Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#1 » 18 jan 2021, 15:25

Hallootjes Martijn hier.

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.

Mijn naam is dus Martijn. Al 32 zomers present op deze wereldbol en woonachtig in Alphen (tussen Tilburg en Breda).

Na wat research (veelal op dit platform). Ben ik vanmiddag bij de dealer (Hurkx in Eindhoven) geweest en heb de knoop doorgehakt. De Hanway RAW 50 mat zwart is besteld. Met een beetje geluk is hij er eind deze week al ::-

Waarom de Hanway RAW 50? Dit is denk ik een betaalbare basis om er een mooie Caféracer van te maken.

Ik ben van plan om het onderhoud zelf te gaan doen. En hierover gesproken ook meteen de eerste vraag aan jullie:

Heeft iemand het werkplaats handboek van de Hanway RAW 50?

Verder heb ik wat ideeën wat betreft de looks van de brommer om er wat meer Caféracer van te maken:

- het stuur aanpassen naar waarschijnlijk een M-stuur.
http://www.caferacerwebshop.com/nl/cafe ... breed.html

- het zadel vervangen voor een bruin/cognac leren variant.
Opties en ideeën zijn welkom

- de handvatten matchen met het zadel

- spatbord(en) aanpassen. Sowieso het plastic stuk waar de reflector zit bij het achter spatbord. Die kan er m.i. gelijk helemaal af

- uberhaupt de reflectoren verwijderen. Dit geeft een 'cleanere' look

- logo sticker verwijderen. Ook dit i.v.m. de 'cleanere' look

- barends spiegels
http://www.caferacerwebshop.com/nl/bar- ... black.html

- knipperlichten aanpassen. Die er nu opzitten zijn wat te opzichtig. Ze moeten er natuurlijk op blijven en zichtbaar zijn voor de medeweggebruikers. Maar dat kan best wat subtieler.

- de CDI aanpassen. Maar wil eerst even ervaren hoe die vers van de fabriek af loopt. Daarna kunnen we eens een CDI uit gaan zoeken. Opties mogen aangedragen worden.

- automatische kettingspanner monteren. Dit i.v.m. de ketting die er op ligt. En die spanner blijft altijd behulpzaam. Ook een bij een nieuwe ketting.
https://nl.grandado.com/products/motorf ... -sport-916

- uitlaat matzwart maken zodat deze 'blend' in het geheel. Deze gedeeltelijk wrappen.
http://www.caferacerwebshop.com/nl/10m- ... -sand.html

- gril voor de koplamp

- telefoonhouder en evt oplaad mogelijkheid.

Natuurlijk zijn er voor bijna al het bovenstaande wel Ali en Wish varianten. Maar die moet ik nog eens op het gemakje gaan zoeken. Mochten jullie al links hebben van spullen waar jullie tevreden overe zijn. Dan mag er best een linkje gedeeld worden. Geen probleem :thumbsup:

Ow.. en voordat ik het vergeet.. zijn er leden die tevreden zijn over bepaalde schijfrem sloten? Natuurlijk wel met het ART keurmerk i.v.m. de verzekering.

Logischerwijs zal ik jullie via deze thread op de hoogte houden van de vorderingen... maar eerst maar eens :crazy: rijden als het weer t toe laat.

Cheers! En tot de volgende post!
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#2 » 18 jan 2021, 15:55

Ik ga mijn best doen om er elke keer een verslagje van te maken :D
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#3 » 18 jan 2021, 21:47

:welcome1: en knutsel ze.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#4 » 18 jan 2021, 22:31

Hey Martijn,
Gaaf dat je een Hanway RAW 50 hebt besteld. Veel plezier met het "knutselen" aan je brommer. En het rijden natuurlijk.
Afgelopen zomer wilde ik ook een RAW 50 aanschaffen, maar de dealer had er geen meer staan en kon ze op dat moment ook niet bestellen. Er was volgens hem wel een lading op een boot onderweg en hij zou er in het najaar (2020) weer binnenkrijgen. Ik heb het nog een tijdje in de gaten gehouden, maar hij heeft er geen meer binnengekregen en daarom heb de aanschaf maar over de winter heen getild. Toevallig vanavond weer eens langs de dealer gereden om te kijken of hij al een Hanway in de showroom had staan.
Ik zit er nu over te denken om bij een andere dealer te gaan kopen die meer met Hanway's bezig is.

Even een vraagje:
de dealer in Eindhoven waar jij je Hanway hebt besteld heeft die een "showroom"-exemplaar staan? En besteld hij dan een nieuwe als je er een koopt? Of heb je de brommer vanaf een plaatje in de folder besteld? Heeft die dealer veel ervaring met Hanway's?
0 x

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#5 » 18 jan 2021, 23:05

He Roestkrabber,

Thnx! Ik kijk er al naar uit!

De dealer, Hurkx in Eindhoven, had geen showroom model staan. Wel was er eentje voor een servicebeurt daar. Dus van een andere klant. Deze van dichtbij bekeken en even op gezeten.

Hij besteld een nieuwe. Ze hebben vandaag met de leverancier gebeld en ze waren op voorraad. Dus verwachten ze dat ie eind deze week of begin volgende week klaar zal zijn.

Ze hebben zeker ervaring met Hanway. Ze zijn gelicenceerd dealer. Fijne zaak die al 40 jaar bestaat. In mijn ogen zijn ze bekwaam en oprecht behulpzaam. Had het over de +/- punten van de Hanway. Sonny heet de eigenaar dacht ik. Fijne kerel. Die had het ook nog over iemand met een gele Hanway Muscle die ook op dit soort fora actief zou zijn. Die is ook bekend met die dealer. Wellicht kent iemand deze persoon hier?
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Roestkrabber
Berichten: 19

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#6 » 18 jan 2021, 23:52

Martijn, bedankt voor de info.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#7 » 19 jan 2021, 07:22

Ken ik ,dat is Gradje komt uit Eindhoven en zit bij een andere club. VTC de Roadrunners.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#8 » 19 jan 2021, 10:07

De Hanway leverancier is AGM, ze staan wel als Hanway's op de site van AGM. De Skyteam varianten zijn van Queen's Garden uit UK, die zitten ook in België.

De laatste Skyteam Classics zagen er wel cooler uit met een lager en breder mat zwart stuur en mat zwart motorblok.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#9 » 20 jan 2021, 18:53

En ja hoor... het telefoontje was daar. Zaterdag kan ik hem ophalen!

Eerst maar eens op de aanhanger naar huis en dan thuis hopen op goed weer... iig goed genoeg weer voor de eerste meters ::-

Tot zaterdag :D
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#10 » 23 jan 2021, 15:41

Vanmorgen de RAW 50 opgehaald in Eindhoven. Goed vast sjorren in de aanhanger en gaan met die banaan. ::-
Afbeelding


Thuis maar eens op het gemakje bekeken en de eerste kilometers gereden. Er moest getankt worden. Tankdop eraf, geen probleem... maar sluiten was even een dingetje. De nieuwigheid van ons beiden zullen we maar zeggen. Ook het schakelen is even wennen. Dat had ik nog niet eerder gedaan... maar dat gaat goed komen. Dat wend wel!

En het is hier al vaker beschreven.. maar nu ook zelf ervaren... het is toch grappig als de "echte" motorrijders je groeten :D


Afbeelding


Afbeelding


De komende tijd maar eens gaan ervaren... mits het weer het toelaat :roll: en dan kunnen we eens gaan modificeren :yeah:
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer