Olaf (Nieuw lid)

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Olaf (Nieuw lid)

Bericht#1 » 18 jan 2022, 14:14

Aangenaam,

Ik ben Olaf en ik kom uit Haarlem.

Nu ik dichter bij huis werk pak ik veel de fiets naar het werk. Maar ik ben gaan kijken voor een brommer omdat ik het fietsen een beetje zat ben en de auto pakken geen optie is omdat ik net te dichtbij woon voor het goede.

Mijn oog is gevallen op de Hanway Raw 50 en was meteen verkocht. Na wat research gedaan te hebben kwam ik heel veel positiefs tegen over deze brommer. Ik ben nu dan ook bezig met de pre-order omdat ze medio Februari verwacht worden (EURO 5 versie).

Dus helaas nog geen foto's beschikbaar. Wel meteen een vraagje. Ik lees dat de banden vooral een goede " eerste" investering zijn. De vraag is geldt dat voor oudere modellen of algemeen? Op internet zoeken naar de juiste banden was ook niet even makkelijk. Ik zoek graag voor+achter hetzelfde merk band. Iemand aanrader of evt linkje? Of staat hier meer over op het forum?

Voor nu dus wachten op de Hanway.

Met vriendelijke groeten,
Olaf aka Dutch
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#2 » 18 jan 2022, 18:02

Welkom Olaf,

Hanway is een goedkoop Chinees merk.
Ik geef de voorkeur aan banden uit Europa of Japan.
Voor scooters, vooral banden uit Heidenau. Uit Saksen/Duitsland. Ze weten wat slecht weer en winter is.
Dus ik durf de sneeuw in te gaan met grote en zware motorscooters en motoren .
Afbeelding
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#3 » 18 jan 2022, 19:10

thomas schreef:Welkom Olaf,

Hanway is een goedkoop Chinees merk.
Ik geef de voorkeur aan banden uit Europa of Japan.
Voor scooters, vooral banden uit Heidenau. Uit Saksen/Duitsland. Ze weten wat slecht weer en winter is.
Dus ik durf de sneeuw in te gaan met grote en zware motorscooters en motoren .


Top! Bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad Heidenau banden gezien en spraken mij wel aan.
0 x

Gebruikersavatar
Victor-San
Berichten: 676

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#4 » 18 jan 2022, 19:42

:welcome1:
1 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#5 » 18 jan 2022, 19:52

Welkom
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
BadWeather
Berichten: 781

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#6 » 18 jan 2022, 20:17

Welkom, de chinese banden zijn van nylon, onder de 5 graden niet gebruiken en bij nat weer enorm je rijstijl aanpassen. Je voelt ze af en toe van de witte strepen op de weg afglijden, niet geweldig dus zeker niet met sneeuw.
2 x
Skyteam Classic 50
Skyteam Scrambler 50
AGM Devil The resurrection of Lucifer
Skyteam Monkey Skyteam / Jincheng Monkey
Zhenhua Dax
Super Motor Company Super 50
Skyteam PBR

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#7 » 18 jan 2022, 21:58

Het lastige in banden is meestal het maatverschil tussen voor en achter.
Of je hebt de maat van de voorband, en dan is hij gemaakt als achterband (of andersom).
Er zijn ook omreken tabellen op internet zodat je de Amerikaanse en Europese maatvoering kunt vinden. Dit vergroot je kans van slagen.
Zo heb ik voor mijn Mash Dunlop K81 banden aangeschaft na een glijpartij op de originele banden.
De voorband heeft nu ook een Amerikaanse maat, terwijl origineel de Europese maat gemonteerd wordt.
Er is op het forum een topic over banden voor de cr. Even de zoekfunctie raadplegen en inlezen zou ik zeggen.
1 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
DutchTheViking
Berichten: 13
Contacteer:

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#8 » 19 jan 2022, 00:43

Ronin84 schreef:Het lastige in banden is meestal het maatverschil tussen voor en achter.
Of je hebt de maat van de voorband, en dan is hij gemaakt als achterband (of andersom).
Er zijn ook omreken tabellen op internet zodat je de Amerikaanse en Europese maatvoering kunt vinden. Dit vergroot je kans van slagen.
Zo heb ik voor mijn Mash Dunlop K81 banden aangeschaft na een glijpartij op de originele banden.
De voorband heeft nu ook een Amerikaanse maat, terwijl origineel de Europese maat gemonteerd wordt.
Er is op het forum een topic over banden voor de cr. Even de zoekfunctie raadplegen en inlezen zou ik zeggen.


Top! Bedankt! Gevonden! Zal het even inlezen en noteren. Want het is inderdaad lastig zoeken op internet. MAar zal nu makkelijker worden.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#9 » 20 jan 2022, 09:47

Welkom Olaf bij de meest veelzijdige bromfiets- en scooterclub van Nederland en omstreken :-)

Zo te zien ben je ook al goed op weg intussen op het forum :thumbsup: Gelukkig hebben we hier wat betreft bijna alles jaren lang aan kennis in huis. En @thomas heeft gelijk, zeker voor de grotere maten band zijn Heidenau's heel erg goed.
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Olaf (Nieuw lid)

Bericht#10 » 20 jan 2022, 13:51

Welkom op het STN forum en plezier met de aankoop van deze brommotor, Olaf.
Succes met het technisch rijklaar maken en straks veel veilige kilometers gewenst. :thumbsup:
Groet,
Jan-H
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer