Paul

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Paul

Bericht#1 » 12 nov 2019, 10:43

Goedemorgen,

Op dit forum terecht gekomen doordat ik info en reviews zocht over de AGM en Hanway 4 takt brommers.

Normaal gesproken zijn wij, mijn vriendin en ik, quadrijders. We hebben beide een Can-Am quad. deze gaan ook wel eens mee achter de camper tijdens vakanties. Dat is erg leuk. Maar met zo'n grote trailer is het echte camperen wat lastiger. Je moet dan eigenlijk van camping naar camping gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het idee was eerst om een lichte 125cc motorfiets erbij te kopen en die op een drager achterop de camper te zetten. Maar daar moet je een motorrijbewijs voor hebben. En dat heb ik niet. Om die reden ben ik ooit ook begonnen met mijn eerste quad. Destijds ook een Chinees product. En inmiddels een behoorlijk uit de hand gelopen hobby.
Al snel zag ik dat de AGM Caferacer en de Hanway eigenlijk 125cc motorfietsen zijn met een kleinere cilinder. Ik sleutel veel aan quads en herkende het blok direkt als wat wij een beetje oneerbiedig een "Bami-blokje" noemen. Onder de quadjes uit China is dit vaak een 150 cc. En van oorsprong is het een Honda Monkey blokje. Daar kan waarschijnlijk zo een (iets) grotere cilinder op was gelijk mijn gedachte :evil:
Wat zoekwerk op internet leerde dat hier genoeg voor te koop is. :yahoo:

Plan is dus nu om een AGM Caferacer of Hanway Raw 50 te zoeken. Daar een grotere cilinder opzetten om in het buitenland nog wel de berg op te kunnen komen. Maar hem dan wel weer te begrenzen op de cdi tot 55 km per uur. Ik zal veel in het buitenland rijden met de brommer. En daar lopen ze allemaal veel harder. (Ze rijden daar ook allemaal gewoon op de weg en niet op het fietspad). Dus misschien maak ik de begrenzer ook wel uitschakelbaar. Aan de andere kant, als zo'n ding een 60 op de teller loopt, ook heuvelop dan is het mij ook wel goed.
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Paul

Bericht#2 » 12 nov 2019, 11:17

hoi paul welkom hier !
zeg waarom sleep je die mooie machine s achter je camper aan gewoon volpakken die dingen en rijden!
hoeft de aanhanger ook niet mee!
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: Paul

Bericht#3 » 12 nov 2019, 11:36

Hoi Roelf,

Ook dat hebben we al vaak genoeg gedaan. Zelfs een heuse caravan erachter geknoopt. Maar af en toe is met de camper ook wel leuk om weg te gaan. En om dan ook vervoer te hebben moet er een Brommert komen... :moto2:

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: Paul

Bericht#4 » 12 nov 2019, 11:44

Deze machines hebben een topsnelheid van ca 130 km per uur. Dus snelweg zou kunnen, maar is niet echt ideaal. Wij rijden dus alleen maar secundair. Dagetappes van 250 km zijn ideaal. Hoewel we ook wel 400 kunnen doen. En ik zelfs al eens een dikke 800 km gedaan heb. Allemaal binnendoor. Wil ik verder van huis, of langer (met de camper gaan we vaak 3-4 weken) of naar gebieden waar het niet altijd mooi weer is, dan nemen we de camper. Al dan niet met aanhanger met quads. Gaan we solo met de camper dan heb je heerlijk vrijheid. Rijd je zo even een stadje in. Parkeren lukt altijd wel. De bus is 5,40 meter lang. Met een motordrager blijft hij nog steeds mooi onder de 6 meter. En heb je altijd vervoer bij je.

Het caravannetje was ook leuk achter de quad. Hij trekt het makkelijk (650cc, 65 pk) maar ik vond hem toch net te groot. Ik kon hem heel goed verkopen, dus dat heb ik maar gedaan. Een droom is om nog eens een zgn Teardrop trailer te bouwen. En die dan achter de quad te doen.

Oh ja, ik heb ook nog een boot 8-)
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Paul

Bericht#5 » 12 nov 2019, 11:58

Hallo Paul,

Van harte :welcome1: op deze :moto2: forum.

Graag wil ik je op Attenderen dat het niet toegestaan is om op deze forum te gaan discussiëren over opvoeren van brommers en scooters.
Voor alle andere vragen ben je hier op de goede adres.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: Paul

Bericht#6 » 12 nov 2019, 12:22

Dank Peter,

Echt opvoeren was de bedoeling niet. De snelheid wil ik op max 55 houden. Zodat ik daar niet in de problemen kom. Ik weet alleen uit ervaring dat je met een onaangepaste brommer in het buitenland de helling bijna niet op komt.
Dus iets meer kracht, maar niet meer snelheid. Dat is het plan.
Als ik harder wil zal ik toch de quad moeten pakken, of een motorrijbewijs halen en een 125cc kopen.
Het gaat mij in eerste instantie om goedkoop, zuinig en licht vervoer bij de camper.
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Paul

Bericht#7 » 12 nov 2019, 12:35

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Paul

Bericht#8 » 12 nov 2019, 12:50

Oke.
Dat je het doet mag je zelf weten, maar het gaat er om dat je niet op de forum zet hoe je het gedaan hebt.
En dat je andere leden er niet op aanstuurt.
Ik weet dat het soms lastig is om aan je snelheid te houden tussen al die auto's.
En vooral als je in buitenland harder mag rijden.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Paul

Bericht#9 » 12 nov 2019, 13:28

trouwens Paul jij woont toevallig niet in de plaats Een bij Zevenhuizen toch dan heb ik je namelijk al eens op die oranje zien rijden richting Haulerwijk!
daar rij ik vaak langs als ik richting westen ga met de scooter
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: Paul

Bericht#10 » 12 nov 2019, 13:57

Ja, ik woon in Een-City.

Van Haulerwijk naar Een als eens een boete gekregen met het droogrijden van de quad. 360 Euro ofzo. Voortaan iets beter in de spiegels kijken...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer