TimTWR - Kymco New Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#31 » 30 aug 2017, 11:47

TimTWR schreef:Hans, dat doen we zeker!

Frans, dat is ook raar. Kymco stopt de tank helemaal onderin bij de New Dink en dan legt de berijder weer 10kg in een topkoffer. Mijn koffertje weegt 700 gram, het regenpak ook zoiets en mn slot denk ik 2kg. Totaal ga ik echt niet boven de 5kg uit en daar merk ik werkelijk helemaal niets van... ik kan me voorstellen dat de vakantie-bagage zoals Henk die meenam naar Hongarije wel voelbaar is.


Tijdens mijn vakantie maak ik gebruik van een waterdichte tas.
In de grote topkoffer heb ik normaal niet meer dan 5 kg aan spullen.
In de buddy bevindt zich het zware kettingslot, een beugelsot, een bandenreparatieset, een regenoverall, een vebandtrommel, een extra trui, wat kleine kledingstukken, en een extra jas.
Mijn tas weegt ongeveer 13 kg, en ligt op de bijrijdersplaats.

In deze situatie merk ik echt NIETS van de belading op het rijgedrag.
Het nemen van bochten gaat soepel, en de scooter ligt stabiel op de weg.

Ook merk ik geen verschil of ik een volle of bijna lege tank heb, toch altijd een verschil van weer 5 kg.

Zelfs geen verschil gemerkt voor of na mijn eten, en hoeveel scheelt dat alweer niet. :lol2:


Gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#32 » 30 aug 2017, 12:06

De reden dat de tank daar zit is niet alleen maar vabwege een laag zwaartepunt. De tanks van de grotere scoots zijn ook wat groter dus je zou veel ruimte moeten opofferen als het bij de buddy zou zitten. terwihl de ruimte onder de treeplank meestal loze ruimte is.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#33 » 30 aug 2017, 13:45

Delight schreef:
Scooter Forens Frans schreef:Dus eigenlijk zal ideaal zijn om bagage op te bergen tussen de voeten of onder de treeplank.
Jammer eigenlijk dat daar de motor- en bromfietsindustrie hier nooit op heeft ingesprongen of de leveranciers van accessoires.

Zeker is daar wel wat mee gedaan...

Afbeelding

Afbeelding


Hallo Arno,

Deze tas ken ik en ik vind hem ook helemaal prima en zeer gunstig voor het zwaartepunt... het comfortabel op de scooter stappen is er dan niet bij helaas.

Ik wil er ook helemaal geen punt van maken, maar was meer een reactie op de kleine koffer van Tim, die juist zijn koffer klein (lees: voldoende groot) heeft gehouden en dat is gunstig voor genoemd zwaartepunt, daarnaast heeft hij de mogelijkheid opengehouden om bovenop zijn koffer nog enig materiaal onder een elastieken net of spin mee te voeren.

Maar daarnaast lees ik in een topic iemand de wens uitspreken om een toploffer van 46 liter te monteren op het achterrek en dus buiten de driehoek: wielnaaf achter - schouders bestuurder - wielnaaf voor.
Vanuit deze 2 verschillen van inzicht stelde ik mijn schrijven op.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#34 » 30 aug 2017, 17:21

Ja dat is inderdaad het enige negatieve aan een topkoffer...
Je kunt een boel kwijt, maar aan je rijgedrag is het zeker merkbaar.
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#35 » 27 sep 2017, 15:27

Vanmorgen een kleine modificatie aan de New Dink gedaan... Ik had de onderdelen besteld om de koplamp geel te maken en de stadslichten oranje:

Afbeelding

Ik had deze glazen overzetkapjes vroeger ook in m'n Citroën Xantia zitten, maar daar was het gat in de reflector veel groter. De bol blijkt helaas niet door de reflector van de New Dink te passen. Dus alleen de stadslichten oranje gemaakt.

Uurtje bezig geweest en daarna nog even de scooter in de was gezet. Voilà, 1 scooter met US-Lights:

Afbeelding

Afbeelding
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#36 » 27 sep 2017, 17:12

Smooi.
Jammer dat je niet vertelt hoe je het hebt gefikst.
Moet de hele voorkap los?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#37 » 27 sep 2017, 17:46

Ziet er gaaf uit. Maar weet je zeker dat dit mag? Aangezien amberkleurige lampen natuurlijk voor raws zijn bedoelt.
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#38 » 27 sep 2017, 23:11

Top gedaan ! Waar te koop?

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#39 » 01 okt 2017, 01:14

Ja, de hele voorkap moet los... ik ben daarbij ook al geholpen in een ander topic maar dit zijn de stappen:

Zwarte rand met 3 inbusbouten losmaken aan de voorkant. Alle schroeven in de randen van de zwarte kappen bij je benen los. Twee van deze schroeven zitten ook in het blauwe gedeelte achter het voorwiel, ook losmaken. Windscherm helemaal los en eraf. Twee bouten los die de koplamp vasthouden, met sleutel 10. Nu kun je de hele voorkant loshalen waar de koplamp nog aan vastzit. Tip: leg even een handdoek over je spatbord om krassen te voorkomen en dan zet je de kap daar even op. Kun je rustig alle lampen verwisselen.

Ik heb deze lampen bij de lampengrossier.nl gekocht, maar de oranje T10 glassokkel-lampjes kun je bij iedere automaterialenzaak kopen. De rest van de onderdelen die ik daar kocht zijn nu dus nutteloos.

Nee, officieel mag dit niet. Stadslichten moeten geel of wit licht hebben. Dat geldt ook voor motoren en daarbij zie je ook heel vaak US lights door middel van een module op de knipperlichten. Deze module heb ik ook in veel van mijn auto's ingebouwd en ik heb er nooit problemen mee gehad. Niet bij de APK, zelfs niet bij technische controle door het KLPD. Dus ik verwacht hier ook geen problemen...
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#40 » 01 okt 2017, 20:50

Naar aanleiding van deze how-to had ik bedacht dat ik ook beenschilden wil op mijn New Dink... dus besteld bij Zandri en van het weekend eens erop gezet. Ik kon zelf weinig voorbeelden vinden dus ik plemp hier maar even wat foto's neer, wie weet heeft iemand er nog wat aan :thumbsup:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben beniewd hoeveel verschil het gaat maken!
1 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer