Heb eindelijk mijn caferacer

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#11 » 27 mar 2019, 18:31

Gert-Jan schreef:@niksnut De caferacer heeft E5 aangegeven met een klein stickertje op de tank


Dat stickertje geeft aan dat je E5 benzine mag tanken.
@niksnut bedoelde dat je een brommer hebt die aan de Euro4 emissiestandaarden voldoet. En ja @niksnut dat moet bijna wel, of de dealer heeft nog een E3 brommer op kenteken gehad hebben. Maar dan zou ik niet weten Waarom @Gert-Jan 4 maanden erop heeft moeten wachten.
2 x

Gert-Jan
Berichten: 27

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#12 » 27 mar 2019, 18:45

@FTrotsenburg De E4 en E5 heb ik inmiddels begrepen. Ik moet nog wennen dat ik te maken heb met een 4takt en wetgevingen zoals aangegeven de Euro4 emissiestandaarden. Wat de "kat" betreft ben ik nog niet achtergekomen. Wel lijkt er op dat er iets extra`s op de uitlaatbocht zit gemonteerd wat lijkt op een soort sensor.

De reden waarom het zo lang heeft geduurd is omdat er een fikse vertraging was ontstaan met het leveren vanuit de fabriek naar de leverancier. Dan kwam de nodige papierwerk bij kijken dat via het zelfde bedrijf ook traag verliep. Achteraf had ik dit zelf ook kunnen doen maar het was nu eenmaal mogelijk via de gehele bestelling. Maar daar praat ik nu niet meer over, ik heb de CR eindelijk dus ben happy de peppie.
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#13 » 27 mar 2019, 18:58

Ziet er goed uit! Heb de mijne nu 4 maanden, nog met originele banden (dealer vertelde me dat deze zijn geupgrade op mijn euro4 2018 model), als ik zo je foto zie staat je kraantje goed, lange kant naar beneden, er staat een miniscuul pijltje op de korte kant.

Benzine dop met pijltje naar voren opende mijn ogen, kwam zo terug van een beurt en springt nu open.

Qua schakelen, lees mijn topic schakelproblemen eens (veel tips en een heel goed filmpje van @niksnut). Van geratel en blokkeren naar vloeiend schakelen met een afstelling van de koppelingshevel en veel rijden. Ze zingt elke ochtend weer een ander liedje.

Optrekken mag wel wat sneller, ga ik bij de volgende beurt (1000/1500 km) laten doen met een andere tandwielverhouding. Rij nu op gps 58/59 met een 54km cdi, dus kan ik meteen een wok voorkomen.

Edit: vergeten, er zit een bougiesleutel in het gereedschapsetje achter de kap met het sleutelgaatje, onder de accu.
1 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#14 » 27 mar 2019, 21:07

Mooi ding! Veel veilige kilometers gewenst! :)

Gert-Jan schreef:Wat de "kat" betreft ben ik nog niet achtergekomen. Wel lijkt er op dat er iets extra`s op de uitlaatbocht zit gemonteerd wat lijkt op een soort sensor.


Dit is je Lambda sensor. Deze meet de hoeveelheid O2 in de uitlaatgassen en geeft dit door aan de EngineControlUnit (ECU) die de boel regelt en binnen de euro 4 normen houd.
1 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#15 » 27 mar 2019, 23:28

Die aandacht blijft je houden , ik heb het ook nog steeds na 2 en half jaar
Dus als je niet van aandacht houd zal ik je moeten teleurstellen die ga je acht wel veel krijgen :schater:
Ik ga er nu ook al van uit dat mijn boodschappen halen 20 min langer duurt , omdat er weer een komt aanlopen die even mijn "motor" wil bekijken
denk dat het je wel minimaal 1 a 2 keer gebeurd per week , en daarbij komt ook je moet maar eens goed om je heen kijken ( ook naar motor rijders , die zullen je ook gaan groeten , maar ook mensen die je even na blijven kijken , vooral als je op het bromfiets pad rijd :schater:

even terug komen op de banden de Heidenau`s K44 (voor) en de K66(achter) zijn heel goed ik rijd het hele jaar door en heb ze er nu al mer dan een jaar er onder zitten ( zijn wel zomerbanden ) maar goed , wat hebben ze hier aan koude winters ???
ik vind het persoonlijk hele goede banden daar ga je echt geen spijt van krijgen

hier een foto van die van mij

Afbeelding

Heb er wel veel aan veranderd

lees dit draadje maar even door

RAW50 ombouwen tot Tourbrommer
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#16 » 28 mar 2019, 08:59

eerste wat mij opviel is dat motor rijders je groeten. best lache. zeker als ze er na een paar dagen achter komen dat t een brommer is. dan zie je ze twijfelen :rlol:

gister bij t stoplicht een klein meisje in een auto wat met haar hand "gas geef" gebaren zat te maken naar me :schater: :schater:

.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#17 » 28 mar 2019, 11:41

:worshippy: Dat motorrijders zijn vaak heel positief ,ze spreken je vaak aan als gelijkwaardig ,omdat ze toch bewondering hebben voor het rijden wat je doet
Vele grootverbruik ccers geven ook wel een compliment hoor als ze met je staan praten van morgen nog een bij de pomp ,met een 900 cc
Stond mijn 49,7 cc te bewonderen

Vooral de Ex motorrijders zijn vaak die ook aanspreken omdat ze het model uit hun verleden herkennen
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 188

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#18 » 28 mar 2019, 19:07

Zelfs de motorpolitie bij de rollerbank kontrole vlak bij mijn werk had geen aandacht voor me. Dacht ook dat ik een motorfiets was. :schater:
Back on topic maar weer.
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#19 » 28 mar 2019, 23:48

niksnut schreef:Zelfs de motorpolitie bij de rollerbank kontrole vlak bij mijn werk had geen aandacht voor me. Dacht ook dat ik een motorfiets was. :schater:
Back on topic maar weer.


heel herkenbaar :schater:
maar het blijft leuk rijden zo.n ding elke dag maak je wel wat mee , het is heel anders rijden dan een scooter
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gert-Jan
Berichten: 27

Re: Heb eindelijk mijn caferacer

Bericht#20 » 29 mar 2019, 13:50

Bandjes maar eens meer lucht gegeven want ik vond het beetje zwabberen op de weg. Bleek dat het voor 1.3 was en achter 1.5 achter en nu rijd het stuk relaxter. Schakelen gaat ook stukke beter en het inhouden/hikken is ook veel minder. Vandaag is het perfect weer en heb al wat kilometers er op zitten.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer