Poll Welke navigatie gebruik je

Peiling: Hoe navigeer jij op de scooter

Met een navigatiesysteem
15
43%
Met mijn mobiele telefoon
20
57%
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#1 » 03 sep 2017, 14:30

Het leek mij leuk om eens te pollen hoe iedereen nou navigeert. Dit omdat er momenteel heel veel vragen daarover binnen komen lijkt het me handig om het allemaal op 1 plek te hebben.

De poll is puur of je navigeert met de telefoon of met een gps. Laat in een antwoordbericht even weten als je navigeert met de telefoon welke app je dan gebruikt en als je het met een gps doet welk merk en type dan.

Ik zelf gebruikte tot voor kort mijn telefoon met google maps en voor geplande trips OSMAnd, en nu sinds een week gebruik ik een garmin zumo 395.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#2 » 03 sep 2017, 14:34

Google Maps.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#3 » 03 sep 2017, 15:24

Teasi one, fiets navigatie
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#4 » 03 sep 2017, 15:29

OSMAnd
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#5 » 03 sep 2017, 15:33

geen nav ... gewoon uit me hoofd ...

als ik het niet weet gewoon thuis even kijken hoe je ongeveer moet rijden en dan gaan ....

kom ik er onder weg er niet uit even op googlemaps kijken waar ik staat en waar ik dan heen moet en weer verder
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#6 » 03 sep 2017, 17:42

Ik heb sinds enkele dagen een houder binnen. Moet hem alleen nog monteren op m'n scooter :nono1: IK gebruik op advies van Stoyanov het programma Here . Ik ga echter wanneer de houder erop zit Offline Map Navigation uitproberen :write:
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#7 » 03 sep 2017, 20:44

Oldy schreef:Ik heb sinds enkele dagen een houder binnen. Moet hem alleen nog monteren op m'n scooter :nono1: IK gebruik op advies van Stoyanov het programma Here . Ik ga echter wanneer de houder erop zit Offline Map Navigation uitproberen :write:


Waze is ook een heel goed programma, gebaseerd op Google Maps.
Het geeft ook snelheidscontroles en flitscamera's aan.
Als je een snelheidscontrole ziet staan kun je hem handmatig toevoegen door op een icoontje op het scherm te tikken.
Je moet dan wel verbonden zijn middels mobiel internet, maar het verbruik is echt belachelijk laag.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#8 » 03 sep 2017, 20:48

Gaan we die (Waze) eerst uit proberen. :idea:
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#9 » 03 sep 2017, 21:12

TomTom Vio

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Poll Welke navigatie gebruik je

Bericht#10 » 03 sep 2017, 22:03

In de auto tot begin dit jaar met de HERE WeGo app. Ben ermee in verschillende landen geweest en het was een verademing t.o.v. mijn verouderde TomTom. Ook de kaarten zijn erg snel bijgewerkt, zoals de A1 bij Muiden en Diemen.
Nu heb ik een ingebouwd navigatiesysteem in de auto wat ook prima werkt. Opletten daar waar de kaart verouderd is echter...

Voor de scooter niet handig, want de fietsnavigatie is niet gesproken. Ik heb mijn telefoon in mijn dashboardkastje aan de USB-lader en hoor de aanwijzingen via bluetooth in mijn helm. In Amsterdam Zuidoost en Duivendrecht verdwaal je kansloos als je de weg niet kent.

Gister heb ik met Google maps gereden. Ik kan niet wennen aan dat zenuwachtige wijf wat maar blijft mauwen. Ik wil een mannenstem! Ook het downloaden van een kaart is nogal omslachtig.

Van een aantal andere apps die ik bekeken heb, kwam OsmAnd bij mij als meest prettig naar voren. Gister kreeg ik er echter geen geluid uit. Vandaag heb ik de instelling gevonden waardoor ik nu wel geluid heb, alleen is het datzelfde zenuwenwijf als bij Google Maps. :bang!:

Een Nederlandse mannenstem is er blijkbaar niet, daarom heb ik de boel nu in het UK English ingesteld. Het zal mij eens benieuwen of dat gaat bevallen. De fietsnavigatie van OsmAnd gaat hier wel over de hei, waar je niet mag komen met de brommer, dus dat wordt wel oppassen.

Affijn, ik had hier ook al een deel van mijn navigatievragen ingeklopt...
0 x

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer