Goedemorgen,
Op dit forum terecht gekomen doordat ik info en reviews zocht over de AGM en Hanway 4 takt brommers.
Normaal gesproken zijn wij, mijn vriendin en ik, quadrijders. We hebben beide een Can-Am quad. deze gaan ook wel eens mee achter de camper tijdens vakanties. Dat is erg leuk. Maar met zo'n grote trailer is het echte camperen wat lastiger. Je moet dan eigenlijk van camping naar camping gaan.
Het idee was eerst om een lichte 125cc motorfiets erbij te kopen en die op een drager achterop de camper te zetten. Maar daar moet je een motorrijbewijs voor hebben. En dat heb ik niet. Om die reden ben ik ooit ook begonnen met mijn eerste quad. Destijds ook een Chinees product. En inmiddels een behoorlijk uit de hand gelopen hobby.
Al snel zag ik dat de AGM Caferacer en de Hanway eigenlijk 125cc motorfietsen zijn met een kleinere cilinder. Ik sleutel veel aan quads en herkende het blok direkt als wat wij een beetje oneerbiedig een "Bami-blokje" noemen. Onder de quadjes uit China is dit vaak een 150 cc. En van oorsprong is het een Honda Monkey blokje. Daar kan waarschijnlijk zo een (iets) grotere cilinder op was gelijk mijn gedachte
Wat zoekwerk op internet leerde dat hier genoeg voor te koop is.
Plan is dus nu om een AGM Caferacer of Hanway Raw 50 te zoeken. Daar een grotere cilinder opzetten om in het buitenland nog wel de berg op te kunnen komen. Maar hem dan wel weer te begrenzen op de cdi tot 55 km per uur. Ik zal veel in het buitenland rijden met de brommer. En daar lopen ze allemaal veel harder. (Ze rijden daar ook allemaal gewoon op de weg en niet op het fietspad). Dus misschien maak ik de begrenzer ook wel uitschakelbaar. Aan de andere kant, als zo'n ding een 60 op de teller loopt, ook heuvelop dan is het mij ook wel goed.