TimTWR - Kymco New Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
RoiRaw
Berichten: 238

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#11 » 23 aug 2017, 20:00

Welkom hier! Mooie scoot en niks mis met de kleur donkerblauw! :kgb:

Ik kachel zelf altijd s'ochtends over de Vlietweg vanaf Leidschendam tot ik de brug direct na de Hoornbrug de Vliet weer oversteek, Plaspoelpolder in. Dus als je een keer een donkerblauwe New Fly toeterend en zwaaiend voorbij ziet komen van links af, dan heb je kans dat ik dat ben. :crazy: :yahoo: ;)
1 x
Afbeelding

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#12 » 23 aug 2017, 20:43

:welcome2:
Mooie scooter. Mooie kleur ook.
Veel veilige km'stand gewenst.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#13 » 23 aug 2017, 20:59

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#14 » 23 aug 2017, 22:24

Hallo Tim, ik heb ook ND en ben er zeer tevreden over er staat nu bijna 40.000 km op de teller en de neus is niet dichtgemaakt en eigenlijk nog nooit echt problemen gehad, hij wordt wel elke 4000 km ,ongeveer, nagekeken door de dealer,ik rijd er woon-werkverkeer mee en de nodige tourtjes.
Ik rijd van Voorburg over de laan van nieuw oost indie en van alkemadelaan naar ziekenhuis Bronovo waar ik richting Madurodam rijd, ik denk dat ik je wel eens heb zien rijden, volgende keer even zwaaien of even stoppen voor een kennismakingsgesprek, zoals je ziet in mijn avatar heb ik zwarte topkoffer, bevalt mij erg goed, vindt het ook wel fraai staan.
Geniet An je ND en misschien zien we elkaar een keer bij een tourtje, wellicht een idee om eventueel samen naar de jaarmeeting te rijden als je tenminste ook daarheen wilt, laat me even weten als je ook wil gaan via een PB.
Met vriendelijke groet Hans
1 x

Gebruikersavatar
hanskleij
Voormalig STN Lid
Berichten: 550

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#15 » 23 aug 2017, 22:25

Oh ja welkom bij de club
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#16 » 23 aug 2017, 22:26

TimTWR schreef:is dat het slim is de neus meer waterbestendig te maken door de roosters dicht te maken. Klopt dat?

Vooral open houden! Als je eenmaal rijdt wordt vocht hierdoor juist weggeblazen waardoor er minder kans op corrossie óf schimmel kan ontstaan.

Álles is met een reden ontwikkeld, zo ook het rooster ;) .
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Groen
Berichten: 32

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#17 » 23 aug 2017, 23:19

Welkom

Zelf ook een tevreden New Dink rijder uit Den Haag.
Rijd zelf dagelijks vanuit Kijkduin naar de omgeving Station HS en dat bevalt prima met een New Dink
Groeten Erik
0 x
Nu: 10-2016 Kymco New Dink 50
Voorheen:2008-2016 ZNEN RETRO, jeugd nostalgie: Vespa Piaggio Ciao, Honda SS 50, Vespa Boxer

Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#18 » 24 aug 2017, 07:52

Welkom bij de club.
Sticker op dat hok!
Dan ben je herkenbaar.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#19 » 24 aug 2017, 14:41

Ik heb bij de bouwmarkt een vierkante zwarte bouwemmer gekocht. Hieruit heb ik twee stukken gesneden die mooi achter het rooster in de neus passen. Eerst een mal maken met een stuk karton en dan snijden. Die stukken er vervolgens ingezet en met een stukje tape vastgezet. Dat scheelt wel een heleboel zooi in de neus en het ziet er ook nog een stuk beter uit vind ik.

Verder met een spuitbus vaseline alle achterkanten van de stekkers onder de neus ingespoten zodat daar geen vocht in kan. Die Tectyl Glashelder mag trouwens ook gewoon gebruikt worden op bekabeling en dergelijke dus dat is ook allemaal ingespoten.

De uitlaat blijft een uitdaging maar ik heb een mix gemaakt van kachelzwart en motorolie. 50/50. Dat regelmatig met een doekje op de uitlaat smeren houdt hem best heel netjes.

Verder zorg ik ervoor dat de kappen goed in de was staan. Die gaan niet roesten maar scheelt wel in eventuele verkleuring. In gebruik hiervoor Collinite double coat. Regelmatig even langs de wasbox om hem weer af te spuiten.
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#20 » 28 aug 2017, 10:15

Hans, wij zijn elkaar inderdaad een keer tegen gekomen dan! Zal voortaan beter opletten en de vinger aan de claxon houden :D

Zoals beloofd hier wat beelden van de DIY topkoffer. Deze grijze koffer van 30*20*13 besteld bij Engels Logistiek. Na 2 dagen al in huis dus dit weekend kon ik aan de slag:

Voor de start:
Afbeelding

De New Dink heeft in het midden van het bagagerekje een inbusbout M8 zitten die het rek en de ondersteunende beugel aan elkaar houdt. Daar een lange versie van 5cm van gekocht in RVS. Ook een RVS dopmoer om de onderkant netjes af te werken en wat grote M8 RVS sluitringen om de krachten op het kunststof wat beter te verdelen. Als test op het rekje gezet en met m'n kraspen afgetekend waar ik een 8mm gaatje in de bodem van de koffer moest boren... Eraf gehaald en nog een keer getest. Gaatje kwam uit op dezelfde plek dus een houtboor in de Makita gezet en het gaatje erin geboord. Bevestigd en geconcludeerd dat alles naar tevredenheid zit:

Afbeelding

Schuimlaag erin, regenpak onderop en slot daarboven:

Afbeelding

Koffertje er weer af, een 4 mm gaatje door deksel en rand geboord voor een klein titanium Abus hangslotje, deksel eraf en alles in de plastidip gezet. Ik heb al heel wat velgen en andere delen in de plastidip gezet en mijn ervaring is dat een glad eindresultaat afhangt van het eerste flinterdunne laagje. Ik heb altijd moeite om me in te houden, maar dikker dan dit ga ik dan niet:

Afbeelding

Na alles 3 dikke lagen gegeven te hebben

Afbeelding

Afbeelding

En alles onder streng toezicht van mijn Chief Mechanic :lol:

Afbeelding

Testritje gemaakt: geen gerammel. En fijn dat de bagagebak nu wat leger is!
1 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer