Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#41 » 25 jul 2017, 23:31

ROADHOGG schreef:
roadkill schreef:Deviltje of een caferacertje doen dan, dat red je wel met korte beentjes ;-)


Oh enne welkom btw!


Wel stoer, dames op een CR ! ! :bighug:


Ik ben stoer dus. :P :schater:
:lol2:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#42 » 25 jul 2017, 23:32

Wilma :welcome2:
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#43 » 06 aug 2017, 14:43

Omdat Marian me zo braaf gevolgd is op onze vakantie (moest wel....achterop de Burgman :lol: ) heb ik haar bij thuiskomst verrast met een wellness-arr. aan de Mosel (Moezel op z'n Hollands)

Drie dagen lekker eten/drinken en vooral ontspannen in de spa!
Maar natuurlijk heb ik kunnen verkopen dat je naar zo'n mooie omgeving met de Burgman moet gaan. :roll:

Ik ben toen tussendoor wat voorbereidend werk gaan doen voor Wilma.

Op zoek naar de "Geierlay-brücke"

Het dorp Mörsdorf was vanuit Treis Karden waar ons hotel stond snel door onze TomTom via mooie binnendoor weggetjes gevonden.
Daar moet je je voertuig op een parkeerplaats zetten waar je € 1.00 per uur moet betalen, kom niet op het idee om 'm ergens langs de weg te parkeren want daar wordt heel streng op gelet en dan wordt het een duur bezoekje.
Vervolgens is de enige mogelijkheid om bij de brug te geraken een (mooie) wandelweg van 1.8 km.
De weg kun je niet missen, behalve dat het met borden goed staat aangegeven hoef je maar de mensen-massa te volgen want...ja... het is er druk!

Afbeelding

Afbeelding

Druk...druk...maar wel de moeite waard!

Groetjes, Jo
2 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#44 » 08 aug 2017, 22:04

Hee, leuk, bedankt! Misschien moet ik dan in het laagseizoen gaan.
0 x

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#45 » 02 mei 2018, 16:06

Driekwart jaar later, er is eigenlijk weinig veranderd. Alleen heb ik besloten motorrijles te gaan nemen en dan een motorscooter te kopen. Vooral de Piaggio Beverly 350 ABS staat me wel aan, maar ook de Honda SH300i is een kandidaat. Kan ook een stukje snelweg, maar dat zal de uitzondering zijn.

Uiteindelijk is de keuze gevallen op een motor om de simpele reden dat die sneller gaan. Ik heb een oogziekte waardoor ik last heb van daglicht en hoewel ik best een paar uur buiten kan zijn, met zonnebril, het gaat me niet lukken om 6-8 uur te scooteren. En dan wordt de actieradius wel erg weinig, terwijl ik wel dingen wil zien in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Andorra. Dus de oplossing is dan gewoon: sneller kunnen.

En dan hoeft het niet buikschuivend over de snelweg, maar als ik harder kan dan 50 kan scheelt dat al een slok op een borrel, zogezegd. Bovendien zie ik wel eens bromscooters aan alle kanten ingehaald worden door auto's, ik heb er geen fijn gevoel bij. Eigenlijk zouden bromscooters 60 moeten kunnen om veilig in het verkeer mee te komen, maar goed, bij gebrek aan dat dan maar een maatje groter.

Ik ben maanden bezig geweest met uitzoeken wat de kosten zijn van rijles, motorpak, motorscooter en onderhoud en het is altijd goedkoper dan een auto. Dus dat wordt het.

Aangezien nu, in de lente, "iedereen" motorrijles neem, wacht ik tot Augustus/September. Ik heb al een paar KNMV rijscholen in de buurt gevonden, nu is dus alleen de vraag tegen die tijd: hebben die ook motoren voor kort-pootjes als ik. Er is er vast wel een, ik ben echt niet de enige korte vrouw.

Dus dat is een beetje de stand van zaken. En tja, als het rijbewijs er is, gaat er dus wel een scooter komen, want ervaring moet je opbouwen.
2 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#46 » 02 mei 2018, 16:38

Succes @Wilma alvast gewenst met het lessen.
1 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#47 » 02 mei 2018, 16:54

1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#48 » 03 mei 2018, 12:46

Succes met lessen.
Die SH300 en Beverly heb ik ook al eens met een schuin oog naar gekeken.

De rijscholen hier in de buurt lessen met de standaard Yamaha lesmotor. Ik dacht dat er 1 was die ook een verlaagde fiets heeft.
1 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#49 » 03 mei 2018, 13:42

@Wilma Als je toch nog aan het oriënteren bent: Er zijn merken (meestal wel de wat duurdere) die motorlaarzen met een hakje leveren en ook wat dikkere zolen. Daarmee zou je gewoon je voet stevig neer moeten kunnen zetten. Je hoeft niet met allebei de voeten tegelijk plat op de grond te kunnen. Zolang je een voet (soms links, soms rechts) plat op de grond kunt zetten en de motor niet te ver schuin gaat dat je hem niet meer houden kunt, is het te doen.

Ga je met een scooter lessen, of normale A? De bijzondere verrichtingen zijn iets lastiger met schakelmotoren, maar je mag dan ook geschakeld rijden als je ooit verliefd wordt op een dikke toerbuffel, Harrie of supersport.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#50 » 03 mei 2018, 19:54

Voor het gemak zou ik wel automatisch willen lessen, maar daarvoor zou ik naar Wateringen of Utrecht moeten, dus ik ga gewoon hier in de buurt voor het echte A. Je weet maar nooit. En die paar lessen extra voor de bijzondere verrichtingen, ach. Autorijden had ik ook <30 lessen voor nodig dus ik ben geen trage leerling, zou moeten lukken.

Laarzen met spreekwoordelijke plateauzolen zal ik eens naar moeten kijken, bedankt!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer