Januca stelt zich voor

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Re: Januca stelt zich voor

Bericht#11 » 13 jan 2021, 22:56

Welkom Januca op het STN Forum.
Leuk te zien dat ik met 77 jaar niet als enige senior actief ben met onze brom/motor hobby.
Het plezierige van STN dat alle typen voertuigen met 2 of soms drie wielen welkom zijn, waardoor er veel kennis en ervaring beschikbaar is voor de leden.
Jouw idee voor een Piaggio Liberty lijkt mij een goede keuze vanwege het neutrale stuurgedrag en de kwaliteit van deze scooter en dat zeg ik zonder afbreuk te willen doen aan andere merken.
Dit vanwege de vele kilometers die ik met dit type gereden heb.
De genoemde scooter in bruin/beige is inderdaad een chiqe verschijning waarmee het goed touren is. Veel succes met de mogelijke aankoop en wens je veel veilige kilometers toe. :thumbsup:
Met groet uit Maassluis,
Jan-H

Mijn Liberty IGet 50 van februari 2017 t/m 4 juni 2020.
Afbeelding
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Januca

Bericht#12 » 14 jan 2021, 11:02

Dank jullie wel voor de hartelijke ontvangst op dit forum.
Ik heb er inmiddels al een paar uurtjes inlezen opzitten.
Sommige draadjes zijn uiterst informatief en interessant. Ik geniet er van.

@Jan-H
Jij hebt ook een prachtige Liberty zie ik. Is dit een snor of brom?
Dat kleine schermpje bij de koplamp, is dat een standaard accessoire of komt het ergens anders vandaan?
Zo eentje vind ik veel mooier dan zo een groot scherm. Al is het alleen maar om het mooie uiterlijk. Volgens mij heb ik daar best wel wat aan als mooiweerrijder.

Ze moeten de lockdown maar niet verder verlengen want ik wil naar de scooterwinkel om een testrit te maken (en natuurlijk om een nieuwe Piaggio Liberty 50 te bestellen)
0 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#13 » 14 jan 2021, 11:50

Jij hebt ook een prachtige Liberty zie ik. Is dit een snor of brom?
Dat kleine schermpje bij de koplamp, is dat een standaard accessoire of komt het ergens anders vandaan?
Zo eentje vind ik veel mooier dan zo een groot scherm. Al is het alleen maar om het mooie uiterlijk. Volgens mij heb ik daar best wel wat aan als mooiweerrijder.

@Januca
1) Het een 45 km scooter.
2) Sportscherm Smoke; is origineel Piaggio. Houdt de wind van je borst en dat is naast het uiterlijk heel prettig, want bij regen blijft je dashboard als je rijdt schoon en droog.
3) Tip: De snelheid is standaard 52 op de meter en indien je wat veiliger met de auto's op de rijbaan mee wilt zwemmen, adviseer ik je een Malossi Multivar Vario te laten monteren. Die verhoogt de snelheid naar 57-58 op de meter.
Dat is geen opvoeren, want de GPS snelheid blijft met de echte 52 km/h binnen de wet. Kosten circa 145 euro incl montage.

Plezier met je komende aankoop en groet,
Jan.
P.s. Rij eerst de voorgeschreven 1.000 km en laat dan eventueel de Malossi monteren tijdens de inrijbeurt.
1 x
Jan-H

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Januca

Bericht#14 » 14 jan 2021, 13:22

Hallo Jan-H
Ik weet het, in mijn profiel staat dat ik een Liberty heb, maar dat is helaas nog niet zo. Ik wil er zo een, maar de scooterwinkel is in lockdown, dus moet ik nog een paar weken geduld hebben.

Maar ik koop hem zo snel mogelijk want ik wil weer scooterrijder. Dat mis ik al zo lang.

Mijn laatste aankoop waren 2 Tomos snorbrommers met 2 automatische versnellingen, elektrische starter, en nog een paar leuke accessoires. Ik heb ze weg moeten doen omdat mijn vrouw geen diepte bleek te zien, waardoor ze een gevaar op de weg was, en wij daarom niet samen op pad konden daarmee.

Een ook nu zit ik nog steeds op de wip, koop ik een 25 of 45 km scooter. Ik weet uit het verleden dat ik mij ergerde aan de trage snelheid van de 25 km, daarom zal het waarschijnlijk toch wel de 45km versie worden.

Over opvoeren gesproken. Ik heb al eens eerder een 45km Piaggio scooter gehad, en daar heb ik door de winkelier aan laten knutselen. Toen reed hij 60km. Ik vond dat wel leuk, maar achteraf gaat dat mij toch weer te snel.
Ik moet toch rekening houden met mijn leeftijd van 78 jaar en denk daarom dat ik hem maar standaard laat.
Afbeelding
1 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#15 » 14 jan 2021, 14:09

@Januca
Haha, géén paniek hoor, ik probeer alleen te adviseren.
Over leeftijd gesproken ik ben van december 1943, dus pas 77 jaar geworden.
De Liberty heb ik op 4 juni ingeruild voor een Piaggio Medley 125 cc motorscooter.
En daar heb ik inmiddels bijna 3.000 km mee weg.
Dus hoe ouder, hoe gekker zal ik maar zeggen en je bent zo jong als je je voelt.
Nogmaals veel plezier met de "toekomstige aankoop".

Afbeelding
Met de Medley in Scheveningen.
1 x
Jan-H

Dagrecord 318 km.
Afbeelding

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”