Niksnut stelt zich voor

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#21 » 12 apr 2019, 22:15

Oeps...dat “Chrome” is dus niet van een hele beste kwaliteit!
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#22 » 09 jul 2019, 23:02

weer even een update . na veel wikken en wegen en sparen de knoop doorgehakt . de standaard AGM 50 cc heeft gewoon te weinig koppel om in de stad lekker met het verkeer mee te komen en het blokje had ook wat bijgeluiden die er niet in hoorde.
dus bij Brink motoren een 70cc Lifan aangeschaft.
de montage had nog wat voeten in de aarde wat ik graag ter kennisgeving hier plaats.
het blokje zou 1 op 1 passen en hing er dan ook in een avond onder. in eerste instantie was het enigste probleem de stekker verbinding van de stator/dynamo. dat is een vaste 4 polige stekker bij het oude blok en lossen stekkertjes bij het Lifan blok. de wisselspanning is bij het oude blok 2 gele draden en bij het Lifan blok een gele en een witte draad. de draadboom van de caferacer heeft ook een gele en witte draad. dus origineel zat er een gele aan een witte draad. met het Lifan blok kon ik dus gek genoeg alles kleur op kleur doen en verwachte dat dat goed zou zijn. eenmaal alles geplaatst kon ik starten en werkte alles gewoon. ook de verlichting. echter na 2 dagen rijden was mijn accu leeg. .
accu opgeladen en doorgemeten . was goed. laadspanning meten met draaiende motor gaf meteen de oorzaak van de lege accu. totaal geen laadstroom.

na wat rondvraag op facebook blijken er 2 systemen te zijn. een single phase dynamo waarbij ook de cdi en de normale verlichting gevoed worden door de dynamo. (mijn brommert) en nieuw is het split phase systeem waarbij alles door de accu gevoed wordt.

de enigste oplossing hiervoor is de stator en vliegwiel van het AGM blok in het Lifan blok te zetten . ook het vliegwiel inderdaad. deze lijkt optisch 100% hetzelfde maar als je er een stuk ijzer langs haalt tel je bij het AGM vliegwiel 5 magneten en bij het Lifan blok 4 stuks.

nu heb ik wel weer 13.6 volt op de accu met draaiende motor.

eind goed al goed al goed . en moet zeggen (tegen alle berichten in) dat die 70 cc trekt als een beer.
de setup bestaat nu uit dit blok met standaard vertanding (12 tanden voor) en een 54 kmh cdi.
hij blijft dus aan de veilige kant van de wok maar trekt werkelijk geweldig op.
blokje loopt mooi stil , ook door de standaard uitlaat , en schakelt heerlijk soepel.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#23 » 10 jul 2019, 05:27

Boefje :rlol:
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#24 » 10 jul 2019, 19:54

Staat er niet 70cc in het blok gegoten? Ben je alsnog snel de Sjaak bij een controle. Wel leuk, wil zelf ook wel wat meer power tussen m'n benen zonder extra rijbewijs te hoeven halen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#25 » 10 jul 2019, 23:15

Dan zou het hier moeten staan :schater:
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#26 » 10 okt 2019, 00:06

Vandaag een gopro mount op mijn helm gezet. Dus eerdaags zullen er wel wat toerfilmpies volgen.

Idee om het met Sugru moldable glue te doen kwam van youtube.
Heb het spul besteld bij supermagnete. nl


Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Doolsmurf
Berichten: 116

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#27 » 10 okt 2019, 16:38

Oh ja leuk. Ik ben gek op toerfilmpjes. Andere forumleden maken ook filmpjes. Ikzelf heb ook filmpjes gemaakt. Gewoon met één hand aan het stuur en mijn smartphone in de andere hand. Maar dat mag niet meer van mijn vrouw. En dat terwijl ik zo goed op de weg let. :(
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#28 » 11 okt 2019, 11:51

Plus 90 euro boete per keer vandaag de dag, @hugoh. Toch zonde.
0 x

Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#29 » 11 okt 2019, 13:03

Maak er 169 euro van.
Op de brommer is het 160 euro, waar nog 9 euro administratie kosten bij komen
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Niksnut stelt zich voor

Bericht#30 » 11 okt 2019, 14:29

oi dat zij heel wat tour km s
zonde geld
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer