zou gebeld worden als ik hem kon ophalen.) ok de km-tellerkabel was gebroken en hadden ze niet op voorrraad, nou ja dan monteer ik gewoon mijn gps erop en komt de kabel wel bij de 500 km beurt.

Dit was het begin, niet echt soepeltjes.

Maar goed ik kon ondertussen wel genieten van de Devil, en er kwamen een paar minpuntjez aan het licht die ik mooi door kon geven voor de 500 beurt, niks bijzonders allemaal.

Nou ja niks ernstigs, dat was tot de boutjes van de remschijf spontaan losliepen...... Zelf vast gezet en de dag er op meteen langs de dealer want dit vond ik wel meer dan slordig. Toch wel een geschrokken reactie, wat ik wel positief vond, al bracht het daar opvolgende antwoord wel weer minder vertrouwen; daar is dan ook de 500 beurt voor, dan trekken we alles nog een keer na. In mijn optiek hoort dat bij de afleverbeurt. Maar goed de brommer zou een paar dagen later zijn beurt krijgen.

Brommer dus wegebracht met de volgende aandachtzpunten:
Kilometerkabel vervangen
Voorvork flext, oliie nakijken
Koppeling lijkt te blijven plakken, en krijg hem soms niet in of uit zijn vrij.
Extra aandacht besteden aan de remschijf en controleren of ie niet krom is.

Resultaat, kilometerkabel is vervangen, flexen van de vork is in ieder geval veel minder.
Koppeling geeft nog steeds problemen, vooral wanneer warm
Remschijf is voelbaar krom
Ketting staat erg slap

Dus vandaag maar weer even langs geweest, om toch opheldering te krijgen, er word een nieuwe schijf besteld zodra die binnen is krijg ik een belletje en word er een nieuwe afspraak gemaakt en gaan ze ook meteen naar de koppeling kijken en laat ik ze meteen alles nalopen.

Dit is wel hun laatste kans, het moet nu gewoon goed zijn, ik wilde perse een nieuwe brommer ivm verwachte service.

Verder ben ik gewoon nog super blij met het brommertje, en nu hopen dat ik ook blij ga worden met de dealer.
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Eric L

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#2 » 12 mei 2016, 21:57

Een kromme remschijf had je dealer ook kunnen constateren.
Ik vind het erg slordig dat ze daar niet over bericht hebben.
En had de motorolie niet vervangen moeten worden??? :roll:

Als ik alles zo lees zou ik opzoek gaan naar een ander die wel de puntjes op de i zet.
Laatst gewijzigd door Eric L op 12 mei 2016, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

René K

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#3 » 12 mei 2016, 22:11

Dit soort type bromfiets levert altijd veel gesprekstof op, heb ik de indruk. :)
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#4 » 12 mei 2016, 22:12

Krijg het idee dat ze de door jou aangekochte brommer als donor hebben gebruikt.
Redelijk slordig dan om de aflevering op zo'n korte termijn af te spreken.

Ik had dit zeker niet geaccepteerd en de brommer niet eerder afgenomen wanneer deze compleet is, maar dat even ter zeide.

Tja, dan de garantiedingen als een slappe ketting en de afstelling van de ketting......mmm....dit hadden ze gelijk moeten oplossen. Maar ja heb wel eens het idee dat het in sommige bedrijven " te" goed gaat.

Maar ondanks de "opstartproblemen" wens ik je heel veel veilige kilometers toe.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#5 » 12 mei 2016, 22:42

De remschijf heeft hij op een vlakke plaat gelegd zei hij en was niet krom, maar als je tijdens het rijden licht de remhendel indrukt dan voel je hem pompen, dus de schijf is wel degelijk krom, of niet goed gemonteerd.....

De brommer is zeker geen donor geweest, volgens mij heb ik de errste die hier verkocht is, verder om hem alleen telaten staan i.v.m. met een gebroken tellerkabel terwijl er een gps thuis klaar lag vond ik geen optie, zeker aangezien het mijn hoofd vervoers middel is ;-)

Andere dealer is ook makkelijker gezegd dan gedaan, dus kijk het nog deze keer aan.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Tineke

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#6 » 13 mei 2016, 09:43

Je zou toch verwachten dat een beetje dealer graag zijn producten verkoopt en de service die daar bij hoort levert. Gebeurt dat niet zou ik daar snel wegwezen.
0 x

joopstern

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#7 » 13 mei 2016, 11:13

je hebt scooters dealers en fietsenmakers zit een groot verschil tussen
0 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#8 » 13 mei 2016, 19:27

Het beste is om de remschijf te controleren in gemonteerde toestand, dit kan met een meetklokje op een (magneet) standaard en dan rustig aan het wiel draaien.
De schijf moet 0.02 - 0.03 mm. slingeren om de blokjes vrij van de schijf te drukken.
De wielaanslag waar de schijf op gemonteerd wordt kan ook niet in orde zijn, de aandraai-volgorde van de bouten evenals het aandraai-moment (in meerdere fases aandraaien) is ook heel belangrijk.

Succes,
Jo
0 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#9 » 13 mei 2016, 20:29

Jo&Marian schreef:Het beste is om de remschijf te controleren in gemonteerde toestand, dit kan met een meetklokje op een (magneet) standaard en dan rustig aan het wiel draaien.
De schijf moet 0.02 - 0.03 mm. slingeren om de blokjes vrij van de schijf te drukken.
De wielaanslag waar de schijf op gemonteerd wordt kan ook niet in orde zijn, de aandraai-volgorde van de bouten evenals het aandraai-moment (in meerdere fases aandraaien) is ook heel belangrijk.

Succes,
Jo


Leuk, iemand die weet hoe het in elkaar steekt :D
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Mijn dealer en ik.

Bericht#10 » 14 mei 2016, 11:11

Vandaag er weer even naar toe geweest, en nee niks met de Devil aan de hand, maar mijn zoon had de lagers van zijn voorwiel compleet aan gort op de terug weg van zijn werk, dus maar die vanochtend maar even weggebracht. Ik word gebeld als ie klaar is.... ;-)

@Jo&Marian, daarom breng ik mijn brommer ook weg voor onderhoud, je mag verwachten dat een dealer toch wel weet van hoe en wat?
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer