Mash fifty of hanway Raw 50

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#21 » 23 mar 2022, 16:50

Jazeker:

Bougie, benzinefilter en olie bij elke beurt, benzineslangen om de 4 jaar. Ketting, tandwielen, remschoenen, remblokjes, accu en lampjes als ze versleten/op zijn zo rond de 10.000 Km.

In de handleiding staat een onderhoudsschema op pagina 33: https://mash-motors.be/online/wp-conten ... EU4_EN.pdf
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#22 » 23 mar 2022, 17:09

Benzineslangen om de vier jaar... om de vier weken ja! :schater: :schater: :schater:
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#23 » 24 mar 2022, 01:35

Ik heb nu 1,5 een Mash fifty Euro 4 en doe zelf mijn onderhoud.
Hier is een lijstje met dat met gebruikservaring is samengesteld:
-kettingspanning goed in de gaten houden. Iedere tankbeurt even controleren. De originele kettingset van Mash slijt erg snel.
In het boek staat iedere 500 Km, maar ik heb dat nog niet 1x kunnen halen met de originele ketting. Wel met een D.I.D. ketting.
-ik vervang bij iedere onderhoudsbeurt de brandstoffilter en de brandstofslangen. Gewoon voor de zekerheid met die ethanol van tegenwoordig. Slang is 10,- en een probleem door aantasting van ethanol veel meer.
-Bij die van mij is het originele benzinefilter vervangen door een universele filter in de slang, maar ben daardoor wel mijn reserve functie kwijt. Dat neem ik voor lief, want ik vertrouw het niet om die pakking van de brandstofkraan steeds los te moeten halen om een filter te vervangen.
-Als je de Euro 5 hebt zal het met lampen wel mee vallen, want dat is allemaal LED geworden.
-Let op dat je Luchtfilter de juiste behandeling heeft gehad. Bij mij was deze gort droog, terwijl hij in de Luchtfilterolie gedoopt had moeten worden.
-Zorg dat je stekkers goed in de vaseline blijven zitten om vocht tegen te houden. Je kunt ze ook afkitten aan de draad kant, of (zoals ik gedaan heb) vervangen door waterdichte stekkers. Dit om storingen te voorkomen.
-Bougiedop meteen vervangen door een NGK dop. Die originele die erop zit is niks waard na 2 regenbuien.
-Houd de beugeltjes van de zijkapen onder het zadel in de gaten. Als deze wat krom zijn trilt de kap tegen het frame, waardoor de lak beschadigd en het gaat roesten. Bovendien kant het behoorlijk mee rammelen.
-De banden zijn niet echt geweldig, maar als je alleen met mooi weer rijd, kun je er wel 2000 km mee vooruit.
Investeer in goede banden zou ik zeggen.
-Maak regelmatig (om de 1000 Km ongeveer) het kapje van je kleine tandwiel los om het vuil eruit te halen. Als hier een hoop zand in zit gaat het olie verzamelen van de ketting (als je zoals ik net wat te gortig bent met de olie), en lijkt het alsof je brommer lekt. Schoonhouden voorkomt schrik.
Onderdelen zou ik (zoals al eerder vermeld in dit topic) eerst even goed rondzoeken naar alternatieven. De sproeiers van de euro 4 zijn bijvoorbeeld rechtstreekse kopieën van Honda, en tapeinden van de uitlaat kan je ook van een Piaggio MP3 pakken die de helft kosten.
Mash origineel is duur, en een kettingset van bijvoorbeeld D.I.D. heeft een betere kwaliteit terwijl het ook nog goedkoper is.
Komt misschien een beetje overweldigend over, maar als je dit doet vanaf het begin, voorkom je een hoop ellende in gebruik, en blijf je plezier houden van je Mash.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#24 » 24 mar 2022, 14:44

Ik heb trouwens ook de brandstofslang klemmen vervangen. De originele veren klemmen niet genoeg als de slang wat uithard door die ethanol, en dan gaat het dus ook lekken.
Het gast van de achterlicht unit in het spatbord is ook dicht gekit om opspattend water en vuil tegen te houden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#25 » 25 mar 2022, 13:33

allemaal goeie tips! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Sahin
Berichten: 6

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#26 » 12 jun 2022, 15:58

Bedankt voor de geweldige tips. Ik ga het zeker toepassen
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#27 » 12 jun 2022, 19:39

Beter BP Ultimate Tanken RON 98 , of Tanken bij Tam Oil , die verkopen RON 98 zonder Ethanol.

https://motorscooters.kymco.nl/e15-bran ... -scooters/
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer