navi gezocht

Gebruikersavatar
ben
STN Tourbuffel
Berichten: 1947
Contacteer:

Re: navi gezocht

Bericht#11 » 09 nov 2019, 19:57

ik heb een go rider gezien exalibur 2020 draait op android nieuw compleet 180 euro en heel europa er in
1 x
Kymco g dink
Sym fiddle
Ford streetka

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: navi gezocht

Bericht#12 » 12 nov 2019, 11:06

Die heb ik onlangs besteld via iBood voor 129,95. Was een dagaanbieding. Is een mooi toestel en werkt inderdaad goed. Maar ik zou er geen 179 Euro voor betalen.

Hetzelfde toestel koop je op Aliexpress voor rond de 100 Euro. (Neem wel de Android 6 versie dan)
https://nl.aliexpress.com/item/4000137175790.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4f5138a7eJH4vw&algo_pvid=ff9c90eb-601d-4bc0-b241-1f069995677b&algo_expid=ff9c90eb-601d-4bc0-b241-1f069995677b-10&btsid=da3991b5-978d-4191-8454-d3c64b76cdad&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5,searchweb201603_55

Loopt op het Motor Forum een topic over:
https://www.motor-forum.nl/threads/de-mt-5001-android-gps-voor-je-motor.420691/
0 x

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 432

Re: navi gezocht

Bericht#13 » 13 nov 2019, 17:52

Ik had ook aanbieding van ibood besteld. Ik heb hem inmiddels retour gezonden. reden intern geheugen was niet wat in de aanbieding stond en mijn gevoel was met 1GB was hij niet echt vlot als je ook andere apps geinstalleerd heb. Tevens viel het scherm mij zwaar tegen. gevoeligheid was matig tot slecht vooral als je wilt scrollen over het scherm en de thuis/multi knop vond ik niet handig.
Ik blijf bij mijn oude smartphone en mijn vast garmin zumo op mijn scooter. Zumo is qua route begeleiding goed maar heeft geen kronkelroute functie dus daar gebruik ik smartphone voor met tomtom app of kurviger app.
1 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: navi gezocht

Bericht#14 » 13 nov 2019, 18:23

boukeent
zeg kan je daar geen andere kaarten in laden die wel die kronkel functie hebben of is dit van de software van het model afhankelijk?
ik vind het de mooiste aanvulling op de navi namelijk..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: navi gezocht

Bericht#15 » 14 nov 2019, 22:35

boukeent schreef:Ik had ook aanbieding van ibood besteld. Ik heb hem inmiddels retour gezonden. reden intern geheugen was niet wat in de aanbieding stond en mijn gevoel was met 1GB was hij niet echt vlot als je ook andere apps geinstalleerd heb. Tevens viel het scherm mij zwaar tegen. gevoeligheid was matig tot slecht vooral als je wilt scrollen over het scherm en de thuis/multi knop vond ik niet handig.
Ik blijf bij mijn oude smartphone en mijn vast garmin zumo op mijn scooter. Zumo is qua route begeleiding goed maar heeft geen kronkelroute functie dus daar gebruik ik smartphone voor met tomtom app of kurviger app.


Ik snap de teleurstelling wat betreft de 1Gb. Maar het is ruim voldoende om navigatie apps soepel te laten draaien en vlot op te starten. Dus ik heb hem gehouden. Alhoewel ik het ook een beetje naar misleiding vond rieken.

Het scherm is resistief ipv capacitief, dat houdt in dat je echt moet drukken ipv er gewoon met de vinger over vegen. Kwestie van gewenning. Maar het heeft ook een groot voordeel. Het scherm reageert niet op regendruppels. Mijn smartphone oplossing was in de regen totaal onbruikbaar.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: navi gezocht

Bericht#16 » 15 nov 2019, 20:31

Gisteren een navigatiesysteem van Motorflo besteld. Motorflo GPS met software 3.0 incl alle bevestigingsmaterialen voor op het stuur. Zeer goede reviews gelezen. Dus ben benieuwd, wordt maandag bezorgd. Voor €149,95.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: navi gezocht

Bericht#17 » 15 nov 2019, 22:00

Hoi Peter, dat is waarschijnlijk nog een toestel met Windows CE. Werkt op zich goed, maar je hebt niet de mogelijkheden en flexibiliteit van een Android toestel. Deze Windows CE toestellen bestel je rechtstreeks in China voor de helft van de prijs (ca 75 Euro). Ze hebben bij Motorflo ook de Android versie. Die is maar iets duurder, zou mijn voorkeur gehad hebben.
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: navi gezocht

Bericht#18 » 17 nov 2019, 11:18

Volgens mij kun er nog veel mee zoals routes en kaarten laden enz. Ik zie het wel, maandag wordt het bezorgd.
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 27

Re: navi gezocht

Bericht#19 » 17 nov 2019, 19:49

Klopt. Zitten best wel wat mogelijkheden in. De software is iGo maar dan aangepast voor motorgebruik. Een verdienste van een MotorForum lid.
In deze software zit iets van een kronkelroute functie. Maar deze kan helaas niet tippen aan de kronkelroutes van TomTom. De TomTom app draait helaas alleen op Android.
Het inladen van routes gaat ook wat lastiger. Je moet het toestel iedere keer aan de pc koppelen. En de route echt in het toestel kopieren. Bij TomTom gaat dit allemaal online.
Naast TomTom zijn er nog veel meer mooie navigatie apps te downloaden. Onder andere Calimoto, Kurviger en MyRoute app. Voor Windows CE komt er niks meer uit. Daar ben je veroordeeld tot iGo. Veel mee gewerkt en altijd veel plezier mee gehad, maar er zijn andere mogelijkheden tegenwoordig. Alle telefoons draaien ook op Android tegenwoordig. Dus daar komen steeds meer apps voor uit.
De specificaties van het windows toestel zijn ook niet te vergelijken met een Android apparaat. 256mb geheugen en 800 MHz processor snelheid versus 1Gb geheugen en 1300 MHz snelheid.
Op zich een toestel dat voldoet dus. Zeker met de Motor Editie van iGo. Maar voor de kleine meerprijs had ik een Android genomen.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: navi gezocht

Bericht#20 » 17 nov 2019, 20:15

Even voor de goede orde:

Als je bij AliExpres boven de 22 euro bestelt, of heel vaak heel veel bij dezelfde leverancier, dan kan het zijn dat je de Sjaak bent.
Invoerrechten + BTW.
Wordt zo'n koopje toch nog prijzig.
Of zie ik het verkeerd?
Zijn er manieren om dit te omzeilen?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer