Haha! leuk dat je inspiratie krijgt van mijn schrijfsels!
Met 12/56 reed hij nog steeds tegen de 70 op de teller, maar dan met veel te hoge toeren.
Niet bevorderlijk voor de levensduur van je blok dus!
Ik rij met een onbegrensde CDI, dus dan kan je door tot het knoep zegt....
Achteraf had ik beter met de begrensde kunnen rijden tot ik het schakelen onder de knie had.
Ik ben wat motorisch minder begaafd zeg maar... ( AKA: lomp
) dus ik heb hem in het begin wel eens over de toeren gejaagd.
Met de 55 km/h CDI van AGM kan je ook de motor niet over de toeren jagen; als ik het goed heb is die op 8500 t?¹ begrensd.
Met 12/56 tandwielen er op rij je dus zeker niet te hard, maar het trekt wel veel beter.
Zomaar met sproeiers gaan experimenteren zou ik niet doen.
Van een grotere sproeier gaat ie namelijk niet persee harder lopen, of harder trekken.
Het gaat om het mengsel, dus de verhouding lucht/benzine.
Check eens hier op het Honda forum, daar staat een mooi stuk over hoe je aan de kleur van de bougie, en aan het gedrag van je motor kan bepalen of je een juist mengsel hebt:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=54&t=32