TimTWR - Kymco New Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#1 » 23 aug 2017, 12:57

Ik ben Tim uit Den Haag. Sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe Kymco New Dink. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer van de rand van Den Haag naar centrum Rotterdam. De scooter rijdt bij mij tussen de 250 en 300km per week dus hij wordt goed gebruikt!

Ik heb een jaar lang met het OV gereisd op dit traject en dat was ik al snel zat. 's Ochtends van deur tot deur deed ik er vaak anderhalf uur over, en het vreet energie bij mij. Je zit niet lekker, irritante mensen om me heen, 3x overstappen... Dus: Lang nagedacht over hoe deze reis dan wel iedere dag 2x te doen. Met de auto doe ik soms als ik die nodig heb voor m'n werk; dat duurt net zo lang en parkeren in Rotterdam is een drama. Er bleven 3 serieuze alternatieven over:

#1 een speed pedelec (nadeel: duurt net zo lang want je moet douchen op het werk, voordeel: sport en forensen in 1)

#2 een Piaggio MP3 (ik heb geen motorrijbewijs. Voordeel: de snelste optie, nadeel: de duurste optie. Met 10.000km per jaar wordt onderhoud een serieuze post bij deze dingen)

#3 een nieuwe grote tourscooter (nadeel: niet zo snel als een MP3, voordeel: sneller dan OV, voordeel: je zit niet meer in het OV)

Uiteindelijk gekozen voor optie #3 en een nieuwe Kymco New Dink besteld. Nieuw, met 3 jaar garantie, en zo hopelijk de minste kans op technische storingen.

Twee weken geleden heb ik hem opgehaald. Inmiddels staat er 500km op de teller en is hij toe aan z'n eerste beurtje. Hij bevalt heel goed! Reistijd is teruggebracht naar onder het uur en ik kom weer een stuk relaxter thuis na het werk.

Omdat ik kon kiezen tussen donkerblauw, donkerblauw en donkerblauw heb ik gekozen voor.... Donkerblauw! Nu ook met een gratis hoog windscherm van Kymco OEM en een jaar extra garantie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 2 weken erop rijden de conclusie getrokken dat een kleine topkoffer wel nodig is. Zeker als ie nat en zanderig is, is het slot in de buddyseat niet heel fijn en samen met m'n tas en regenpak zit het net even te vol. Maar manmanman wat zijn topkoffers toch lelijk! Zag een New Dink staan met een grote erop, het verpest echt de hele scooter naar mijn mening.

Dus even nagedacht over een DIY topkoffer. Uitgekomen bij dit:

Afbeelding

Buitenmaten van 30cm x 20cm x 13 cm. Precies groot genoeg voor slot en regenpak. Ga zelf een bevestiging maken op het rekje en ga de koffer matzwart plastidippen zodat het zo min mogelijk opvalt. Mooie schuim-mat erin besteld om rammelen te voorkomen. Even bezien of een slot erop nodig is; in principe is hij altijd leeg als ik de scooter parkeer.

Zal volgende week wat foto's posten van het eindresultaat!
3 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#2 » 23 aug 2017, 13:03

Welkom bij de STN!! En donkerblauw *kuch*...

Nee, het is absoluut een mooie scoot! Daarnaast ben ik ook benieuwd welke route je neemt naar R'Dam toe. Voorheen moest ik daar ook met grote regelmaat heen en was het niet altijd makkelijk om (zeker vanuit DH) binnen een uur daar te zijn.

Watbetreft de koffer, doe gewoon rood, veel leuker!
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#3 » 23 aug 2017, 13:19

Rood... Hmm... Nou ik heb nog 2 bussen zwarte plastidip staan dus dat zal het wel worden ;-)

De route is als volgt: Langs de gevangenis van Scheveningen, Alkemadelaan, Laan van Nieuw Oost-Indië, naar Voorburg, daar linksaf Voorburg in om zo de Vliet over te gaan. Na de Vliet gelijk naar rechts, onder Clausplein linksaf en de A12 volgen tot in Ypenburg, Ypenburgse Stationweg, Hofweg. Daar links het industrieterrein op, en dan de Nieuwkoopseweg helemaal uitrijden tot aan Pijnacker. Rechtdoor blijven rijden door Pijnacker en dan moet je het fietspad op langs de N471 en gelijk de N472. Dan de Oudelandselaan op en helemaal uitrijden tot aan de N471. Daar via het fietspad de N471 onderdoor, over het industrieterrein en het fietspad langs de N471 blijven rijden. Dan de Bovendijk helemaal uitrijden tot je bij de Melanchtonweg weer het fietspad naast de 471 op moet. Die rijd ik weer helemaal uit, de A20 over en zo via het Hofplein Rdam Centrum in.

Klinkt heel bewerkelijk maar het rijdt bijzonder lekker door vind ik zelf. Tussen Ypenburg en de A20 heb ik bijvoorbeeld maar 2x een stoplicht in Pijnacker.
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#4 » 23 aug 2017, 14:08

Hallo Tim,

:welcome1: :welcome2:

Op deze leuke :sct1: forum groep.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
marcovp
Berichten: 168

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#5 » 23 aug 2017, 15:15

Welkom.Leuk route. Zelf rij ik van Schiedam naar Den Haag. Heb ook een tijdje van Spijkenisse naar Den Haag gependeld maar dat was eigenlijk net wat te lang (45 kilometer enkele reis). Nu ook ongeveer 250 kilometer in de week en goed te doen.

Mijn scooter komt bij dezelfde dealer vandaan. ook nieuw gekocht. Een week na aanschaf toen hij nog helemaal schoon was heb ik alle kappen eraf gehaald en zoveel mogelijk onderdelen in de blanke tectyl gezet (Tectyel Glashelder). Nu twee jaar later lijkt dat zijn vruchten af te werpen. Ik heb een winter met veel sneeuw doorgereden en laatst de stand van zaken gecontroleerd. Op een paar plekjes wat roestvorming maar niet noemenswaardig. Het is een investering van een paar uur werk en twee bussen tectyl maar ik vind het het waard.
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#6 » 23 aug 2017, 16:25

Ah goede tip! Dat ga ik doen. Hij staat bij mij buiten, wel onder een hoes, maar met zoveel zout in de lucht vlakbij het strand maakte ik me al zorgen over het in goede staat houden van de scooter.

Zijn er nog verdere tips om een New Dink goed te houden? Heb veel gelezen voordat ik hem kocht, en wat zo even te binnen schiet is dat het slim is de neus meer waterbestendig te maken door de roosters dicht te maken. Klopt dat?
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#7 » 23 aug 2017, 18:08

:welcome2: Tim!
Mooie scooter heb he.
Veel plezier ermee!
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#8 » 23 aug 2017, 18:48

Welkom bij de club, veel fijne en veilige kmters toegewenst. Maar dat gaat volgens mij wel goedkomen. Enneh, als je op de scoot zit zie je de koffer toch niet :P
0 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#9 » 23 aug 2017, 19:10

Van harte welkom Tim.

Zelf rijd ik ook New Dink, en heb niets aan de neus gedaan. Tot op heden nog nooit problemen gehad

Gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Patrick
Voormalig STN Lid
Berichten: 414
Contacteer:

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#10 » 23 aug 2017, 19:39

Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst .

Een perfecte scooter Ik heb er ook 1 voor woonwerk verkeer en af en toe een toertje.
Mooie kleur trouwens.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer