Even voorstellen - Hanway RAW 50 uit Friesland

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Djurre27

Even voorstellen - Hanway RAW 50 uit Friesland

Bericht#1 » 21 mei 2020, 20:54

Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn schakelbrommer aangeschaft. Sindsdien heb ik er natuurlijk veel aan veranderd om hem naar eigen smaak te maken. Dit forum heeft me daar natuurlijk veel hulp bij geboden en ik heb er veel inspiratie uit kunnen opdoen. Vandaar dat ik dus ook lid ben geworden.

Ik heb de brommer gekocht toen ik 19 was nadat ik mijn autorijbewijs heb gehaald. Het leek me leuk om op een schakelbrommer te rijden en alvast een beetje gewend te raken aan het schakelen voordat ik over een paar jaar met het motorrijbewijs ga beginnen.

Dan nu enkele van de aanpassingen die ik gedaan heb aan de brommer:

Afbeelding

Als eerst heb ik deze tankpad bij motoport gekocht, het leek me wel handig omdat de matte lak anders nogal snel beschadigt raakt.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens heb ik dit mooie kuipje op alie express besteld en gemonteerd. De gaatjes in het beugeltje moesten wel iets groter uitgeboord worden om het te laten passen en vervolgens konden deze aan de knipperlichten vastgemaakt worden. Daarna was het erg makkelijk om het kuipje erop vast te schroeven.

Afbeelding

Vervolgens heb ik deze zijkapjes en het voorspatbord met behulp van wrapfolie een carbon look gegeven.

Afbeelding

Daarnaast heb ik de koplam verduisterd omdat dit wel goed bij het kuipje past, het zicht in het donker is wel iets achteruit gegaan maar ik heb nog genoeg licht om te kunnen zien.

Afbeelding

Daarna heb ik een M-stuur geïnstalleerd om een wat meer voorover geleunde zitpositie te creëren, iets wat naar mijn mening wel echt bij de caferacer hoort. Ook heb ik velgstickers opgeplakt om een mooie witte rand te maken en meer zichtbaarheid in het donker te krijgen en ik heb met een bandenstift de letters op de banden witgekleurd. Daarna heb ik nog sportieve spiegels, de Shin Yo Booster 2, gemonteerd omdat mijn andere spiegel helaas afgebroken was en ik vond het toch prettiger om met twee spiegels rond te rijden.

Afbeelding

Tot slot heb ik via marktplaats nog zo'n mooi zadeltje van de agm caferacer luxury op de kop weten te tikken. Deze maakte voor mij het uiterlijk van de brommer af, persoonlijk vind ik het twee persoons zadel niet echt bij de retro look van een caferacer passen en hier kun je alsnog met zijn tweeën op zitten.

Dat is het voorlopig voor mijn brommer.

Als er vragen zijn, stel ze gerust!

-Djurre
3 x

Djurre27

Re: Even voorstellen - Hanway RAW 50 uit Friesland

Bericht#2 » 21 mei 2020, 21:04

In de toekomst wil ik nog een andere demper erop gaan zetten, momenteel heb ik de dB-killer eruit gehaald omdat het toch wel een lekker geluid geeft op die manier maar het lijkt wel alsof hij nu ook wat sneller is gaan roesten. Daarnaast wil ik misschien nog wat motorische aanpassingen doen die op dit forum niet besproken mogen worden, is er misschien iemand op het forum die ervaring heeft met de Euro-4 brommers op dit gebied aan wie ik even een privé-berichtje zou kunnen sturen om wat advies hierover te krijgen?
Laatst gewijzigd door Djurre27 op 21 mei 2020, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Hans52

Bericht#3 » 21 mei 2020, 21:18

Ik hoop voor je dat je niet aangehouden wordt, het donker maken van verlichting is bij wet verboden. De verlichting moet wit of geel zijn. Zie onderstaande tekst uit de wet.

Artikel 5.2.53
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Brute-Force
Contacteer:

Bericht#4 » 21 mei 2020, 21:28

Hallo en welkom ,
Als je een goede en veilige investering wil doen ... laat een paar MERK Banden monteren ...
0 x
1 x Speedfiets 3, 2-Takt Lc 70Cc Malossi Sport, Yasuni R
1 x Speedfiets 3, 4-Takt , ( Sym 6 Deukjes Blok).

Djurre27

Bericht#5 » 21 mei 2020, 21:31

Ik hoop inderdaad dat het geen problemen op zal leveren. Ik rijd er echter al lange tijd op deze manier mee rond en tot nu toe lijken agenten er geen bezwaar tegen te hebben. Daarnaast vind ik het artikel uit het wetboek wat je citeert nogal vaag, in principe straalt de koplamp nog wel geel licht uit maar met een minder hoge helderheid. Zou het onder een grijs gebied vallen?
0 x

Victor-San

Bericht#6 » 21 mei 2020, 22:31

:welcome1: mooie scooter!
0 x

Teunis

Bericht#7 » 22 mei 2020, 09:08

:welcome2: Mooi om te lezen dat je zo met je hobby bezig bent, ja en zien en gezien worden is wel heel belangrijk....
0 x

Hans52

Bericht#8 » 22 mei 2020, 10:51

Je zegt zelf dat je zicht in het donker wel wat minder is, dus geef je zelf al een antwoord op je opmerking of het een grijs gebied is. Jij ziet zelf al minder maar iemand die jou tegemoet komt zal jou later zien en dus kan je in een daardoor in een gevaarlijke situatie terecht komen. Bij normaal geel/wit licht ben je misschien wel in het donker zichtbaar voor iemand die 100 meter bij je vandaan is en nu is dat misschien 50 a 75 meter wat dus inhoud dat er minder tijd is om te reageren. Maar ja, zolang de politie niet reageert, wat ik vreemd vind, heb je denk ik mazzel. Mijn vorige scooter had op een gegeven moment doordat hij buiten stond wat groene aanslag op de lamp zitten en ik werd er wel op aangesproken dat ik dat beter even schoon kon maken.
0 x
:saufen: Nobody is perfect,........ My name is....

Janvb

Bericht#9 » 22 mei 2020, 11:03

Mooi man!
Als je er dagelijks oprijdt, dan zou ik er ook andere banden op zetten.
Ik ben een mooi weer rijder, dus ik heb nog de originele. Die zijn onbetrouwbaar op nat wegdek.
1 x

Djurre27

Bericht#10 » 22 mei 2020, 13:43

Bedankt voor de leuke reacties! Over 1 of 2 maanden zullen er ook nieuwe banden op moeten, ik heb er veel op gereden dus ze zijn al een beetje op. Heeft iemand aanbevelingen voor nieuwe banden? Ze moeten natuurlijk goede grip hebben, ook in de regen, maar ze mogen er ook wel een beetje sportief uitzien!
0 x

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”