even een update na een paar weken rijden en de nodige woon-werk en toer kilometers.
brommertje rijd lekker. schakelen wat kunnen verbeteren door de koppeling beter af te stellen. Het handel had geen vrije slag en er zat ook geen stel mogelijkeid meer in de kabel. Dus de drukpen in het blok een slag terug gedraaid. kon toen de kabel weer zo aftellen dat ik voldoende vrije slag in het handel had. scheelt een stuk , merkbaar soepeler schakelen.
vervolgens begon er vorige week een snerpend/schurend geluid uit de voorkant te komen alsof de remschijf metaal op metaal was. echter deed hij het ook of ik moet zeggen juist, als je niet remde. remklauw er af gehaald. blokken voldoende vlees en niet scheef af gesleten. remklauw zelf goed gangbaar en zuigers ook. allles schoon in elkaar, geen verbetering. vervolgens remblokken afgeschuint. geen verbetering. ten einde raad nieuwe remblokken er in. geen verbetering, sterker het leek steeds erger te worden. uiteindelijk voorwiel er uit en nu lijkt het of het wiellager niet deugt. gek genoeg geen speling maar hij rolt niet soepel , zitten zware momenten in als je het lager rond draait. steekas iets minder zwaar aangedraaid en nu is het helemaal weg. dus maar een setje SKF lagers bestelt. dat was de enige domper tot nu toe. heb er al een kleine 1500 km op zitten.
foto van de oude remblokken. deze zijn trouwens anders als van de standaard caferacer of `hanway raw. de luxe heeft twee zuigers de andere 1. voordeel is wel dat ik in de toekomst ook remblokken van japanse motorfietse kan gebruiken zoals diverse `honda's en suzuki's . deze schijne prima te passen en beter te presteren.
vorig weekend heerlijk wezen toeren langs het Markermeer