Hallo mijn naam is Arjan, ik woon in Hulst en heb vorige week een nieuwe Hanway caferacer aangeschaft. Heb goede herinneringen aan het rijden met/knutselen aan brommers en het leek me leuk er weer eens een te hebben.
Mijn eerste ervaringen met de Hanway brommer waren niet best. Na twee dagen lag er al een plasje benzine onder de brommer en de benzine bleef uit de carburateur gutsen. De dealer waar ik de brommer gekocht heb zit in Steenbergen (minstens een uur rijden) en de dichtsbijzijnde dealer (Sint Jansteen) is met vakantie. Er bleef niet veel anders over om dan maar zelf het euvel op te lossen. Het was me al gauw duidelijk dat het probleem bij de vlotter lag die de brandstof toevoer onvoldoende goed afsloot. Na het compleet demonteren van de carb zag ik dat er benzine in de vlotter zat en het was dus duidelijk dat de vlotter lekte.
Via de dealer in Steenbergen kreeg ik van de importeur een nieuwe carb opgestuurd en nadat ik die gemonteerd had was het probleem opgelost. Fijn dat ik nu meteen weet hoe een en ander in elkaar steekt maar toch een slechte beurt voor Hanway lijkt me. De wijze les is ook dat je toch maar beter je brommer bij een dealer in de buurt kunt kopen .
Ik zou graag in contact komen met andere Zeeuws-Vlaamse (Zeeuwse) eigenaars van een Hanway caferacer. Vooral voor het uitwisselen van technische info/ervaringen en natuurlijk voor tochtjes door onze mooie streek.
Groet,
Arjan