Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#141 » 15 sep 2022, 08:06

Brute-Force schreef:Als die DR Pulley, en dat andere Spul JC Costa zo geweldig is ? waarom word dat niet benut in de Sprint en Racerij.


Omdat het geen race-spul is, meer touring spul.

En misschien ook om dezelfde redenen dat zowat geen enkele dealer Ride-ON verkoopt omdat het inderdaad lekke banden tegengaat en je banden gaan gewoon langer mee. Dan verkopen zij dus minder.

Kan ik me zo voorstellen tenminste.
1 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#142 » 15 sep 2022, 08:42

Polini en Malossi rollen zijn er meer voor de race en vlotte scooters en algemeen zijn de rollen van polini wat harder dan de Malossi waardoor ze minder slijten. De Malossi zijn wat sneller aan slijtage onderhevig maar kwa optrekken weer wel wat vlotter in beweging te krijgen. Dr pulleys geven een wat gelijkmatige verloop in snelheid waardoor het wat rustiger rijdt. Elke type rol annex Vario heeft zo zijn voordelen en je zal zelf moeten ervaren wat het beste bij jou en je scooter past. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en behoeftes en soms is het een gepuzzel om te komen waar je wil zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#143 » 15 sep 2022, 11:28

Amendoim schreef:
Heinz schreef:Heb een setje gekregen van 6 gram en zal het testen. Ben bang dat ze iets te licht zijn wel.



Persoonlijk heb ik alleen maar positieve ervaringen met Dr Pulleys. In mijn andere GD waren ze na 20.000 KM nog steeds in prima staat, amper slijtage. Ook in mijn Jet14 zitten ze en ik heb nu geen last meer van de beruchte dip. Trekt goed en heel gelijkmatig.

Dat te lichte kan je misschien nog compenseren met een ring.


Met een varioring kan je alleen de snelheid begrenzen. Vaak worden er zelfs zware rollen in een begrensde scooter gedaan om de (over)toeren wat te dempen.

Kan je trouwens ook 3 sliders en 3 rollen mixen?
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#144 » 15 sep 2022, 11:32

Ik zou dat afraden in verband met de kans op onbalans in de vario. Of alleen rollen of alleen sliders.
1 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#145 » 15 sep 2022, 13:29

Heinz schreef:Vaak worden er zelfs zware rollen in een begrensde scooter gedaan om de (over)toeren wat te dempen.

Kan je trouwens ook 3 sliders en 3 rollen mixen?


Dat klopt alleen kom je dan met een GD helemaal niet meer vooruit. Rollators gaan je lachend voorbij.

En als antwoord op je vraag: nee, niet doen. Zijn nite te mixen.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#146 » 20 sep 2022, 21:38

Kleine update: Na veel zoeken blijkt onze GD op dit moment de kleur "Mazda Soul Red Crystal 46V" te hebben. We weten nog niet zeker wat we ermee gaan doen, zeker niet nu we de blauwe 'sloper' erbij hebben, die beter lijkt te rijden dan de rode... Hmmmmm even over nadenken.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#147 » 20 sep 2022, 21:56

Betreft de Rode ... zou ik die rood houden , ivm : Type /Nrs / etc ...
Er zijn Waanzinnige Kleuren te verkrijgen , Spuiten kan je zelf als de beste gezien jou uitrusting /HVLP verfspuiten.
Candy Lak ???
https://custompaintworld.com/products/h ... undy-kandy

Betreft de rode , en de Blauwe , de Rode is jonger , persoonlijk zou ik van 2 - 1 maken , met het Rode Frame en kenteken / bouwjaar.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#148 » 21 sep 2022, 08:14

Brute-Force schreef:Betreft de Rode ... zou ik die rood houden , ivm : Type /Nrs / etc ...
Er zijn Waanzinnige Kleuren te verkrijgen , Spuiten kan je zelf als de beste gezien jou uitrusting /HVLP verfspuiten.
Candy Lak ???
https://custompaintworld.com/products/h ... undy-kandy

Betreft de rode , en de Blauwe , de Rode is jonger , persoonlijk zou ik van 2 - 1 maken , met het Rode Frame en kenteken / bouwjaar.


Daar zitten wij ook aan te denken. Sterker nog, wij denken eraan van 2 -> 1 te maken, en dan de tweede aan te vullen met nieuwe parts. Spuiten komt inderdaad wel goed, zodra die werkplaats een keer af is. Daar ben ik tussen de bedrijven door flink mee bezig.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#149 » 23 sep 2022, 07:59

Afbeelding

Zo, Bianca's nieuwe uitlaat is ook binnen...

... dus die gooien we er in Eindhoven wel even onder.
2 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#150 » 23 sep 2022, 16:21

:thup:

Mijn advies is : neem IMAL mee , eerst FF de boel goed inspuiten voor het Demonteren.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer