Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#31 » 05 feb 2021, 05:36

Van het kapje een opbergvak maken is een goed idee, past makkelijk een slot in. Het eerste wat breekt aan die kapjes zijn de plastic 'pootjes' waarmee ze het frame in gaan. Ik had er nooit gewicht aan en toch braken de bovenste pootjes aan beide kanten, is makkelijk te lijmen als het gebeurt. Ze bleven wel aan de brommer hangen, dus had geen schade.

Het valt me op dat bij de ene brommer de accu ligt en de andere de accu staat. Bij mij stond ie rechtop, maar dat zal aan de voorkeur van de dealer liggen. Volgens mij is het wel het beste voor een zuuraccu om rechtop te staan.

De reflectoren voor en achter zijn een wettelijke eis, dus mocht je een hele strenge bromsnor treffen kun je een WOK krijgen. Er staat nergens waar 'ie moet zitten, alleen dat ie rood moet zijn en maximaal 3 geloof ik. Dus daar kun je creatief mee zijn, zelf heb ik een rechthoekige van MPartz over het dealer logo op de kentekenplaat geplakt. Ziet er in ieder geval beter uit als die rare piemel on de kentekenplaat.

Wat een genot om weer een lekker helder en droog dagje gehad te hebben, ben er ook lekker op uit geweest! Zal wel weer even duren als de voorspellingen kloppen, de slee is al van zolder!
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#32 » 09 feb 2021, 14:43

Op die van mij hadden ze de accu ook liggend geplaatst, en daar kwam zuur langs de polen naar buiten. Lekker met de polen omhoog monteren dus!
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#33 » 09 feb 2021, 14:48

Handig trouwens, dat opbergvakje! Ik zal eens kijken of ik dat op de groene AGM ook kan doen.
0 x

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#34 » 09 feb 2021, 14:54

Die liggende accu had ik op meer plaatsen gelezen idd. Dat vond ik ook geen fijn idee. Daarom ook meteen rechtop gezet.
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
easy rider
Berichten: 26

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#35 » 09 feb 2021, 19:55

Leuk dat je er direct mee bezig gaat om de brommer precies te maken zoals jij wilt!

Persoonlijk houdt ik alles het liefst origineel, maar de Hanway is zeker een brommer waar je makkelijk veel aan kan customizen.

Wat betreft de liggende accu, een loodaccu hoort altijd rechtop te staan! Heel erg raar dat de dealer hem zelf liggend monteerd. Nu had ik zelf niet dat probleem, want ik mocht hem zelf uit de doos halen en in elkaar zetten.

Ik wens je veel plezier met de Hanway! Let goed op in de regen (en in de sneeuw), misschien had je het al gelezen ergens op het forum, maar de originele Hanway banden hebben watervrees!
1 x
Hanway RAW 50 - 2018
Suzuki GS 500 E slingshot - 1990
Volvo 144 - 1974
Ford Taunus tc1 coupé - 1973

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#36 » 11 feb 2021, 17:01

@easy rider het heet niet voor niks een caferacer ;) lekker modificeren. Ik heb de brommer dan ook puur voor de hobby gekocht. Bezigheidstherapie in deze tijd zullen we maar zeggen. Dus nu lekker sleutelen en knutselen. En dan straks lekker rond tuffen.
De banden tip heb ik op verschillende plekken gelezen idd. Ik ga deze eerst slijten. Daarna komen er wel betere op. Nog tips voor t.z.t.?

Ondanks de kou en de sneeuw kon ik het toch niet laten. Dus ben ik toch maar even de schuur in gedoken. Eerst maar eens ruimte maken, lees de fietsen en mtb aan de kant. Zodat we die niet elke keer aan de kant hoeven te zetten.

Afbeelding

Uiteindelijk toch maar buiten in het zonnetje verder gegaan. Dat scheelde toch net de nodige graden om het leuk te houden. Op de achter spatbord moeren beugeltjes gemonteerd voor de nieuwe knipperlichten. Lang gedacht waar ik deze moest en kon plaatsen. Maar op deze plek misstaat het niet al zeg ik het zelf. Helaas nog niet de juiste bout en moertjes binnen... toch onhandig dat je niet even op je gemak kunt neuzen in de winkel. Maar goed dat is nu eenmaal niet anders.


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Voor zitten ze er al wel op.. op de plek waar de oude spiegels zaten. Valt mooi weg tot dat je ze aan zet. Mooi dynamisch knipperlicht. Maar ook daar nog niet de juiste afwerkings materialen bij de hand helaas. Hopelijk komen de pakketjes snel! :D


Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
giligang
Berichten: 94

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#37 » 09 apr 2023, 14:44

En hoe staat het er inmiddels met brommer? :P
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer