Analoge navigatie

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Analoge navigatie

Bericht#11 » 05 jan 2019, 12:52

Bjorn schreef:Ik gebruik MapFactor GPS Navigation Maps voor op de telefoon en dat werkt voor mij prima.

Eerlijkheid halve rijd ik nooit ergens zomaar naar toe, ik plan mijn routes altijd van te voren.
Route plannen in Basecamp met de open fiets map, exporteren als GPX. Over zetten naar de telefoon, importeren in MapFactor en rijden maar.
Gaat tot nu toe altijd goed, enkel afgelopen jaar was er in een stad in Duitsland een brug afgesloten en werden we (niet door de navigatie) de snelweg opgestuurd. Gestopt, op de kaart gezocht naar een alternatieve route en na hoog uit 2 km zaten we weer op de geprogrammeerde route :thumbsup:


Ik kan alleen een basecamp management tool vinden.
Welke Basecamp gebruik jij?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Analoge navigatie

Bericht#12 » 05 jan 2019, 13:07

Gewoon de Basecamp van Garmin zelf, is nu versie 4.7 dacht ik.

https://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp onder aan de pagina.

Ik weet alleen niet meer of je het zo kan gebruiken of dat het ontgrendelt moet worden met een Garmin navigatie, het is alweer even geleden. :wheely:
1 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Analoge navigatie

Bericht#13 » 05 jan 2019, 13:16

Only commercially available maps (eg CityNavigator) need to be unlocked for a specific device.
Basecamp is free, OSM is free... unfortunately not the SatNav device itself.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Analoge navigatie

Bericht#14 » 05 jan 2019, 14:15

Bjorn schreef:Gewoon de Basecamp van Garmin zelf, is nu versie 4.7 dacht ik.

https://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp onder aan de pagina.

Ik weet alleen niet meer of je het zo kan gebruiken of dat het ontgrendelt moet worden met een Garmin navigatie, het is alweer even geleden. :wheely:


Dank je wel
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Analoge navigatie

Bericht#15 » 11 jan 2019, 12:08

Ik zie dat veel mensen analoog beginnen, of in ieder geval thuis al uitzoeken hoe ze moeten rijden.
De meeste mensen gaan snel over op digitale navigatie.

Beide hebben hun voor- en nadelen.
Ik weet nog dat ik, voor de tijd van TomTom, een 6 jaar oude landkaart van Duitsland op vakantie meenam.
Er stond een snelweg op gestippeld, die 2 jaar na afdrukdatum van de kaart open zou zijn.
Dat klopte inderdaad. Het gestippeld deel was netjes aangelegd!
Gevolg: nieuwe snelweg op, volgende eraf. Dorpje door en weer de nieuwe snelweg op. En dat zo'n 10x achter elkaar!

Met mijn eerste TomTom ben ik ooit in Oostenrijk de Grossglockner Hochalpenstrasse opgereden. Volgens de TomTom zou het een autorit van zo'n 50km, ongeveer 7 uur duren.
Ook kon deze TomTom het adres van mijn ouders niet vinden. Een huis wat er al 30 jaar staat, buren links en rechts wel vindbaar.
Niets is onfeilbaar.

Tegenwoordig zijn de meeste navigatiesystemen automatisch aangevuld en zelfs voorzien van file-informatie.
En toch denken we het soms beter te weten en luisteren niet naar het navigatiesysteem. :lol:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer