Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#51 » 03 mei 2018, 20:12

Daytona levert die sowieso, maar dat is gelijk de duurste. Ik heb Alpinestars gekocht en afgelopen winter toch een paar keer gedacht dat ik beter die Daytona's had kunnen kopen.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#52 » 04 mei 2018, 16:20

Leuk dat je motorrijlessen gaat nemen! ik wil zelf beginnen zodra ik mijn vakantie geld binnen heb :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#53 » 07 mei 2018, 19:26

Ik zie trouwens net dat er wel een rijschool met automaat zit bij Zuidplein, maar die heeft niet zo'n best slagingspercentage. Dan ga ik toch liever voor een school met een hoger percentage geslaagden.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#54 » 17 sep 2018, 20:44

Hallo Wilma, van de week ga ik een introductie les krijgen op de motor. Ben jij al begonnen :?:
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#55 » 10 okt 2018, 23:04

Ik ben toevallig vandaag begonnen. Ik ben de hele zomer ziek geweest, bleek ik glutenallergie te hebben. Fijn. Ik moest eerst even een paar maandjes herstellen, pfoe.

Ik heb geen verborgen supertalent voor motorrijden, dus ik zal wat meer nodig hebben dan 20 lessen (van 1 uur). Maar ach, het is een school met KNMV geschoolde instructeurs en een hoog slagingspercentage, dus... Liever een les extra dan zakken en al die ellende weer.

Vandaag dus leren schakelen, koppeling laten opkomen en weer stilstaan. En ook met een beetje gas er op. Daarna een beetje gas en op de koppeling met voetrem langzaam rijden (rara, dat op de koppeling rijden ging bij auto ook al zo makkelijk bij mij). Daarna toerental vasthouden en ook in zijn 2 gereden. En weer terug omlaag, natuurlijk. Daarna moest ik tegenstuur geven, dus als je naar links wilt, moet je aan rechts trekken en naar links leunen. Dat was een stap te ver voor mijn 'ik-heb-30-jaar-op-de-fiets-gezeten-en-me-al-een-uur-geconcentreerd' brein. Komt vast wel.

Ik gaf één keer per ongeluk gas terwijl ik de koppeling ingedrukt hield. VROEM! Grinnik.

Maar ach, voor iemand die nog nooit op een brommer, scooter of wat dan ook gezeten heb: ik ben niet omgevallen, en niet al steigerend vol gas een sloot in gereden. Dus ik vond het goed gaan. :P

Én! Ik kon met 2 pootjes op de grond. Was een verlaagde Honda CBF500.

:moto2: :yahoo:
7 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#56 » 10 okt 2018, 23:24

:thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#57 » 11 okt 2018, 10:54

Ha leuk, ik les op een lage BMW 650 cc. Ik heb één keer m'n motor om laten vallen. Remmen met voorrem in een draai naar links. Moet erg wennen om eerst naar links te sturen en dan gelijk rechts om een kortere draai te maken of bij de uitwijkmanoeuvre.
Afbeelding
Afbeelding
Succes :thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#58 » 11 okt 2018, 21:47

Welkom hier Wilma en veel succes én plezier met het behalen van je motorrijbewijs.
Óök succes natuurlijk voor Oldy.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#59 » 11 okt 2018, 23:47

Leuk dat er dus meerdere mensen bezig zijn met het rijbewijs.
Ook ik ben bezig en vind het in 1 woord FANTASTISCH!
Wegens enorme drukte (en te weinig examinatoren) is het nog even wachten op een vrije examenplek voor AVB.

Ik les op deze Yamaha XJ6...

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#60 » 12 okt 2018, 07:09

ROADHOGG schreef:

Wel stoer, dames op een CR ! ! :bighug:


ach dan moet je niet in mijn omgeving zijn die hier zijn bange mussen , ze durven nog niet eens achter op ...
had er ook een mee gevraagd voor zaterdag naar Scheveningen mee te gaan ... maar nee hoor dat doen ze niet ze vindne het gevaarlijk :schater:

Hier zijn meer types die willen dat je en BMW of een leuke Audi heb dan gaan ze graag mee , stel je voor dat het haar in de war gaat met een helm of dat ze nat worden als het gaat regenen

Ach misschien als ik zeg dat ik gaat Winkelen in Den haag dat ze dan wel mee gaan :rlol:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer