Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#21 » 28 jan 2021, 20:15

Aah kijk.. dat scheelt idd wel iets dan.

Vandaag even de carburateur open gemaakt zodat ik de maat van de sproeier weet. Maatje 72 it is. Meteen 2 maatjes groter en een onbegrensde CDI besteld.

Hopelijk levert 4-taktwinkel.nl snel en kunnen we dit weekend nog testen of het wat comfortabeler mee rijdt in het verkeer.

Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#22 » 28 jan 2021, 23:27

Haha, daar begint het al. Ik zou 'm wel eerst over de 500km rijden en 't eerste beurtje geven voordat je volle toeren gaat maken met de onbegrensde cdi. Of een grotere sproeier veel uitmaakt weet ik niet, ben benieuwd.

Begin je ook maar alvast in te lezen over een andere tandwielverhouding want je gaat nu heel veel toeren maken zonder dat het in het optrekken veel verschil maakt, vooral je topsnelheid zal stijgen en je kunt in versnellingen langer doortrekken. Maar meer trekkracht kun je bereiken met andere tandwielen, en dan komt je top ook weer 3 a 5 km lager. Dit forum staat er vol mee.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#23 » 29 jan 2021, 00:16

Ik had het gelezen idd over die tandwielen. Dat is wellicht iets voor later. Misschien dat ik er ooit behoefte aan heb om de straat stenen er uit te trekken. Maar dan koop ik wel een Ninja en een motorrijbewijs.

Met de andere sproeier loopt hij blijkbaar wat lekkerder in de hogere toeren. Of dat echt zo is... voor die €2,50 kunnen we dat wel proberen. :D

En ik hoef er niet de volle bak toeren mee te rijden. Maar vind het wel fijn als ik net iets meer met het verkeer mee kan. Want dat is het nu net niet
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#24 » 29 jan 2021, 09:45

:schater: Om de straatstenen hoef je je geen zorgen te maken, die blijven wel liggen.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#25 » 30 jan 2021, 15:42

Vanmorgen werden de CDI en sproeiers bezorgd. Toch maar meteen gemonteerd (sproeier 74, maatje 76 heb ik eventueel ook nog achter de hand) en een test ritje gemaakt. Potdomme... dat was koud :p Binnenkort ook eens sproeier 76 proberen en ervaren.

Het scheelt aardig in het optrekken, topsnelheid en schakel gemak. Hij valt nu niet meteen een pokke eind terug.. dat rijdt en schakelt dus soepeler.

Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#26 » 30 jan 2021, 18:32

Welke GPS app gebruik jij?
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#27 » 30 jan 2021, 18:33

Strava
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1651

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#28 » 02 feb 2021, 16:30

Tip: ga niet van alles zitten uitproberen met sproeiers, maar gebruik de bougieleesmethode:

Janvb @ Carburateur afstellen
0 x

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#29 » 04 feb 2021, 18:32

Thnx voor de tip! @Janvb!

Vanmiddag natuurlijk een ritje gemaakt met het lekkere weer. 8-)

Daarna aan de klus.

Een tijdje terug heb ik mijn schijfremslot in het zijpaneel had gelegd. (Zie foto 1)
Maar nu begreep ik dat het zijpaneel misschien af zou breken. Dat heeft me aan het denken gezet. En besloten het e.a. aan te passen zodat mijn slot niet meer los in mijn zijpaneel zou liggen.

Ik heb een extra RVS beugeltje gemaakt aan de rechterkant. Hierdoor was het mogelijk om de accu (nu rechtop i.p.v. liggend) aan de rechterkant te monteren. Oftewel spiegelen van de accu. De bekabeling is lang genoeg hiervoor. Wel heb ik een beugeltje wat er nu boven de accu hangt, een beetje gebogen zodat ze elkaar niet raken.
Het oude accu bakje is nu leeg en daar kan ik mooi mijn schijfremslot in opbergen. :D

Toen ik het extra beugeltje voor de accu aan het slijpen was ook meteen maar even de beugel van de reflector aan de achterzijde eraf geslepen. En naderhand meteen weer zwart gespoten tegen eventuele roestvorming.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Gebruikersavatar
Tijn
Berichten: 21

Re: Alweer een nieuwe Hanway RAW 50 bezitter die zich ff voorstelt.

Bericht#30 » 04 feb 2021, 18:34

Btw ook de nieuwe bar end spiegels er op gezet. Dat oogt wat mij betreft stukken beter!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
0 x
Hanway RAW 50
Costumizing project

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer