navigatie app

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: navigatie app

Bericht#11 » 05 mei 2020, 17:51

Even een extra aanvulling. je kan niet een route maken speciaal voor fietsen. maar wat ik waarneem als je hoofdwegen en snelwegen uitzet dan krijg je wel een aantal grotere wegen maar daar is dan in noord-holland een fietspad naast.

ik rij een motorscooter dus voor mij een goede app tot op heden.

nogmaals paar redelijke nadelen:
lastig menu, lastig offline kaarten installeren, kronkelroute berekening werkt niet offline.

Voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen dus ik ga met deze app verder is combinatie met mijn tomtom go app.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: navigatie app

Bericht#12 » 22 mei 2020, 20:31

inmiddels stukken verder met kurviger. ik test gelijk ook locus. beide kunnen gebruik maken van offline calculatie van brouter. Brouter werkt met profielen en ik denk dat je voor de scooter best wel een instelling kan verzinnen. het is mij gelukt om snelwegen uit te sluiten en primaire en secundaire wegen te negeren en gebruik te maken van lokale wegen. route word wel langer maar toch beter kleine wegen dan grote wegen.

bij de standaard optie zit ook moped en die werkt best wel aardig. kaarten blijven beperkt qua fietspaden normering dus dit werkt best wel leuk.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 431

Re: navigatie app

Bericht#13 » 23 mei 2020, 07:32

brouter kan ook op internet gebruikt worden om een route te maken gelijksoortig als kurviger.de. kurviger kan echter geen andere voertuigen selecteren maar heeft bochtige en bergachtige selectie. brouter heeft optie voor selectie voertuigen.

https://brouter.de/brouter-web/#map=11/ ... 1/standard

misschien heeft een scooterrijder hier wat meer mogelijkheden om route te bedenken en gpx te exporteren en in je eigen navigatie te laden.

Bouke
0 x
kymco xtown 300i, 2018
sym joymax z 300i, 2019
mash dirt track 650, 2019

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer