Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#111 » 05 sep 2022, 13:11

Brute-Force schreef:Mooie klemmen om de drukveer in te drukken .
Ik heb die niet , druk die met de Hak van de schoen in als de koppeling vlak op de grond ligt.


Jan-H schreef:Vakwerk! :thumbsup:


Thank you. De juiste tools is het halve werk.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#112 » 05 sep 2022, 16:21

Zeker mooie Tool ...
Heb gelijk zitten Brainstormen , misschien dat ik ga Knutselen dat het nog makkelijker kan om de Koppeling uit elkaar te halen .en in elkaar te zetten.
Ik heb het volgende verzonnen :
Ik heb nog een Kolom Boormachine staan ,als ik een Garde pak van een Gips of Lijm Mixer ,kern aanpassen, het spindel afslijpen en in de Boorkop van de Kolomboormachine zet , kan ik met de bediening hendel de Garde naar beneden drukken , die drukt de koppeling naar beneden en Voila .... een soort Pers zeg maar.
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#113 » 07 sep 2022, 08:56

Open vraag aan de mensen met meer kennis van techniek (Of in ieder geval, 2-Stroke):
De Dink zit in elkaar, en start met 1 drukje op de knop (misschien een tiende van een seconde) dus dat lijkt allemaal in orde. Maar hij begint pas te rijden bij een extreem hoog toerental en rijd dan traag als een slak weg. Hij heeft weinig vermogen en gaat op bepaalde stukken, waarvan ik niet eens zeker weet of het wel heuvel op is, 30 km/u. Op lange vlakke stukken komt hij met veel moeite tot de 45 km/u.

Nu zijn er absoluut wat onderdelen die redelijk tot flink versleten zijn, maar is de 'boosdoener' zo aan te wijzen, of moet ik hem dan echt helemaal uit elkaar trekken? Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Vanwege tijdsdruk heb ik nog niet kunnen kijken naar de carb, cylinder, oliepomp, uitlaat en dat soort zaken. Ik heb de belt en bougie vervangen, en de variator, clutch en bendix eraf gehad. Enkel de clutch lijkt een origineel part en is redelijk versleten. De variator is een Polini en hij heeft 7.5 gr Malossi rollen. De variator achterplaat lijkt wel weer origineel en heeft slijtage.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#114 » 07 sep 2022, 09:15

Kijk of je de koppeling kan vervangen voor een ander en kijk of je nog een andere vario heb.
Als dat het niet is kan de uitlaat verstopt zitten of bouwt te weinig tegendruk op. De carburateur kan ook een te grote sproeier hebben of is slecht afgesteld.
Het kan zijn dat hij ook valse lucht aanzuigt.
Gewoon kijken en uitproberen en kijken of het verschil uitmaakt.
Succes alvast.
2 x

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#115 » 07 sep 2022, 16:30

Eens met Micha; carburateur, overbrenging en uitlaat nalopen.

Een sportvario kan het toerenverloop nogal beïnvloeden, dus het helpt om zoveel mogelijk standaard spullen te monteren. Maar wellicht ben je er al met rollen van een halve gram lichter. Gewoon een kwestie van testen. Probeer ook een setje nieuwe (originele) trekveren en een nieuwe v-snaar.
2 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#116 » 07 sep 2022, 16:45

Dan gooi ik de volgende vraag even in de groep: Heeft er iemand Grand Dink (compatible) onderdelen als een variator, koppeling en eventuele andere spullen liggen die ik zou mogen 'lenen' om het probleem te pinpointen? Allemaal nieuwe spullen kopen in de hoop dat ik het probleem vind lijkt me niet de oplossing. Testen met nieuwe parts om erachter te komen dat het toch iets anders is, om het vervolgens niet te kunnen terugsturen is zo zonde van het geld.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#117 » 07 sep 2022, 16:56

Zo wie zo zijn de trekveren te zwaar , dan grijpt de koppeling laat aan , en vertrek je pas bij veel Toeren.
en waarschijnlijk een verkeerde Drukveer :
advies is :
Drukveer Malossi wit.
Trekveren : Malossi wit./ Paars
Rollen : 6 gram per stuk , kan 7 zijn .
Beter beide kopen , dan kan je Mixen en kom je uit op 6,5 gr / stuk.

Betreft Leen onderdelen ... Vraag het DE Hoarder ....
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#118 » 07 sep 2022, 17:31

LadyAnirul schreef:Dan gooi ik de volgende vraag even in de groep: Heeft er iemand Grand Dink (compatible) onderdelen als een variator, koppeling en eventuele andere spullen liggen die ik zou mogen 'lenen' om het probleem te pinpointen? Allemaal nieuwe spullen kopen in de hoop dat ik het probleem vind lijkt me niet de oplossing. Testen met nieuwe parts om erachter te komen dat het toch iets anders is, om het vervolgens niet te kunnen terugsturen is zo zonde van het geld.


Wellicht kan @Amendoim je grotendeels uit de brand helpen.

Ik heb een originele vario liggen die je mag testen. Hij komt wel uit een viertakt Kymco, maar vgm maakt dat niet veel uit. Ik heb ook een set 7 gram rollen voor je. Laat maar tijdig weten of je het wil gebruiken, dan neem ik het zaterdag mee.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#119 » 08 sep 2022, 08:03

Heinz schreef:Wellicht kan @Amendoim je grotendeels uit de brand helpen.


Ik heb inderdaad genoeg liggen. Maar dat ga ik pas na de Jaarmeeting eventueel uitgraven want vóór die tijd heb ik geen... ehm... tijd. Juist ja. Lijkt me ook niet op een dag aan te komen.

Een koppeling heb ik volgens mij wel zo los liggen en zou ik mee kunnen nemen zaterdag.
0 x

Gebruikersavatar
LadyAnirul
Berichten: 205

Re: Bianca and the stories of the Grand Touring Dink

Bericht#120 » 08 sep 2022, 09:07

Amendoim schreef:Ik heb inderdaad genoeg liggen. Maar dat ga ik pas na de Jaarmeeting eventueel uitgraven want vóór die tijd heb ik geen... ehm... tijd. Juist ja. Lijkt me ook niet op een dag aan te komen.

Een koppeling heb ik volgens mij wel zo los liggen en zou ik mee kunnen nemen zaterdag.


Hij rijd, we komen zaterdag hoe-dan-ook met de Dink, een 'aantal' kilometer zal wel goed gaan.
De bellhousing van de koppeling heeft er waarschijnlijk 38K km op gezeten en ziet er zwaar versleten uit, dus die vervangen lijkt me een goed idee.
De overige parts komen inderdaad niet op een dagje aan. Daar hebben we het tijdens of na de meet wel over. :thumbsup:

Brute-Force schreef:advies is :
Drukveer Malossi wit.
Trekveren : Malossi wit./ Paars
Rollen : 6 gram per stuk , kan 7 zijn .
Beter beide kopen , dan kan je Mixen en kom je uit op 6,5 gr / stuk.


Bedankt voor de tips @iedereen. De drukveer is standaard Kymco, trekveren ook. De rollen zijn nu 7.5 grams Malossi. De uitlaat en carb moeten we nog controleren, er zit in ieder geval een zwaar verroeste Sito uitlaat op.
0 x
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer