Voorstellen en meteen een advies-vraag

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Voorstellen en meteen een advies-vraag

Bericht#1 » 17 aug 2021, 16:13

Hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Giovanni, 30 jaar en (nog) geen eigenaar van een brommer maar vandaar meteen de eerste vraag voor jullie.
Al een tijdje het idee om voor de hobby/leuk een brommer te nemen. Ik heb gewoon een fatsoenlijke dikke BMW voor de vakantie en lange ritten en woon in principe op fiets afstand van mijn werk. Maar vanwege het fantastische Nederlandsche zomerweer en het feit dat ik in Zuid-Limburg woon heb ik nog meer een hekel gekregen aan fietsen dan dat ik al had. En telkens als het regent met de auto korte stukjes rijden doe ik liever niet.

Nu is mijn oog gevallen op de Hanway Raw 50 Caferacer. Ik heb er al meerdere voorbij zien komen op dit forum en het gaat mij eigenlijk puur om de looks van dat ding. Maar is dat wel een beetje te doen in relatief heuvelachtig landschap? Bergen als in Oostenrijk zal ik niet gaan beklimmen, maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze brommer op de mergelland-route?

Qua onderhoud en sleutelen; m'n dikke BMW onderhoud ik ook zelf. Denk aan kleppendekselpakking/remmen/oliewissels/bougies/aandrijving doe ik allemaal al zelf, dus lijkt mij zo'n brommertje bijhouden een eitje.
Enige wat in mijn hoofd tegenzit is m'n leeftijd en dan op zo'n brommer gaan rijden. Maar een motorrijbewijs ben ik niet van plan te halen, en wat een ander er van vindt kan me eigenlijk zeer weinig boeien. Wat dat betreft pas ik als rocker/metalhead met laarzen en leren jack waarschijnlijk perfect op zo'n hipster ding. :rock!:

Dus wat adviseren jullie?
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Voorstellen en meteen een advies-vraag

Bericht#2 » 17 aug 2021, 16:30

Je bent voor mij al goed bezig met "metalhead" :-) :-D

Welkom Giovanni vbij de meest veelzijdige bromfiets- en scooterclub van Nederalnd en omstreken :-) We hebben heel veel caferacer-enthousiastelingen hier binnen de toko dus op al je vragen is ongetwijfeld antwoord. Maar dat laat ik persoonlijk aan de experts alhier over :-)
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Voorstellen en meteen een advies-vraag

Bericht#3 » 17 aug 2021, 17:17

Hartelijk welkom Giovanni.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Gebruikersavatar
Akephalos
Berichten: 28

Re: Voorstellen en meteen een advies-vraag

Bericht#4 » 16 sep 2021, 15:03

Ik zou nog een foto posten. Dus bij deze.
Maak kennis met Juliette (ik geef bijna al m'n speciale dingen een naam). Foto is genomen bij de grens van België ergens onder Valkenswaard. Tijdens een rit naar huis van 85km.
Afbeelding
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer