Bij deze stel ik mezelf ook even voor. Ik ben Marco, 29 jaar, woon in Friesland en wil een nieuwe Hanway RAW 50 kopen voor dagelijks gebruik. Momenteel rijd ik elke dag 80km op een Chinese versie van de Peugeot v-clic. Alleen ben ik dat kromme stuk ellende dat met ductape bij elkaar hangt wel een beetje zat. Ligt niet aan de scooter zelf, maar aan alles dat ermee gebeurd is
Ik heb dat ding overigens overgenomen van een maat ivm de prijs. Kon ik eens uitproberen hoe het is om zoveel kilometers per dag te rijden naar Groningen (reistijd is nog geen 10 minuten langer op scooter als er geen files met de auto zijn). Nu, ruim 5500km verder, is het echt wel tijd om eens wat leuks onder de kont te hebben. Iets waar ik er niet een uitdaging van maak om onderhoud/reparaties zo goedkoop of beun mogelijk te doen.
Gelukkig las ik al op dit forum dat hier meerdere Hanway rijders zijn en heb ik me daardoor ook redelijk goed kunnen inlezen over deze brommers. Lang leve de forums voor informatie
Naast de Chinese V-clic heb ik ook nog een (ontgrensde) gare Peugeot Fox snor, maar de carb daarvan is vermoedelijk vies/kapot. Door tijdgebrek staat die nu al bijna een jaar stil. Maar die moet zo snel mogelijk weg als ik de Hanway koop. Heb nu 3 auto's, 1 scooter en 1 brommer. Om daar nog een brommer bij toe te voegen word me wat teveel
Onderhoud doe ik dus ook zelf aan alle voertuigen. En daarom heb ik uiteraard ook direct wat vragen over de Hanway RAW 50.
- Is deze lage brommer wat te doen voor langere mensen? Ik ben 194cm en dat is gewoon te lang op de huidige scooter om er lekker mee te rijden.
- Om de hoeveel kilometer moet de ketting ongeveer gesteld worden?
- Wat doet het verbruik ongeveer op lange afstanden met de EURO 4 versie? Met lambdasonde in de uitlaat dus. Is 1:35 dan haalbaar?
- En hoef ik de carb dan nooit meer te stellen als dat automatisch zal gaan met de lambdasonde?