Nieuwe aanmelding!

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Nieuwe aanmelding!

Bericht#1 » 02 mar 2021, 16:57

Hallo allemaal,

Ik ben Gert en ik woon in het het mooie Drenthe.
Al enige maanden volg ik dit forum om meer te weten te komen over de Hanway modellen.
Ik moet zeggen; ik ben nu wel overtuigd van de kwaliteit door alle positieve verhalen en door een goeie dealer bij mij in de buurt, heb ik het idee dat die combinatie wel goed zit. Daar kom ik zo op terug.

Ik ben op het idee gekomen om een schakelbrommer aan te gaan schaffen omdat ik al een paar jaar af en toe op een Tomos Youngster rijd. Dit is puur voor de hobby, met mijn bedrijf heb ik al van genoeg andere hobbies mijn werk gemaakt. Zo nu en dan kom ik voor mijn werk in Luxemburg, oftewel; het Groot Hertogdom Luxemburg (vandaar mijn Nickname) en dan is het wel eens leuk om daar ook te touren. Met zo'n Tomosje lukt dat niet echt in de heuvels, daarom heb ik een paar jaar geleden een andere Tomos erbij gekocht waar, heel illegaal, een 110 CC blokje van een Quad onder is gezet. Deze brommer kocht ik van een student tandheelkunde die ging emigreren. Het was lastig die (motor)brommer mee te nemen in het vliegtuig naar Australië, dus nam ik dat ding voor veel te veel geld over.

Met die 110 CC en flink wat trekkracht kan ik prima rijden in Luxemburg. Ik ken er de weg en met alle risico's van dien (daarvan ben ik me bewust) rij ik over de fietspaden, als er geen autowegen in de buurt zijn, en over de autowegen als er geen fietspaden in de buurt zijn. Dat mag niet, ik weet het. Ik heb die ritjes tot op heden beperkt tot 2 maal per jaar. Toch rijdt dat niet lekker, met een blauw plaatje van de andere Tomos erop. Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat het maar eens uit moet zijn met die streken :)

Vandaar dus mijn wens om een Hanway te gaan kopen en de knoop is bijna doorgehakt voor een Scrambler. Ik zie echter nog wel wat verschillende kleurstellingen op internet en ook de prijsen variëren nogal. Ik gun het de plaatselijke dealer ook dus ik moet zien dat ik er met hem uit kom. Daar gaan we geen groot punt van maken want ik wil deze maand nog rijden. En dan kom ik er op terug hier op het forum. Ondertussen zal ik vast wat vragen gaan stellen denk ik.
In ieder geval leuk om hier mijn steentje bij te kunnen dragen als ik straks ook wat ervaring heb met de komende Hanway en ik bedank jullie ook voor al jullie bijdragen waar ik me al maanden in heb kunnen verdiepen, leuk om te lezen!

Gr. Gert
2 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#2 » 02 mar 2021, 20:51

Welkom Gert!!! Ik heb een paar keer met scooter naar Drenthe gegaan.
1 x

Gebruikersavatar
KoKiem
Berichten: 235

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#3 » 02 mar 2021, 21:18

:welcome1: :welcome2: :welcome1: Gert,

Leuk om je plannen te horen en af te zien van het Tomosje met 50 cccc + 10%. Zal misschien wel wennen zijn in Luxemburg.
Zelf heb ik ook het plan eens die richting op te gaan als het nieuwe normaal weer op het oude niveau zit. :bang!:

Veel :lol2: met je :moto2:

Groetjes, Ko
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink en Honda NSC 50R.
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#4 » 02 mar 2021, 22:38

Welkom Gert.
0 x

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#5 » 03 mar 2021, 11:34

Victor-San schreef:Welkom Gert!!! Ik heb een paar keer met scooter naar Drenthe gegaan.


Wat leuk! Het is prachtig om in Drenthe te rijden, we hebben hier het voordeel van veel fietspaden en kleine B weggetjes.

Ik ben af en toe bezig jouw reisverslagen te lezen :D
1 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#6 » 03 mar 2021, 11:37

Bedankt voor jullie warme welkom :)
Wellicht zien we elkaar nog wel eens in het echt.

Ik zal laten weten als ik de Scrambler heb.
En Ko...Ik heb begrepen dat daar ook heel makkelijk de 125 CC onder geschroefd kan worden, het is exact dezelfde brommer, dus wie weet hahaha.

Gr. Gert
1 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#7 » 03 mar 2021, 15:50

Welkom Gert bij de meest veelzijdige bromfiets- en scooterclub van Nederland en omstreken :-)

Zo te lezen heb je flink wat ervaring en genoeg streken uitgehaald :-) Hopelijk wil je beide met ons delen hier. En wat Caferacers betreft ben je hier ook aan het juiste adres. Ik denk dat wij op dat gebied de meeste rijders en kennis hebben.

Drenthe is mijn favoriete provincie. Je hebt er alles, van klei- tot zandgronden en mooie bossen tot kale vlaktes. Ik kwam er vaak en hoop dat weer vaker te gaan doen.
0 x

Gebruikersavatar
Groot Gertog Racer
Berichten: 15

Re: Nieuwe aanmelding!

Bericht#8 » 03 mar 2021, 16:02

Amendoim schreef:Welkom Gert bij de meest veelzijdige bromfiets- en scooterclub van Nederland en omstreken :-)

Zo te lezen heb je flink wat ervaring en genoeg streken uitgehaald :-) Hopelijk wil je beide met ons delen hier. En wat Caferacers betreft ben je hier ook aan het juiste adres. Ik denk dat wij op dat gebied de meeste rijders en kennis hebben.

Drenthe is mijn favoriete provincie. Je hebt er alles, van klei- tot zandgronden en mooie bossen tot kale vlaktes. Ik kwam er vaak en hoop dat weer vaker te gaan doen.


Dat klopt, en ik ben niet op alles even trots ;)
Ik zal later wel eens wat meer vertellen over mijn tochten, vooral in Luxemburg.

Misschien kunnen we eens wat organiseren in Drenthe, ik heb dat ook meerdere keren gedaan voor onze cabrio club, want het is fantastisch touren in alle natuurgebieden die je noemt. Daarvoor zal ik me eerst nog wat meer moeten verdiepen in de bordjes mbt fietspaden, en dus wat wel en niet mag. Ik merk dat ik er niet goed van op de hoogte ben.

Ik hoop mijn eerste ervaringen deze maand te kunnen delen, ik ga de Scrambler volgende week bestellen. Of zaterdag, als ik niet langer kan wachten. Ik denk dat laatste dus. Eerst nog even onderhandelen over de kleur etc.
1 x
Groot Gertog, de mooi-weer-rijder :mrgreen:
Van de motorbrommer :nono2: naar de legale brommer :schater:

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer