Hanway raw 50 oost Zeeuws-Vlaanderen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
reinaart

Hanway raw 50 oost Zeeuws-Vlaanderen

Bericht#1 » 17 jun 2024, 14:37

Hallo mijn naam is Arjan, ik woon in Hulst en heb vorige week een nieuwe Hanway caferacer aangeschaft. Heb goede herinneringen aan het rijden met/knutselen aan brommers en het leek me leuk er weer eens een te hebben.

Mijn eerste ervaringen met de Hanway brommer waren niet best. Na twee dagen lag er al een plasje benzine onder de brommer en de benzine bleef uit de carburateur gutsen. De dealer waar ik de brommer gekocht heb zit in Steenbergen (minstens een uur rijden) en de dichtsbijzijnde dealer (Sint Jansteen) is met vakantie. Er bleef niet veel anders over om dan maar zelf het euvel op te lossen. Het was me al gauw duidelijk dat het probleem bij de vlotter lag die de brandstof toevoer onvoldoende goed afsloot. Na het compleet demonteren van de carb zag ik dat er benzine in de vlotter zat en het was dus duidelijk dat de vlotter lekte.
Via de dealer in Steenbergen kreeg ik van de importeur een nieuwe carb opgestuurd en nadat ik die gemonteerd had was het probleem opgelost. Fijn dat ik nu meteen weet hoe een en ander in elkaar steekt maar toch een slechte beurt voor Hanway lijkt me. De wijze les is ook dat je toch maar beter je brommer bij een dealer in de buurt kunt kopen ;) .

Ik zou graag in contact komen met andere Zeeuws-Vlaamse (Zeeuwse) eigenaars van een Hanway caferacer. Vooral voor het uitwisselen van technische info/ervaringen en natuurlijk voor tochtjes door onze mooie streek.

Groet,

Arjan
1 x

Joop van der have

Re: Hanway raw 50 oost Zeeuws-Vlaanderen

Bericht#2 » 17 jun 2024, 19:26

Hoi Arjan, welkom hier! Ik ben ook in het bezit van een Hanway, een RAW50. Vorige week ben ik er nog mee in Hulst geweest tijdens een rit met 100 brommers door de Westerscheldetunnel. Ik heb mijn brommer twee jaar geleden ook in Steenbergen gekocht omdat er bij mij, dichter in de buurt, geen dealer zat. Er staat nu bijna 8000 Km op de teller en ik vind het een fijne brommer, ondanks het feit dat er wel eens dingetjes aan zijn, maar gelukkig ben ik zelf techneut en kan dat zelf oplossen. Ik heb de dealer nog nooit nodig gehad. Ik wens je veel fijne ritten toe!

Groeten,

Joop van der Have uit Yerseke
1 x

reinaart

Bericht#3 » 17 jun 2024, 20:10

Hallo Joop, die Westerschelde tunnel is helaas wel een dingetje. Normaal kun je daar natuurlijk niet doorheen met de brommer. Wat dat betreft is de veerpont van vroeger tussen Perkpolder en Kruiningen wel een gemis. Voor het fietsveer tussen Breskens en Vlissingen moet ik wel een heel eind omrijden als ik bv naar Goes zou willen. Ik ben als jongen wel eens de Schelde bij Antwerpen overgestoken met de brommer. Dat was toen door de voetgangerstunnel. De lift was toen ook nog eens defect en met de brommer op de roltrap was geen pretje.

Groet,

Arjan
0 x

Joop van der have

Bericht#4 » 18 jun 2024, 19:04

Ja, met de brommer of de fiets ben je toch wel behoorlijk geïsoleerd aan "de overkant" Arjan.
0 x

reinaart

Bericht#5 » 19 jun 2024, 08:43

Er zitten ook wel positieve kanten aan die isolatie want er is nog veel rust en ruimte in onze streek . Niettemin zit ik erover te denken om een aanhangwagentje speciaal aan te passen voor het vervoeren van de brommer. Misschien zijn er mensen die tips hebben over hoe je een standaard aanhangwagentje het best zou kunnen aanpassen om er een brommer op te bevestigen.

Groet,

Arjan
0 x

KoKiem
Contacteer:

Bericht#6 » 19 jun 2024, 15:41

Hoi Joop en Reinaart,

Beiden Zeeuwen, evenals ik. Vanuit Vlissingen is natuurlijk de pont dichtbij en af en toe doe ik wel eens een rondje Westerschelde. In Antwerpen steek ik dan bij Hoboken over naar Kruibeke, dan via de Clinge en Grauw naar Kloosterzande en via de Westerscheldedijk naar Bresjes. Altijd een mooi ritje.
Wellicht kom ik jullie nog eens tegen.
Plezier op de Hanways en veel veilige kilometers gewenst.
1 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

reinaart

Bericht#7 » 19 jun 2024, 18:58

Hallo Ko, ben vanmiddag naar Perkpolder gereden en zag dat vanaf 1 juli er weer een fietspont vaart tussen Perkpolder en Hansweert :) :

https://de-atol.nl/veerdienst/

Een paar foto's van deze trip :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fietspont :

Afbeelding

Groet,

Arjan
0 x

Joop van der have

Bericht#8 » 19 jun 2024, 19:10

Prachtige foto's Arjan! En de brommer ziet er ook geweldig mooi uit, zeker met die fietstassen. Ook goed om te weten, dat het pontje tussen Hansweert en Perkpolder weer vaart.
0 x

KoKiem
Contacteer:

Bericht#9 » 20 jun 2024, 14:11

Leuk mannen. Rondje met het pontje. Mooie beelden van het mooie Zeeuws-Vlaanderen.

Groetjes van de overkant.
0 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

www.brommerreizen.nl

reinaart

Bericht#10 » 22 jun 2024, 18:40

Zoals de meeste bezitters van een Hanway raw 50 caferacer zullen beamen staan de spiegels niet ver genoeg naar buiten voor een fatsoenlijk zicht naar achteren. Ik las in meerdere threads op dit forum dat de meeste mensen de originele spiegels vervangen door bar end spiegels maar die vind ik persoonlijk eerlijk gezegd niet fraai. Ik heb in plaats daarvan vandaag deze spiegelverbreders gemonteerd die ik op Temu besteld had (let op beide spiegels hebben een rechtse draad).

De horizontale verlenging (of liever verbreding) van 4cm is wat mij betreft precies voldoende voor een veel beter zicht naar achteren. Door de verticale verhoging van de verbreders zitten de schakelaar rechts en de choke hendel links ook niet in de weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet,

Arjan
2 x

Social Media

Terug naar “Stel je even voor”