Skyteam Classic 50

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#11 » 01 dec 2016, 09:34

Welkom bij STN. Zelf rijd ik een AGM CafeRacer. En ja de trekkracht is bij mij nou ook niet om over naar huis toe te schrijven. Ik zou inderdaad even een grotere sproeier proberen. En inderdaad de 55km/h CDI met een (nog) kleiner voor tandwiel of een groter achtertandwiel combineren. Hij loopt dan 2000 toeren p/m hoger en dat maakt echt een verschil.
0 x

René K

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#12 » 01 dec 2016, 17:22

Even op Google opgezocht wat voor een voertuig dat is (4takt winkel.nl), een mooie brommer dat wel maar, daar staat
o.a vermeld, 2 jaar garantie of 5000 km en dat vind ik iets minder fraai.
Maar misschien heb ik wel verkeerd gelezen.
0 x

Gebruikersavatar
Ludixxxl
Berichten: 228
Contacteer:

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#13 » 01 dec 2016, 19:42

Welkom!
0 x
Peugeot Ludix 14'' werk en tourbuffel project
Peugeot Kisbee 12''
Honda Vision OT

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :knight:

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#14 » 02 dec 2016, 18:22

Hallo en welkom!

Als je brommer is ontgrenst, dan zou jetoch zeker een verbetering moeten voelen.
Mijn AGM CR reed met de 50cc toch soms 70 op de teller, maar dan zat ik wel tegen de 10000 toeren aan.

Ik heb een 11 tands voortandwiel getest, maar dat werkte niet goed. De acceleratie was een stuk beter, maar de ketting liep dan tegen de brug aan waardoor dat beschermingsrubberding er telkens af vloog.
Met een 12 voor en een 56 tands achter gaat het beter.

Ik heb nu een "ander" blokje er op zitten dus ik rij weer met de originele tandwielen rond.
Als je wil kan je mijn tandwielen overnemen. Laat maar horen of je interesse hebt en wat je er voor over hebt.

Als je met de brommer voor komt rijden in EIndhoven, dan krijg je korting! ;-)
0 x

DiederikDC

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#15 » 02 dec 2016, 20:04

Bedankt voor de reacties en de welkomstwensen!

Of de Skyteam nog begrensd is op de isolator weet ik niet, ik heb in de garage verteld wat ik hier gelezen had. Ik zal dat nog eens navragen als ik daar terug ben.

Dus als ik het goed begrijp, moet ik op zoek gaan naar een 55km/h cdi, maar moet ik dezelfde kopen als die van de AGM Caferacer? Of moet ik naar een ander type gaan zoeken? Nu was enkel het voortandwiel vervangen, maar zal dan ook eens informeren voor een achtertandwiel en een grotere sproeier.

Een ander vraagje, ik heb geen benzinemeter, weet iemand of die direct aan te sluiten is? Ik zal wanneer ik terug thuis ben eens een foto nemen van de bekabeling onder de benzinetank. Waar zou ik hiervoor mogen zoeken? Een analoge meter lijkt me het leukst en op aliexpress vind ik er wel, maar is dat te betrouwen?

@Janvb
Zou ik je mogen vragen wat de topsnelheid was met 12 voor en 56 tands achter?

@René K
2 jaar is inderdaad niet zo veel, maar ik zag dit model staan bij een dealer in mijn dorp en was onmiddellijk verkocht ;).
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#16 » 02 dec 2016, 20:18

Nou die twee jaar valt nog mee, die 5000 kilometer is erg weinig, enne FOTO!!!!!!!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

DiederikDC

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#17 » 02 dec 2016, 20:44

:D Ben nu bij men vader en brommer staat bij men moeder, zal tegen maandag een fotootje maken :thumbsup:
@Janvb
Ik heb net je topic Jan aan de AGM Café racer! gelezen, fantastisch, ik krijg zin om wat ideetjes van je over te nemen :D
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#18 » 02 dec 2016, 20:49

je moet inderdaad de 53 km cdi hebben van AGM
dan houd je meer toeren over en je rijd iets harder . maar binnen de norm van wat je mag rijden , dus geen wok

ik vind zelf ook dat die in de 4de versnelling best langzaam naar de 50 gaat .. maar dan wachten ze achter me maar even , 1 ,2 ,3 zijn nu wel lekker ... alleen zijn 4 .. nog niet
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gerhard

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#19 » 02 dec 2016, 21:21

ravw schreef:1 ,2 ,3 zijn nu wel lekker ... alleen zijn 4 .. nog niet
Heb je maar 4 versnellingen? Ik heb er ontelbare... en allemaal even lekker! :sct1: :crazy3:
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Skyteam Classic 50

Bericht#20 » 02 dec 2016, 21:52

Haha! leuk dat je inspiratie krijgt van mijn schrijfsels! :-)

Met 12/56 reed hij nog steeds tegen de 70 op de teller, maar dan met veel te hoge toeren.
Niet bevorderlijk voor de levensduur van je blok dus!
Ik rij met een onbegrensde CDI, dus dan kan je door tot het knoep zegt....

Achteraf had ik beter met de begrensde kunnen rijden tot ik het schakelen onder de knie had.
Ik ben wat motorisch minder begaafd zeg maar... ( AKA: lomp :-D ) dus ik heb hem in het begin wel eens over de toeren gejaagd.
Met de 55 km/h CDI van AGM kan je ook de motor niet over de toeren jagen; als ik het goed heb is die op 8500 t?¹ begrensd.
Met 12/56 tandwielen er op rij je dus zeker niet te hard, maar het trekt wel veel beter.

Zomaar met sproeiers gaan experimenteren zou ik niet doen.
Van een grotere sproeier gaat ie namelijk niet persee harder lopen, of harder trekken.
Het gaat om het mengsel, dus de verhouding lucht/benzine.
Check eens hier op het Honda forum, daar staat een mooi stuk over hoe je aan de kleur van de bougie, en aan het gedrag van je motor kan bepalen of je een juist mengsel hebt:

http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=54&t=32
0 x

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer