Lex stelt zich even voor

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
LexR72

Lex stelt zich even voor

Bericht#1 » 12 jan 2021, 10:58

Hallo allemaal :thumbsup: Mijn naam is Lex, ik ben 48 en een fervent brommerrijder. Heb inmiddels de meeste types gehad van Aprillia tot Zündapp. De laatste 3 jaar rijd ik op een New Dink uit 2012.

Dat ding rijdt heerlijk maar met alle milieuregels die nu in Amsterdam gelden en er nog aan zitten te komen, heb ik hem nu toch maar op marktplaats gezet.

Ik twijfel nu tussen een Hanway Muscle, de Eysink f51 die bij fastenfurious te koop is of een Super Soco tc.
Die laatste heeft alleen een laag bereik, is aardig aan de prijs en de accu's hebben een korte levensduur.

De muscle ziet er prachtig uit, ik vraag me alleen af of ik daar met mijn 1.86 mtr niet wat te groot voor ben. Ik zal er vast op passen maar verhoudingsgewijs denk ik dat het er wellicht wat
vreemd uit zal zien.

Hoe denken jullie daar over? :help2:
0 x

Janvb

Re: Lex stelt zich even voor

Bericht#2 » 12 jan 2021, 13:46

Gewoon een keer bij de dealert gaan passen!

Ik ben 2 meter, en ik zit redelijk op een AGM cferacer.
Die is iets kleiner dan een Hanway.
1 x

bertocello

Bericht#3 » 12 jan 2021, 13:51

Welkom Lex. Veilige kilometers!
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.000 km.

LexR72

Bericht#4 » 12 jan 2021, 14:10

Bedankt voor de reacties heren!

Uiteraard zou passen bij de dealer de beste optie zijn maar helaas hebben de dealers in mijn buurt hem niet op voorraad in de showroom staan. Ik zou hem eerst moeten bestellen voordat ik hem kan passen. Iets van een kip en een ei..... :shock: Wellicht is er iemand op het forum van ongeveer dezelfde lengte met een foto van een Muscle vanaf de zijkant, zodat de zitpositie te zien is?
0 x

Victor-San

Bericht#5 » 12 jan 2021, 19:08

:welcome2: Lex!!! :sct1:
1 x

KoKiem

Bericht#6 » 12 jan 2021, 19:36

:welcome2: :welcome2: :welcome1: Lex.

Persoonlijk zou ik gewoon even wachten tot alles weer een beetje normaler is. Je kunt nu nog rijden en als en dealer niet wil, zal het waarschijnlijk niet zo een goede dealer zijn. Ga Amsterdam eens uit om te kijken of er wellicht een andere dealer is die wel aan je verwachtingen kan voldoen. Soms is het beter een verre dealer te hebben dan een dichtbijzijnde prutser. :roll:

Groetjes en veel succes,

Ko
1 x
Persoonlijk dagrecord dd. 19-9-2020 = 368 km

Ronin84

Bericht#7 » 12 jan 2021, 21:10

Welkom.
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen Eysink f51 of een cafe racer. Uiteindelijk is het de Mash fifty geworden.
De rede dat ik niet voor Eysink ben gegaan is dat ik er te weinig informatie over kon vinden en niet weet hoe leverbaar de onderdelen zijn. Wat formaat betreft moet je inderdaad ergens langs gaan en proefzitten. Dat kan niemand bepalen behalve jezelf.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.

Heinz

Bericht#8 » 13 jan 2021, 09:26

KoKiem schreef::welcome2: :welcome2: :welcome1: Lex.

Persoonlijk zou ik gewoon even wachten tot alles weer een beetje normaler is. Je kunt nu nog rijden en als en dealer niet wil, zal het waarschijnlijk niet zo een goede dealer zijn. Ga Amsterdam eens uit om te kijken of er wellicht een andere dealer is die wel aan je verwachtingen kan voldoen. Soms is het beter een verre dealer te hebben dan een dichtbijzijnde prutser. :roll:

Groetjes en veel succes,

Ko

Mee eens Ko. En sterker, ik zou ook gewoon lekker doorrijden op die New Dink totdat TS bepaalde zones niet meer in mag. Nu mag je met een scooter nieuwer dan 2010 gewoon overal komen.

Een 50cc schakelbrommer ziet er leuk uit, maar in de praktijk lijkt zo'n brommer mij minder praktisch en comfortabel dan een scooter. Verder lees ik hier op het forum ook nogal wat over problemen met schakelbrommers. Die Super Soco is mooi, maar ook erg duur voor een apparaat waarvan je niet of hij het in de praktijk goed doet.

En als je dan tevreden bent met je New Dink, kan lekker doorrijden nog weleens de beste optie zijn. Neemt niet weg dat het leuk is om na zoveel tijd weer eens iets nieuws te kopen.
1 x
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

LexR72

Bericht#9 » 13 jan 2021, 22:10

Heinz schreef:
KoKiem schreef::welcome2: :welcome2: :welcome1: Lex.

Groetjes en veel succes,

Ko

Mee eens Ko. En sterker, ik zou ook gewoon lekker doorrijden op die New Dink totdat TS bepaalde zones niet meer in mag. Nu mag je met een scooter nieuwer dan 2010 gewoon overal komen.

Een 50cc schakelbrommer ziet er leuk uit, maar in de praktijk lijkt zo'n brommer mij minder praktisch en comfortabel dan een scooter. Verder lees ik hier op het forum ook nogal wat over problemen met schakelbrommers. Die Super Soco is mooi, maar ook erg duur voor een apparaat waarvan je niet of hij het in de praktijk goed doet.

En als je dan tevreden bent met je New Dink, kan lekker doorrijden nog weleens de beste optie zijn. Neemt niet weg dat het leuk is om na zoveel tijd weer eens iets nieuws te kopen.

Bedankt voor jullie adviezen. :drinks:
Wat voor mij meespeelt is het feit dat de New Dink nu nog enige waarde heeft. Als de mileuzones strenger worden zal de (inruil)waarde een stuk lager liggen. Weet je wat het is?Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste benzine bromfiets.: Ik wil daarom eindigen hoe ik begonnen ben, met een retro schakel brommert.(dramatische vioolmuziek op de achtergrond) Ik hoop middels de inruil wat van de aanschaf prijs af te krijgen. Levertijd is een week bij Amsterdams Bromfietshuis.
0 x

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”