Ik zal me even voorstellen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Rop69
Berichten: 38

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht#11 » 07 jan 2021, 13:35

Welkom, er zijn meerdere posts geweest met kinderziektes en verbeteringen voor de schakelbrommers. Veel rijplezier
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht#12 » 09 jan 2021, 15:22

Bedankt voor het warme welkom allemaal.
En zoals beloofd hierbij ook de foto's van mijn Mash Fifty.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De laatste is wat overbelicht. Sorry daarvoor.
Ik heb wel ervaren dat als je deze brommers netjes wil houden bij dagelijks gebruik, je eigenlijk 1 á 2 keer per week je brommer even schoon moet spuiten met de tuinslang, en een goede poets beurt moet geven. Vooral met het winter en herfst weer ook goed onder de spatborden.
Ook raad ik iedere Mash rijder aan om het gat in het achterspatbord voor de verlichtingskabels even af te dichten met bijvoorbeeld siliconenkit. Hier komt namelijk water en vuil door, wat boven op het spatbord blijft liggen. Met poetsen kun je hier niet bij zonder het zadel eraf te halen. Het zou zonde zijn als het daardoor zou gaan roesten van bovenaf. Ik heb zelf ook alle stekkers aan de kabelzijdes met silicone afgedicht, want bij sommige stekkers vloog het zo binnen vanaf het voorwiel.

Ik heb ook met gedachten zitten stoeien om hem een keer over te spuiten en dan de spatborden ook mee te spuiten. Daarbij zat ik te denken aan British racing green. Lijkt me wel mooi passen bij de looks van de retro cafe-racer. Misschien met wat parel witte accenten op de tank of zoiets. Voorlopig ziet hij er goed uit in het zwart.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht#13 » 09 jan 2021, 18:09

Hoi Ronnie, welkom hier!

Hoe is jouw ervaring qua roestbestendigheid?
Er is nog niet echt veel gepekeld, maar nat is het wel
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht#14 » 10 jan 2021, 02:07

De roestbrstendigheid laat wat te wensen over vind ik. Als je het goed met poetsen bijhud vakt het mee, maar er blijven stukken waar de roest ook na 3 maanden dagelijks gebruik in weer en wind zich laat zien. Gezien de verhalen die ik had gelezen en gehoord viel me dit tegen. Vandaar dat ik ook speel met de gedachte om hem een keer over te spuiten, en dan de spatborden mee te nemen in het spuitwerk.
Ook vind ik de stickers er niet geweldig op zitten. Wat afwerking betreft kan Mash nog wel wat verbeterpunten aanpakken vind ik. Ondanks dat, bevalt het me toch goed en rijd het heerlijk.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Ik zal me even voorstellen

Bericht#15 » 10 jan 2021, 10:50

Leuke brommer! Ondanks ik inmiddels aardig wat kilometers op de motor heb afgelegd, heb ik nog nooit op een schakelbrommer gereden. Ben wel benieuwd of dat wat is, dus als ik ooit de kans krijg zal ik die niet laten liggen.

Veel rijplezier gewenst! :thumbsup:
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer