Ook even voorstellen.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de huidige STN leden
Didiero

Re: Ook even voorstellen.

Bericht#11 » 11 sep 2019, 10:12

Thanks dames en heren.
Wat een onthaal. Voel me gelijk al thuis hier. :thumbsup:
Voor de mensen uit Hoofddorp, ik ben al een aantal keer naar Hoofddorp gereden met de brom! Ik ga straks aan de slag op Schiphol centrum, vandaar de keuze voor een scooter.

Dus volgens een aantal van jullie kan je wel de scooter ietsje versnellen ondanks dat scooter dealers beweren van niet. 1 manier om er achter te komen natuurlijk. ;)

Ik heb een mooie retorische vraag voor jullie. Ondanks dat het de schijn heeft heel duidelijk te zijn, heb ik het antwoord nog niet voor de volle 100% gevonden.
Volgens de verkeers regels mag je “buiten de bebouwde kom” met een brommer op het fietspad.
Volgens verkeersbord G11 (fietspad bord. Zie foto), mag je nooit met de brommer op het fietspad rijden. Dus ook niet buiten de bebouwde kom. Hier ligt dus de contradictie. Wat is waar? :roll:

Afbeelding
1 x

Sjeuf

Bericht#12 » 12 sep 2019, 15:14

Welkom Didier.
0 x

Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder

Bericht#13 » 12 sep 2019, 15:25

Didiero schreef:
Volgens verkeersbord G11 (fietspad bord. Zie foto), mag je nooit met de brommer op het fietspad rijden. Dus ook niet buiten de bebouwde kom. Hier ligt dus de contradictie. Wat is waar? :roll:

Afbeelding

Dit laatste is waar. Het G11 bord sluit bromfietsers uit, ook buiten de bebouwde kom. Waar dit bord staat, mag je dus alleen maar fietsen en niet "brommen".... dus je moet verplicht een goeie bui hebben. En op de hoofdweg rijden met je bromfiets met geel kenteken.

België is weer anders.... daar moet je met wat wij een G11 bord noemen, toch op het fietspad buiten de bebouwde kom. Alleen zijn die daar vaak één tegel breed. Dat wordt 'm dus echt niet... Liever een boete dan een nieuwe kappenset.
1 x

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”