Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#1 » 12 jul 2017, 20:41

Hallo allemaal,

Ik lees al een paar weken stilletjes mee en heb besloten om me nu aan te melden.

Ik ben Wilma, 40 jaar uit het Rotterdamse. En ik heb nog nooit een brommer of scooter gereden. Wat doe ik hier dan? Tja... lang verhaal. Ik ben full-time mantelzorger voor mijn bejaarde vader. Als ik nu vrienden of familie bezoek gebruik ik een Greenwheels, ook al omdat de RET zo vriendelijk is om een aantal jaar geleden bepaalde lijnen op te heffen in de avonduren. Kan ik wel náár mijn vriendin, maar niet meer terug. Pas rekende ik eens uit hoeveel ik per jaar aan de Greenwheels kwijt ben. Naar verhouding veel dus. En dan zit ik nog de hele tijd op de klok te letten of ik niet weg moet. Nu heb ik ook het inkomen van mijn vader, dus nu is de nood niet zo hoog, maar als hij overlijd... dan moet ik toch iets anders verzinnen.

Ik gekeken hoeveel een tweedehands autootje kost. Veel. Gekeken naar een motorrijbewijs en motorscooter. Ook meer, ook qua rijbewijs, kleding en onderhoud. Snorscooter dan, hee, dat is te doen. En toen kwam ik dit forum tegen en las ik jullie verhalen. Reizen naar Duitsland, België en andere plekken. Daar had ik niet eens bij stil gestaan. Maar dát was een idee. Om een lang verhaal kort te maken... er komt ooit een bromscooter.

Ooit. :music:

Het is lastig te zeggen wanneer, aangezien dat afhangt van de zorg voor mijn vader. Of als mijn huidige elektrische fiets kapot gaat, dan wil ik ook nog wel gewoon een bromscooter kopen, want dan geld uitgeven voor een nieuwe fiets is een beetje dubbelop. En dat kan over een maand zijn, of over 5 jaar, bij wijze van spreken.

Als het dan zo ver is, dan wordt het ook nog een heel avontuur, want ik ben kort. Dus al die dingen die ik lees over mensen die te groot zijn voor een scooter... niet van toepassing op mij! Het wordt nog afwachten of ik bij een scooter die ook nog een redelijke tankinhoud heeft überhaupt met mijn kleine steltjes bij de grond ga komen. :schater:

Mijn eerste vakantie met de scooter heb ik al gepland, naar die lange hangbrug Geierlay, ook wandelen in de omgeving. Dan via Trier naar Echternach, weer wandelen in de omgeving. Naar Houyet bij de Lesse om nou toch eens dat kasteeltje te bekijken wat ik ooit vanaf de kano heb gezien en dan terug naar huis. Zo'n 1000 km. Dat gaat ooit gebeuren.

Tot die tijd lees en forum ik lekker mee. Scooterloos maar wel fan.

Dus hallo allemaal en bedankt voor de inspiratie!
6 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#2 » 12 jul 2017, 20:51

Nou meid, ga ervoor...
iig Welkom ! !
Er zullen best wel scootertjes zijn voor kleine reuzen...,de tips zullen wel volgen.
De eerste krijg je van mij ; verkoop die fiets... ;)
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#3 » 12 jul 2017, 20:59

welkom
en inderdaad vele modellen zijn geschikt voor lage reuzen dus dat komt goed mocht je tzt vragen hebben gewoon stellen hier zijn vele die van verschillende modellen afweten ervaring mee hebben en zo voort
trouwens petje af voor je mantelzorg werk respect!
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#4 » 12 jul 2017, 20:59

Deviltje of een caferacertje doen dan, dat red je wel met korte beentjes ;-)


Oh enne welkom btw!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#5 » 12 jul 2017, 21:02

Als je niet al te groot bent ga eens kijken naar een sym mio. Os volgens mij zo'n beetje de kleinste scooter die kunt kopen.

Trouwens welkom en veel plezier bij het lezen van de verhalen
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#6 » 12 jul 2017, 21:05

Welkom, leuk dat je meedoet. Mijn vrouw is ook klein (alleen maar van gestalte hoor) en rijd naar volle tevredenheid op een Sym Mio. Vorig jaar nog een zesdaagse, samen met een vriendin door Nederland.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#7 » 12 jul 2017, 21:06

roadkill schreef:Deviltje of een caferacertje doen dan, dat red je wel met korte beentjes ;-)


Oh enne welkom btw!


Wel stoer, dames op een CR ! ! :bighug:
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 36

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#8 » 12 jul 2017, 21:19

Haha, die fiets is intussen echt letterlijk waardeloos. 10 jaar oud, destijds een zelf ombouw elektrische fiets. Er zit wel een goede accu op, want die doet het nog best aardig. Okee, vergeleken met nieuw rijdt hij misschien nog maar de helft op een volle accu, maar na 10 jaar is dat niet overdreven slecht. Ik hoor ergere dingen bij Radar en zo van moderne elektrische fietsen.

Nog even en je gaat tips geven van "hoe help je een accu om zeep". ;-)
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#9 » 12 jul 2017, 21:23

Als je wilt..., er zijn er zeker hier die het wel weten hóór :schater:
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Dromen moet je hebben. Wilma ook.

Bericht#10 » 12 jul 2017, 21:38

Welkom bij de STN! Grappig he, dat je totaal niet erbij stil kunt staan dat je natuurlijk ook langere ritten/vakantie's kunt maken op een scooter. Dat gebeurde bij mij ook. Tot mij eigen tour van begin dit jaar was mijn langste afstand op een dag 55km. Dat werd al snel opgeschort naar 210 en nu ga ik deze zomer nog naar parijs.

Ik zou zeggen, doe niets overhaasts. Ga eerst even proefzitten op verschillende scoots en bekijk rustig het aanbod.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer