Mash fifty of hanway Raw 50

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Sahin
Berichten: 6

Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#1 » 12 aug 2021, 13:58

Hallo mijn naam is Mikail en ik ben nieuw op deze forum. Ik wil binnenkort een brommer aanschaffen, maar kan maar niet kiezen tussen de Hanway Raw 50 en de Mash Fifty. Hulp is altijd welkom! Ik hoor graag jullie ervaring en/of advies. :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#2 » 12 aug 2021, 17:18

Ga eens op beide proefrijden, dan kiezen welke het beste bevalt.
0 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#3 » 12 aug 2021, 17:35

Welkom op het forum!

Je zou je af kunnen vragen of je makkelijk onderdelen voor je motorblok wil kunnen kopen.
Voor de horizontale motor is heel veel te krijgen omdat bijna elke Chinese bromfiets met dit blok of een variant daarvan is uitgerust. Zelfs op Aliexpress kan je dingen als pakkingen etc. vrij voordelig kopen.
Een 50cc horizontaal motorblokje nieuw kost ook maar een goeie 290 euro, en een vertical egaat meer naar de 500 toe.

Voor de 50CC uitvoering van de verticale motor is het nog wel te doen om spullen te krijgen, maar zo gauw je je brommer beter wil laten optrekken - we hebben het hier in het forum niet over opvoeren ;-) - dan is daar weinig voor te krijgen.

Succes met je keuze, en laat ons weten wat het is geworden!
En... foto's natuurlijk!

Groet, Jan
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#4 » 12 aug 2021, 18:06

Is de verticale variant ook een Chinees blok of duidelijk van betere kwaliteit?

Maar inderdaad, onderdelen vervangen is goedkoop voor de horizontale variant, zeker als je het zelf doet is het een stuk voordeliger vergeleken met een monteur. Ook is onderhoud wat makkelijker doordat losse onderdelen bij de cilinder niet naar beneden vallen.
0 x

Gebruikersavatar
Sahin
Berichten: 6

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#5 » 12 aug 2021, 18:28

De horizontale is de hanway motor toch? Ben erg nieuw in de brommer wereld, maar weet nu al zeker dat het een hobby wordt! Bedankt voor alle info!
0 x

Gebruikersavatar
Mark22
Berichten: 111

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#6 » 12 aug 2021, 18:46

De Hanway heeft inderdaad een horizontaal blok. Let er wel op dat er vaker kleine probleempjes bij de Hanway zijn dan bij de Mash, maar dat is wat ik van anderen lees. Mijn (tweedehands) AGM (zelfde als Hanway) heeft en had meer dan genoeg probleempjes :schater:
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#7 » 12 aug 2021, 20:01

Hallo Mikail,

Van harte :welcome2: op deze gezellige en leervolle :sct1: club.
Helaas weet ik niet veel over de schakel brommers.
Maar ik heb je topic verplaats naar de juiste onderwerp.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#8 » 12 aug 2021, 21:16

Mark22 schreef:De Hanway heeft inderdaad een horizontaal blok. Let er wel op dat er vaker kleine probleempjes bij de Hanway zijn dan bij de Mash, maar dat is wat ik van anderen lees. Mijn (tweedehands) AGM (zelfde als Hanway) heeft en had meer dan genoeg probleempjes :schater:



Mag ik u herinneren aan de twee a drie mashes hier op het forum met een rotte kabelboom? :-P
En ook een aantal met injectieproblemen...?

Het zijn allebei chinezen, dus de kwaliteit is navenant.
Voor allebei geldt: connectoren in de vaseline zetten, frame een keer op de kop houden en alles vol laten lopen met een roestwerend middel naar keuze, en (vooral 's winters) alles goed vet maken anders gaat het roesten.
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#9 » 13 aug 2021, 21:39

Welkom op het forum Mikail.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Mash fifty of hanway Raw 50

Bericht#10 » 15 aug 2021, 13:18

Welkom op het forum!
Ik heb zelf een Mash fifty, en het rijdt heerlijk.
Maar ik heb in den beginnen behoorlijk wat tramelant met het ding gehad.: cdi, spanningsregelaar, bougiedop, 2x kapotte bougie, startproblemen, lambda sonde. Dit alles was terug te leiden naar de spanningsregelaar die het meerendeel van de ontsteking op had geblazen waardoor de problemen zijn gekomen. Uiteraard heb je binnen hetzelfde type, geluk of minder geluk. Net als met de dealer waar je hem aanschaft. Ik heb minder geluk gehad met beiden.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van ketting is bij Hanway, maar die van mijn Mash moest iedere 250 km flink worden bijgesteld, en was bij 4000 km al op. DE D.I.D. kettingset die er nu op zit hoeft maar om de 500km een beetje te worden gesteld. Levensduur kan ik nog niks over zeggen, want die heb ik nog maar 1000 km.
Je keus zal inderdaad op een testzit/proefrit uitkomen denk ik. Zoals hierboven al gezegd is, zijn het beide Chinezen, met de daarbij horende kwaliteit. Je moet niet verwachten dat je een jaar probleemloos rond kunt rijden iedere dag.
Als je dit van te voren weet, is het al minder vervelend als je (weer) stukken hebt, omdat je erop voorbereid bent.
Mij werd bij aankoop voorgehouden dat Mash een franse kwaliteitsbrommer was. De sticker is frans, maar de rest is gewoon Chinees. Onderdelen zijn goed aan te komen, maar origineel Mash is DUUR!
Veel onderdelen zijn echter hetzelfde als van de Hanway RAW 50, zoals de spanningsregelaar en bobine bijvoorbeeld, en die zijn dus een stuk goedkoper.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie.
Succes met je keus. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer