DarkMatter1980 schreef:Hallo allemaal,
Ik ben Dimitri uit Zoetermeer en ben sinds een maandje de eigenaar van een Sym CroX 50.
Hiervoor heb ik altijd Kymco gereden met als laatste de Agility RS.
De RS was inmiddels 7 jaar oud en aan vervanging toe dus vandaar nu de Sym.
De Sym reed fantastisch totdat hij voor zijn eerste beurt was geweest en de monteur er een zooitje van maakte.
Ze hadden zelfs de achterrem zover aangedraaid dat het wiel bijna niet meer draaide.
Afstellen van kleppen is niet helemaal lekker gegaan waarschijnlijk dus nadat ik de rem had losgedraaid ging ik rijden en hij trok niet op en hield erg in.
De scooter naar een andere dealer gebracht en die gaat hem nakijken. Ik ga niet meer terug naar de andere dealer waar de nieuwe scooter vandaan komt. Dan gaat het niet alleen om de beurt er waren ook dingen met koop van de nieuwe scooter waar het niet lekker ging.
Maar goed genoeg geklaagd ... en nogmaals, hallo
Gast.... lees mijn column
Ik ga op dit onderwerp zeer waarschijnlijk nog verder in.
Simpelweg om aan te tonen hoe slecht het gesteld is met het vakonderwijs in ons land.
Uitzonderingen daargelaten (autodidacten) mankeert het in ons land aan degelijk vakgerelateerd onderwijs.
De ambachtsscholen zijn afgeschaft en dat is merkbaar.
Het gehalte 'knoeiers en tobbers' is merkbaar gestegen.
Jammer! De fietsenboer in mijn vorige woonplaats is zelfs gestopt met scooters repareren.
Hij was schijtziek van het gezeik. "Mensen gaan naar een knakentent/dozenschuiver om een scooter te kopen en te laten onderhouden en als het niet goed gaat (de oorzaak daargelaten, maar laat zich raden) dan mag ik het opknappen" .... "het lazarus voor ze!"
Ik kan hem geen ongelijk geven.
Hij had wel een voortreffelijke monteur in dienst! En voor die gozer vind ik het nog het ergste.
Eindelijk iemand die het wel snapt; kapt zijn baas er mee.
Mijn tip?
Als je wilt kan je ALLES.
Ik WIL zelf mijn scooter kunnen onderhouden.
Slechts in zeldzame gevallen (bandenwissel) zoek ik een dealer op.
Simpelweg omdat ik het arbeidsloon niet kan en niet wil ophoesten.
Zeker niet met in mijn achterhoofd dat er een kneus aan mijn scooter heeft staan knoeien voor een uurloon waar ik een halve dag voor moet werken.
Ik onderschat niemand, maar een goede monteur moet je zoeken met een kaarsje.