Zo vind je er niet veel.....

Forumregels
De in deze rubriek geschreven reviews betreffen de persoonlijke meningen en ervaringen van individuele leden en zijn niet representatief. Zowel de STN als haar Bestuur accepteren in deze geen verantwoordelijkheid noch aansprakelijkheid.
Gebruikersavatar
Vonny
Berichten: 28

Zo vind je er niet veel.....

Bericht#1 » 09 aug 2016, 06:25

:2guns:


In Ridderkerk is er maar één "tweewielerspecialist" die ook scooters verkoopt, en als je een fiets wilt inruilen voor een snorbrommertje dan is de keuze nogal beperkt. Voor de fiets kreeg ik (keurig onderhouden Batavus met 21 versn.) een mooi bedrag terug, maar dat dit later verrekend zou worden door niet al te fraaie praktijken, kon ik toen ook niet vermoeden. Zo had ik het gevoel dat de servicebeurten zich beperkten tot het oppompen van mijn banden en het vastzetten van de steeds lostrillende spiegels. Een snorbrommer die na 20 minuten alweer in de hoek staat met een kaartje "gezien" erop, dat vertrouwde ik niet. Toen mijn spiegels eraf gejat werden en de binnendraad helemaal gemold bleek, werd er van een nieuw besteld onderdeel alleen het bovenste deel gebruiikt, (ik was zo slim geweest om een merkje op het onderste deel te krassen) maar ik mocht wel even 95,- eurootjes op de toonbank leggen voor het héle ding. Ik heb er niets over gezegd, want het was toch een zaak van -zijn woord tegen het mijne- Maar ik wist dat ik hier geen voet meer over de drempel zou zetten! Het aangeschafte Tomosje viel in de praktijk sowieso erg tegen. Het zadel zat belabberd (ik gleed steeds naar voren en moest me schrap zetten om bij een flinke hobbel niet van het zadel af te glippen), hij snakte naar een goeie servicebeurt want het geluid dat hij produceerde leek erg op dat van een betonmolen met een flinke lading grind! en hij zoop benzine.
Zo kwam ik uiteindelijk terecht bij Fred Motoren in Rotterdam. Daar maar es binnengelopen en hoorde dat ze ook een zaak in Barendrecht bleken te hebben. Op naar Barendrecht want daar kwam ik wekelijks.
Op mijn vraag wat voor kostenplaatje er zou hangen aan een grote beurt, een ander zadel, schrok ik toch wel even. Bij onderzoek bleek er inderdaad weinig of niets gedaan te zijn bij de beurt. De bougie zag eruit alsof hij in het kachelzwart had gelegen, bouten en moeren die niet aangetrokken waren, een draadbreuk bij de electrische start, een afgebroken bevestiging onder het voetensteuntje en nog meer ongein. Tja en dan sta je daar tussen al die glimmende scooters en ga je toch es voorzichtig vragen hoeveel je voor dit ding terug zou kunnen krijgen bij aanschaf van een nieuwe scooter. Dat hing natuurlijk af van wat er gekocht ging worden. De monteur die tevens de verkoop deed overviel me niet meteen met gigantische bedragen maar vroeg eerst in welke prijsklasse ik iets zocht, of ik lange ritten wilde maken, één of twee personen op de scooter, 2-takt of 4-takt, wat voor model, buiten of binnen stallen. Tjonge, dat was wel even iets anders dan waar mijn Tomosje vandaan kwam. Dat was meer van: in uw gekozen prijsklasse hebben we dit of dat, welke wil je, zo ja dan geld neerleggen, zo nee dan ophoepelen!!

Al met al ben ik ruim een uur in de winkel geweest, kon op diverse scooters die tussen de anderen werden uitgehaald proefzitten en kreeg uitgebreide informatie en advies. Mijn Tomosje bracht nog een redelijk bedrag op en binnen mijn budget vielen de VClic en de Zip. Ook qua grootte want het moest ook nog een nauwe kelderingang in en drie keer een bocht om. De VClic zat voor mij prettiger en qua model vond ik hem mooier dan de Zip. Dat zou hem eventueel kunnen worden. Ik kreeg een overzicht van het hele financiële plaatje keurig uitgeprint met de opmerking: "denk er maar eerst rustig over na, het is tenslotte geen heel brood dat je bij de bakker koopt." Mocht ik nog vragen hebben, kon ik altijd bellen of even binnenlopen. Enigzins verbouwereerd over deze prettige manier van verkoop ging ik huiswaarts en begon het wikken en wegen.
Nog twee keer ben ik langsgegaan voor informatie over mijn eventuele aankoop qua service en garantie. De eerste servicebeurt was gratis, alleen de olie moest betaald worden á 18,- euro. De scooter wordt wel helemaal nagelopen (remmen, kleppen afstellen etc) Fabrieksgarantie 2 jaar, op nieuwe onderdelen idem. Accessoires kunnen worden besteld en tegen geringe vergoeding gemonteerd. Kenteken op naam zetten, vrijwaring etc werd allemaal door hun geregeld.
En daar ging ik dan twee weken later, op mijn metallic zilvergrijze VClic, keurig gepoetst vóór aflevering en met uitleg over de werking en wat ik zelf moest doen zoals olie peilen, banden goed op spanning houden etc. Bij vragen of twijfel altijd even contact opnemen of gewoon even langskomen, niet door blijven rijden en denken dat het vanzelf wel over gaat.
Dat ik de eerste 1000 km zó vaak langs moest komen lag niet aan de dealer, maar aan het broddelwerk dat mijnheer Peugeot afgeleverd had. Er was al een lijst met modificaties bij de dealer bekend, zoals bijvoorbeeld de startonderbreking als de zijdtandaard werd gebruikt en het vacuum trekken van de benzinetank. Deze waren ook keurig allemaal doorgevoerd vóór aflevering.
De problemen die zich voordeden in die tijd: remhandel komt niet terug, moeizaam starten bij kou en nattigheid, lekkende benzineslang bij de aansluiting, carburateur, brandstofpompje, accu, slecht op toeren komen. Ik baalde hier verschrikkelijk van en de monteur nog een beetje meer.

Het ergste was wel dat ik op een ochtend mijn Clic pootjebadend in een plas benzine in de kelder aantrof. De benzinedamp had zich al aardig in alle kelders verspreid. Ik ben meteen gaan bellen nadat ik de scooter buiten had gezet met een bakje eronder om de nog steeds eruitdruppelende benzine op te vangen. Nog geen half uur later werd ik in een busje samen met scooter naar Barendrecht gebracht. Ik werd al opgewacht en monteur Piet ging meteen aan de slag. Toen is besloten dat de Clic maar even moest blijven logeren en dat ik hem pas terug kreeg als hij 100% in orde was. Twee dagen later kon ik hem ophalen met de verzekering dat alles nu perfect in orde was. Er was door de dealer contact geweest met Peugeot en een en ander werd onder garantie gerepareerd en nog een aantal modificaties waren door de monteur uitgevoerd.
Tot ruim 12.000 km is hij perfect blijven lopen en zijn er geen problemen meer geweest. Met 12.400 op de teller en net een servicebeurt achter de rug heb ik hem particulier verkocht voor een goeie prijs.

Mijn nieuwe scooter?? Een Peugeot VClic, metallic zwart. Alle modificaties uitgevoerd vóór aflevering.
Mijn dealer?? Fred Motoren in Barendrecht!! Omdat ik weet dat daar klantvriendelijkheid, goede service en kennis van zaken echt hoog in het vaandel staan en je niet besode..... wordt of wordt terugverwezen met de smoes dat je maar bij de leverancier je gelijk moet gaan halen.
Het geplaatste windscherm op de nieuwe aankoop bleek een hoog model, dat was een communicatiefoutje geweest. Vanuit Schiedam (eindpunt 1e rit) een telefoontje naar FredMotoren. Monteur Piet ging meteen het sportscherm bestellen, totdat het orte scherm binnen was mocht het gemonteerde scherm blijven zitten. In dit geval was het voor mij natuurlijk: voorlopig beter íets, dan helemaal niets.
Mijn oude VClic zie ik regelmatig rijden, niet meer zo mooi onderhouden, maar rijden en starten als een tierelier!
Een zeer warme douche voor Fred Motoren Barendrecht, met name monteur Piet en Fred Motoren Rotterdam.


:sct1:
Vonny
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vonny op 10 aug 2016, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
2 x
Vonny, tevreden VClic rijder

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#2 » 09 aug 2016, 09:23

Netjes dat je je vorige dealer niet bij naam noemt.
Zo te horen kan hij zelf heel prima zich ongeliefd maken bij zijn klanten! ;-)
0 x

Eric L

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#3 » 09 aug 2016, 10:02

Een goede dealer met goede service is een must.
Fijn dat je er 1 gevonden hebt.
Zo ben ik ook zeer tevreden over mijn dealer.

http://www.massink.nl/

Ik kom daar nu al ruim 8 jaar en altijd goed lopende scooters gehad.
Kom anders even kijken op 17 september.
Er is daar namens Massink en mij een meeting georganiseerd.
Ik weet, het is niet bij je in de buurt, maar dan kan je wel je V-clic op de lange baan testen. :)

2e meeting bij Massink in Toldijk

Groet Eric
0 x

TK E

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#4 » 09 aug 2016, 11:12

En toch vind ik dat je slechte dealers juist wel moet vermelden......heel simpel......als hun slecht werk afleveren en DOELBEWUST klanten om de tuin leiden vind ik dat hun doelbewust bezig zijn met hun eigen naam ten gronde te brengen......
Ook vind ik dat wij onze leden zoveel mogelijk info willen / moeten verschaffen over dealers die er met hun pet na gooien......
En natuurlijk we zijn allemaal mensen en we kunnen fouten maken maar doelbewust onderhoud niet uitvoeren en toch berekenen vind ik dat men doelbewust klanten oplicht......let wel dit is mijn persoonlijke mening.
Natuurlijk even via google opgezocht naar een scooterwinkel in Ridderkerk dus de naam is snel gevonden.
Bij deze wil ik leden dus waarschuwen voor winkels die doelbewust onderhoud zeggen uit te voeren en het niet doen maar wel berekenen........niet goed dus....en ook hier is het dus eerder geld verdienen dan service te verlenen.....
Dit klinkt als een winkel uit Almere die ook doelbewust uit was om snel geld te verdienen......ook deze winkel is inmiddels opgedoekt....
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#5 » 09 aug 2016, 12:03

Ik heb ook ff gegoogled op scooterzaak Ridderkerk, de recensies zijn niet echt veelbelovend op zijn minst gezegd......
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

TK E

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#6 » 09 aug 2016, 13:16

Berdijf is inmiddels ook bekent bij radar forum......dus dan moet er genoeg gebeuren lijkt mij......
0 x

Gebruikersavatar
Vonny
Berichten: 28

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#7 » 09 aug 2016, 15:47

Ik heb expres geen naam vermeld omdat ik dit persoonlijk niet netjes vind. Inderdaad, even googelen en de naam is gauw gevonden.
Ik zou alleen een naam vermelden als ik de zaak in kwestie op de hoogte had gesteld van het feit dat er een slechte recensie zou worden geplaatst. Zo hou je de eer aan jezelf en geef je de andere partij de gelegenheid om zich te verweren.
Mijn bescheiden mening hoor. Maar kennelijk ben ik niet de enige die deze praktijken heeft ondervonden.
Buurman had een lekke fietsband, gaf duidelijk aan dat een nieuwe binnenband geplaatst moest worden. Twee dagen later.......je raadt het al, platte band. Bij het afnemen van de band bleek dus dat deze gewoon geplakt was. De rekening die betaald was bedroeg de kosten van een NIEUWE binnenband!!
0 x
Vonny, tevreden VClic rijder

Gebruikersavatar
Vonny
Berichten: 28

Re: Zo vind je er niet veel.....

Bericht#8 » 09 aug 2016, 15:51

Eric,

Inderdaad jammer dat het zo'n eind weg is, maar misschien een keer een lange tocht rijden die richting op zou een mogelijkheid zijn.
Bedankt voor de tip!
0 x
Vonny, tevreden VClic rijder

Social Media

   

Terug naar “Ervaringen met Dealers, Winkels, Leveranciers etc. (Reviews)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer