Nieuw op dit forum

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Jerry Bielsma
Contacteer:

Nieuw op dit forum

Bericht#1 » 18 sep 2024, 12:10

Hallo allemaal en goedemorgen,

Ik ben Jerry en een gepensioneerde bestuurder bij het GVB in Amsterdam. Ik geniet al zo'n 3 jaar van mijn rust en
heerlijk lui na 49 jaar gewerkt te hebben. 42,5 jaar bij mijn laatste werkgever en dat was eigenlijk te lang. Maar goed, ik heb het gered. Wellicht vertoeven hier meer gvb'ers (?). Ik heb zo'n 38 jaar scooter gereden, verschillende merken gereden waaronder ook de eerste Kymco Dink voor mijzelf. Na de diefstal van de eerste scooter meestal tweedehandsjes gereden. Altijd kleine scooters ivm klein vrouwtje. :P Altijd smoel gehad op een jongere versie van de Dink en eind vorig jaar zag ik een mooie Grand Dink advertentie en die ook gekocht. Kon het niet laten! Schoongemaakt en langzaam aangepast. Zo zit er weer een (duur) origineel windscherm op. Het grote scherm was kapot. Ingescheurd bij de bevestigingen. De koffer iets naar achteren gezet en de spiegels opgeknapt. Een usb aansluiting gemonteerd. Een kabel was nog aanwezig. Telefoon en camera plek. Hij staat in de woonkamer mooi te zijn en wordt verwend met extraatjes. Zo af en toe rij ik een rondje in de buurt maar dat wil ik vaker gaan doen. Ik ben in ieder geval blij dat ik er nu 1 heb! Jarenlang willen hebben. Ik kocht mijn scooters meestal bij DAM Tweewielers (Osdorp) en daar bleek deze Dink ook vandaan te komen.

Tot zover even. :)

Afbeelding
4 x

Victor-San

Re: Nieuw op dit forum

Bericht#2 » 18 sep 2024, 18:31

:moto2: Welkom Jerry!
1 x

Jerry Bielsma
Contacteer:

Bericht#3 » 20 sep 2024, 16:31

Vandaag een rondje gereden omgeving Uithoorn.

Afbeelding

Veer Nessersluis.

Voor de telefoon (navigatie) en een camera zijn (kleef)bevestigingen geplaatst. Voldoen uitstekend.
Voor de camera heb ik ook een borstbevestiging. Ik moet me nog verdiepen in camera gebruik.

Afbeelding
2 x

Jerry Bielsma
Contacteer:

Bericht#4 » 22 sep 2024, 15:15

Vandaag (Zondag 22 September) weer een testrit gemaakt, dit keer wat verder, naar Kasteel de Haar. Zo'n 80 km gereden.
De terugreis ging vrij snel. Precies een uur. De heenreis was een beetje een zoekplaatje. Veel opbrekingen.
De Dink is erg comfortabel en betrouwbaar. Het enige minpuntje is de kleine accu. Veel motorrijders die mij
wel groeten. Uiteraard terug gegroet.

Afbeelding
1 x

Jan-H
STN Verkeersveiligheid

Bericht#5 » 23 sep 2024, 18:54

Hallo Jerry,
Nou, je Dink zou zo uit de showroom kunnen komen, zo mooi.
Misschien vind je het leuk om een toer ( 2025) te organiseren, dan kan je de scooter aan STN leden laten zien. :thumbsup:
En… dat is ook gezellig om samen te genieten van onze tweewielers.
Sportieve groet,
Jan-H

Afbeelding
Molentoer.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Jerry Bielsma
Contacteer:

Bericht#6 » 23 sep 2024, 20:40

Bedankt Jan,
Mijn scooter is een oude bekende op dit forum want er zat een naamsticker op het scherm.
Uiteraard ben ik heel zuinig op mijn Dink want ze worden vast wel zeldzaam vanwege de wetgeving.
Ik mag ook Amsterdam niet meer in, net als een Sym Mio van Januari 2006 die ik hier nog heb staan.
Aangezien je er geen drol meer voor krijgt, laat ik hem voorlopig maar staan.
Toen ik de Dink ophaalde werd ik bij Hoofddorp staande gehouden door de kmar, dat bleek vanwege de kentekenplaat te zijn.
Die is groter dan de bromfietsplaat, die er gewoon overheen zit. Ik mocht gewoon verder. Ik laat het ook maar zo.
Een toertocht organiseren is nog even te eng voor me hahaha. Wellicht in 2025 niet meer.
Doen jullie wel eens een meetingdag?
Op Youtube kijk ik wel naar toervideo's, begon met ItchyBoots (Noraly Schoenmaker) en nu ook scooter
videos, bv Scooter Cannonball Run ect. Erg leuk en ook leerzaam! Ik ontdek steeds meer filmpjes.
Zo-wie-zo is het leuk om naar accessoires voor scooters te neuzen.
Hier gebruik ik de scooter als mijn dochter mijn auto wil lenen en dat is elke week wel minimaal een keer. :P
Voor zover ik nog kan herinneren hadden wij deze scooters: Honda Vision (gestolen),Peugeot SV, Kymco Dink, Honda Scoopy,
Sym Mio (nieuw), Peugeot Tweet en nu een Kymco VP50 en de Grand Dink uiteraard.

Op mijn 16-de (1971) had ik een rode Sparta 2 v.
1 x

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”