Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#11 » 05 jan 2019, 17:21

ben van h schreef:er schijnt voor een riant bedrag een tomtom bromscooter nav te koop te zijn



Echte bromscooter navigatie bestaat niet. Omdat geen enkel bedrijf zin heeft om alle wegen van Nland af te rijden om te kijken waar de brommer wel en niet / op het fietspad moet rijden.

Tomtom heeft inderdaad een "scooter" navigatie. Maar die bedoelen ze voor de motorscooter. En dat is eigenlijk een uitgeklede normale tomtom die rond is en op een spiegelbeugel gemonteerd kan worden.
1 x

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#12 » 05 jan 2019, 17:56

stoyanov schreef:Wil me nergens tegenaan bemoeien, maar waarom zou je met de brommer niet in een stiltegebied mogen rijden?
Ik heb gegoogeld en 5 artikelen doorgelezen en heb niks kunnen vinden over een bromfietsverbod.

Vaak staat bij deze gebieden een bord met de betekenis fietspad en dan mogen we er met de brommer niet op, wel met de snor.
0 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#13 » 06 jan 2019, 12:30

Roel schreef:
stoyanov schreef:Wil me nergens tegenaan bemoeien, maar waarom zou je met de brommer niet in een stiltegebied mogen rijden?
Ik heb gegoogeld en 5 artikelen doorgelezen en heb niks kunnen vinden over een bromfietsverbod.

Vaak staat bij deze gebieden een bord met de betekenis fietspad en dan mogen we er met de brommer niet op, wel met de snor.


Op zo'n manier.
Maar dan nog; als wij brommerrijders niet op de weg kunnen rijden, omdat er bijvoorbeeld geen weg is, dan mogen we toch gewoon op het fietspad rijden?
Daar doet een stiltegebied toch niets aan af?
Misschien zie ik het verkeerd, maar dan zou ik wel eens willen weten waar ik een denkfout maak.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#14 » 06 jan 2019, 12:37

stoyanov schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar dan zou ik wel eens willen weten waar ik een denkfout maak.
Denkfout is: the traffic planners do not think about 50cc.
Car and truck are ok, motorcycle so-so. (In the Nederlands maybe bicycles too.)
You (citizen) just have to obey the rules. Do not "interpret" rules and think for yourself!
If there is no legal way and you have to push 5km on the sidewalk or ride an unknown 20km detour: push/detour! :darulez:
:shock:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#15 » 06 jan 2019, 13:17

thomas schreef:
stoyanov schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar dan zou ik wel eens willen weten waar ik een denkfout maak.
Denkfout is: the traffic planners do not think about 50cc.
Car and truck are ok, motorcycle so-so. (In the Nederlands maybe bicycles too.)
You (citizen) just have to obey the rules. Do not "interpret" rules and think for yourself!
If there is no legal way and you have to push 5km on the sidewalk or ride an unknown 20km detour: push/detour! :darulez:
:shock:


https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6628.0

I guess you are right.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Bromfietsnavigatie voor de smartphone.

Bericht#16 » 06 jan 2019, 13:54

Roel schreef:Vaak staat bij deze gebieden een bord met de betekenis fietspad en dan mogen we er met de brommer niet op, wel met de snor.


Dat ligt aan welk bord je bedoeld...
Bij het ronde verplichte fietspad mag je inderdaad wel met een snorscooter komen, maar op het onverplichte fietspad (bord G13) mag je alleen met een snorfiets met elektromotor of uitgeschakelde verbrandingsmotor komen.

stoyanov schreef:Op zo'n manier.
Maar dan nog; als wij brommerrijders niet op de weg kunnen rijden, omdat er bijvoorbeeld geen weg is, dan mogen we toch gewoon op het fietspad rijden?
Daar doet een stiltegebied toch niets aan af?
Misschien zie ik het verkeerd, maar dan zou ik wel eens willen weten waar ik een denkfout maak.


Je denkt inderdaad fout.
Als je niet op de weg mag rijden en er is alleen een onverplicht fietspad, dan mag je dus gewoon omdraaien met je bromscooter!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer