De lada rijder

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De lada rijder

Bericht#21 » 03 feb 2018, 19:34

Een mooie 1200 mogen ze zo neerzetten hoor, plat op de buik en een ander blok erin, staat op youtube een filmpje van een rus met een hele knappe 2100 station met rond de 400pk, BRILJANT!!!!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Marxje
Berichten: 20

Re: De lada rijder

Bericht#22 » 03 feb 2018, 19:43

Heb ik gezien, heel fraai. Zo vind ik wel meer leuks leuk uit mijn jeugd, een sierra cosworth, een renault 5 turbo, zelfs de (foute) sirocco's vond ik mooi, of de kadett gsi.

Toen ik mijn papiertje kreeg, kon ik alleen de fiat uno betalen van mijn buurman toendertijd. Nog altijd verbaas ik me erover dat we met 6 man in de auto gezeten hebben naar bob's party saloon.


Maar goed, ik droom weg over die goeie ouwe tijd. Ik probeer het mijn zoon wel eens uit te leggen dat de muziek van de top40 nu grotendeels ruk is. Maar hij vind mijn 80s en 90s hits knudde.

Vroegah, toen de schepen van hout waren, en de mannen van staal. Nu zijn de schepen van staal, en de mannen metrosexueel.

De tijd van de houten gulden, toen we poep nog schreven met een lange "oe"......

Maar goed, dat dus, ik word oud, weet ik, maar ik begrijp de generatie voor me heel goed als ze zeggen dat vroegsh alles beter leek.

Leek he, want als ik nu terug kijk naar knight rider en kitt de super pursuit mode doet en het bandje x2 afgespeeld werd. Of the a-team, waar ze iedere aflevering duizenden kogels verschoten zonder ooit iemand te raken. Als dat het leger nu is, maak ik me zorgen hoor.
2 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De lada rijder

Bericht#23 » 03 feb 2018, 19:49

Kadett GSI cabrio heb ik gehad, genoten en gehaat dat kreng. Bob's ben ik ook wel geweest maar niet echt mij ding, konden we btw af op de fiets, via de polder, al was de terugweg dan wel weer vaak een uitdaging ( wakker worden in de mist onder je fiets in een weiland met een paar koeien om je heen, yup dan had je er toch 1teveel op :-D )
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: De lada rijder

Bericht#24 » 03 feb 2018, 20:01

Ik bedoel meer dat de passieve veiligheid een sprong gemaakt heeft. Dus niet lampjes of trillende stoelen, maar een enorme verbetering in het opvangen van energie tijdens een aanrijding. Dat kan ook niet anders, aangezien de snelheid van de botsproeven omhoog gegaan is. Vooral bij een aanrijding van opzij doet het niet meer zo auw als een jaar of 10 geleden. Plofzakken helpen voor een deel, maar het helpt wel dat er niet een boom of paal achteraan komt...
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De lada rijder

Bericht#25 » 03 feb 2018, 20:07

Daar heb je wel een punt, al hebben ze bij mijn franse vrienden wel wat hoog te houden wat dat betreft.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De lada rijder

Bericht#26 » 03 feb 2018, 20:22

roadkill schreef:
Meatlove schreef:Voor de prijs van een nieuwe Dacia koop je ook een jong gebruikte middenklasser. Hier heb ik eens op de RAI met een dame op de stand van Dacia staan praten.

Het voordeel van een niet-Dacia is dat er wordt geïnvesteerd in technieken om een auto veiliger te maken. Verschillende staalsoorten, rondom plofzakken, elektronische vangnetten. Dat is vooral waar bij zo'n merk op bespaard wordt. En er is echt een hoop op het gebied van veiligheid gewonnen de laatste paar jaren.

Bij een tweewieler heb je daar natuurlijk geen barst aan. ;)


Mwa de nieuwste Dacia's bevatten ook plofzakken, dodehoek waarschuwsystemen,abs. En als ik heel eerlijk ben is het beste systeem om ongelukken te voorkomen juist om alle betuttelhulpjes te verbieden uit auto's inclusief de gordels.... En dan gewoon een flinke spike of mes met een lengte van een cm of 20 op het stuur monteren richting de bestuurder, scheelt denk ik 80% in ongelukken.
Mensen voelen zich te veilig in blik.


helemaal met je eens en dan een shotgun achter het hoofd als ze door rood rijden en geen voorrang verlenen ...

bij het oppakken van een mobile telefoon gewoon even een zooi stroom door het lichaam heen zo dat de mobile telefoon buiten werking is en de persoon ook even een paar min ..
wel even automatisch parkeer stand voor als het slachtoffer niet meer reageert of een van de functies af gaat waardoor de bestuurder geen reactie kan geven.

maar waar ik me de laatste tijd ook heel erg aan stoor , zijn dames met hoofddoeken achter het stuur , 9 van de 10 keer als een auto geen voorrang geeft of weer een rare beweging maakt is het vaak een hoofddoek drager

:devil:
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De lada rijder

Bericht#27 » 03 feb 2018, 22:06

Misschien moet je een motorhelm dragen ipv een duitse helm? ;-)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De lada rijder

Bericht#28 » 03 feb 2018, 22:38

roadkill schreef:Misschien moet je een motorhelm dragen ipv een duitse helm? ;-)


je weet het Duitsers maken geen grappen ........... :thumbsup: ( denkt: ook geen goede helmen )
maar goed op dat soort dingen moet je niet bezuinigen en ook niet op je remmen ...
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De lada rijder

Bericht#29 » 03 feb 2018, 23:08

Zeker wel goede helmen, de huidige amerkaanse helmen zijn op de oude duitse gebaseerd.....
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De lada rijder

Bericht#30 » 03 feb 2018, 23:18

roadkill schreef:Zeker wel goede helmen, de huidige amerkaanse helmen zijn op de oude duitse gebaseerd.....


Shark zijn ook goed Franse makelij
maar er zijn eigenlijk geen slechte helmen meer omdat ze aan heel veel eisen moeten voldoen wil je hem op de markt mogen brengen , op sommige custums na maar die zijn ook niet in Europa goed gekeurd en zeker niet in NL
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer