Marco

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Marco058
Berichten: 29

Marco

Bericht#1 » 14 sep 2020, 16:41

Bij deze stel ik mezelf ook even voor. Ik ben Marco, 29 jaar, woon in Friesland en wil een nieuwe Hanway RAW 50 kopen voor dagelijks gebruik. Momenteel rijd ik elke dag 80km op een Chinese versie van de Peugeot v-clic. Alleen ben ik dat kromme stuk ellende dat met ductape bij elkaar hangt wel een beetje zat. Ligt niet aan de scooter zelf, maar aan alles dat ermee gebeurd is :thumbsup:
Ik heb dat ding overigens overgenomen van een maat ivm de prijs. Kon ik eens uitproberen hoe het is om zoveel kilometers per dag te rijden naar Groningen (reistijd is nog geen 10 minuten langer op scooter als er geen files met de auto zijn). Nu, ruim 5500km verder, is het echt wel tijd om eens wat leuks onder de kont te hebben. Iets waar ik er niet een uitdaging van maak om onderhoud/reparaties zo goedkoop of beun mogelijk te doen.

Gelukkig las ik al op dit forum dat hier meerdere Hanway rijders zijn en heb ik me daardoor ook redelijk goed kunnen inlezen over deze brommers. Lang leve de forums voor informatie :worshippy:

Naast de Chinese V-clic heb ik ook nog een (ontgrensde) gare Peugeot Fox snor, maar de carb daarvan is vermoedelijk vies/kapot. Door tijdgebrek staat die nu al bijna een jaar stil. Maar die moet zo snel mogelijk weg als ik de Hanway koop. Heb nu 3 auto's, 1 scooter en 1 brommer. Om daar nog een brommer bij toe te voegen word me wat teveel :roll:

Onderhoud doe ik dus ook zelf aan alle voertuigen. En daarom heb ik uiteraard ook direct wat vragen over de Hanway RAW 50.
- Is deze lage brommer wat te doen voor langere mensen? Ik ben 194cm en dat is gewoon te lang op de huidige scooter om er lekker mee te rijden.
- Om de hoeveel kilometer moet de ketting ongeveer gesteld worden?
- Wat doet het verbruik ongeveer op lange afstanden met de EURO 4 versie? Met lambdasonde in de uitlaat dus. Is 1:35 dan haalbaar?
- En hoef ik de carb dan nooit meer te stellen als dat automatisch zal gaan met de lambdasonde?
1 x
- Hanway RAW 50
- Chinese Peugeot V-clic clone

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Marco

Bericht#2 » 14 sep 2020, 20:06

:welcome1:
0 x

Gebruikersavatar
Angelstar
STN Public Relations
Berichten: 115

Re: Marco

Bericht#3 » 14 sep 2020, 22:12

:welcome2: Marco
0 x
Met vriendelijke groet.

Angela.

Op deze scooters heb ik gereden:
Piaggio Fly wit 2010.
ik rij nu op een Piaggio New Fly rood 2016

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Marco

Bericht#4 » 15 sep 2020, 13:48

Welkom Marco!

even over je vragen:
- Is deze lage brommer wat te doen voor langere mensen? Ik ben 194cm en dat is gewoon te lang op de huidige scooter om er lekker mee te rijden.

Ik ben 2m, en ik zit prima op de AGM caferacer. Ik heb wel een verhoger onder het stuur gezet, misschien is dat ook wat voor jou.

- Om de hoeveel kilometer moet de ketting ongeveer gesteld worden?

Bij een nieuwe ketting ongeveer een keer of 3 vlot achter elkaar. (na 2 ritten of zo)
Daarna is alles op elkaar ingelopen en hoeft het niet vaak meer. Alles afhankelijk van het gebruik natuurlijk.

- Wat doet het verbruik ongeveer op lange afstanden met de EURO 4 versie? Met lambdasonde in de uitlaat dus. Is 1:35 dan haalbaar?
- En hoef ik de carb dan nooit meer te stellen als dat automatisch zal gaan met de lambdasonde?

Daar heb ik geen antwoord op, want ik heb nog ouderwetsch gezellige carburateurs! :-)
Misschien moet je die vragen nog eens stellen, maar dan ik het schakelbrommer topic.
0 x

Gebruikersavatar
Marco058
Berichten: 29

Re: Marco

Bericht#5 » 15 sep 2020, 14:13

Bedankt :thumbsup:
Dan zal dat met 194cm ook vast wel goed komen! Heb zaterdag al even op een RAW50 gezeten, maar aangezien dat het showroom model was kon er geen testrit gedaan worden helaas. Dat is eigenlijk het enige dat me wat tegenhoud om hem te kopen.
0 x
- Hanway RAW 50
- Chinese Peugeot V-clic clone

Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 27

Re: Marco

Bericht#6 » 17 sep 2020, 23:41

Ik ben zelf 1.98 heb ook een raw 50 en ik vindt hem heerlijk rijden.
Geen probleem met mijn lengte.
Ik heb alleen moeite met de snelheid haha die van mij loopt nu max 42. Dus ik heb een onbegrensde cdi besteld.
0 x

Gebruikersavatar
Marco058
Berichten: 29

Re: Marco

Bericht#7 » 18 sep 2020, 13:33

Snelheid laat ik eerst voor wat het is. Als je eenmaal begint met opvoeren, gaat het nooit snel genoeg. Dat is althans mijn ervaring met auto's.
Of zijn er verstelbare CDI's beschikbaar om hem net onder het woklimiet te begrenzen?
0 x
- Hanway RAW 50
- Chinese Peugeot V-clic clone

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer