Hallo allen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#21 » 22 feb 2018, 21:39

Mijn lamp knippert 4 keer als je dat bedoelt.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Hallo allen

Bericht#22 » 22 feb 2018, 21:51

stoyanov schreef:Open vraag:

Heeft een euro 4 blok een CDI en kan het daar mee te maken hebben?


De functie van de CDI (de bobine schakelen zodat de bougie gaat vonken) wordt op een Euro4 gedaan door de ECU, net zoals bij auto's met brandstofinjectie.

Of de ECU de ontstekingstimings ook vervroegt of verlaat aan de hand van de werkomstandigheden van de motor weet ik zo niet.
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#23 » 22 feb 2018, 22:11

Das de 02 sensor in kortsluiting.
Of de aansturing van de 02 sensor. Ecu.
Of gewoon een stukkende 02 sensor.


Die had ik vandeweek ook bij een sym fiddle. Vreemde was vanuit koude start. Prima. Bij 40c ging alles werken maar hoger als 80c knalde hij eruit.
Resultaat bokken gas inhouden geen gasrespons.

Oplossing nieuwe 02 sensor ecu gereset en tot op heden ongeveer 200km verder no problems meer. Volledige garantie.
Ps scooter had 659km gelopen.
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#24 » 22 feb 2018, 22:19

Kan dit ook veroorzaakt worden door het deels afsluiten van het ECS systeem? Hierover zal ik zodadelijk een linkje delen.
1 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#25 » 22 feb 2018, 22:20

Stoney3K schreef:
stoyanov schreef:Open vraag:

Heeft een euro 4 blok een CDI en kan het daar mee te maken hebben?


De functie van de CDI (de bobine schakelen zodat de bougie gaat vonken) wordt op een Euro4 gedaan door de ECU, net zoals bij auto's met brandstofinjectie.

Of de ECU de ontstekingstimings ook vervroegt of verlaat aan de hand van de werkomstandigheden van de motor weet ik zo niet.


Aan de hand van de last geeft de ecu inderdaad het ontstekingstijdstip aan.

Ik zal morgen eens kijken of ik tijd krijg om een dashfilmpje te maken van de software zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd als de motor draait. Zal dan ook diverse foutcode,s proberen door te lopen.met de gevolgen voor het ecs systeem
3 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#26 » 22 feb 2018, 23:03

Meatlove schreef:Kan dit ook veroorzaakt worden door het deels afsluiten van het ECS systeem? Hierover zal ik zodadelijk een linkje delen.


Of het daar ook door kan komen zal ik als er tijd is ook even testen morgen.
Heb nogal wat klussen staan al.
Nieuwe motor in een riva schroeven
4 onderhoudsbeurten
Wat bandjes en nieuw rijklaar maken
En 2 schade vespa's spuitklaar maken
Stuk of 4 gaskabels. En dan nog wat er binnenloopt.

Fijne avond
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#27 » 22 feb 2018, 23:07

Jij ook een fijne avond en succes morgen. Fijn om een 'insider' erbij te hebben.
1 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#28 » 23 feb 2018, 20:07

Ff een rectificatie.
Het ecs systeem gaat in werking als de 02sensor is opgewarmd en niet bij 40c.
Ik vergiste me met een bepaald efi systeem waar ik ook al mee bezig me E5 wat in 2020 wrsch eraan komt
1 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#29 » 23 feb 2018, 21:55

Jij had het nog over het pendelen van de spanning van de lambdasensor. Mikt het ECS op de stochiometrisch correcte waarde van lambda=1 of moet er ook gependeld worden om een driewegkatalysator in werking te houden?
Ik ken de scopebeelden zoals deze:

Afbeelding


Het pendelen tussen arm en rijk is zodat de kat genoeg brandstof krijgt om warm te blijven en genoeg zuurstof om de brandstof volledig te verbranden. (ff uit mijn hoofd) Op cursus leer ik dat het pendelen heel belangrijk is en als je dat niet op het scopebeeld ziet, je een ingang hebt om diagnose te stellen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer