Bericht#10 » 15 aug 2021, 13:18
Welkom op het forum!
Ik heb zelf een Mash fifty, en het rijdt heerlijk.
Maar ik heb in den beginnen behoorlijk wat tramelant met het ding gehad.: cdi, spanningsregelaar, bougiedop, 2x kapotte bougie, startproblemen, lambda sonde. Dit alles was terug te leiden naar de spanningsregelaar die het meerendeel van de ontsteking op had geblazen waardoor de problemen zijn gekomen. Uiteraard heb je binnen hetzelfde type, geluk of minder geluk. Net als met de dealer waar je hem aanschaft. Ik heb minder geluk gehad met beiden.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van ketting is bij Hanway, maar die van mijn Mash moest iedere 250 km flink worden bijgesteld, en was bij 4000 km al op. DE D.I.D. kettingset die er nu op zit hoeft maar om de 500km een beetje te worden gesteld. Levensduur kan ik nog niks over zeggen, want die heb ik nog maar 1000 km.
Je keus zal inderdaad op een testzit/proefrit uitkomen denk ik. Zoals hierboven al gezegd is, zijn het beide Chinezen, met de daarbij horende kwaliteit. Je moet niet verwachten dat je een jaar probleemloos rond kunt rijden iedere dag.
Als je dit van te voren weet, is het al minder vervelend als je (weer) stukken hebt, omdat je erop voorbereid bent.
Mij werd bij aankoop voorgehouden dat Mash een franse kwaliteitsbrommer was. De sticker is frans, maar de rest is gewoon Chinees. Onderdelen zijn goed aan te komen, maar origineel Mash is DUUR!
Veel onderdelen zijn echter hetzelfde als van de Hanway RAW 50, zoals de spanningsregelaar en bobine bijvoorbeeld, en die zijn dus een stuk goedkoper.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Succes met je keus. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
0 x