ExcelVan motor navigatie

Zoetersmurf

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#11 » 11 sep 2016, 13:18

Boskabouter schreef:[quote="Zoetersmurf
Ik neem aan de installatie van de IGO software?


Dat inderdaad ook. Maar aan het eind van je startpost was je niet heel positief (om het zomaar te zeggen :twisted: ) over het apparaat zelf. Begrijp ik nu goed dat je Excelvan niet hebt teruggestuurd maar dat de Excelvan zonder Navigatieprogramma wordt geleverd? Dus nadat je IGO sdkaart geplaatst hebt pakt Windows CE die op. Info op die motorsite zeer informatief.

Zoals je al aangaf ben ik één van diegene die op zoek zijn naar een wat goedkoper alternatief (AOW-er hé) voor Garmin/Tomtom. Als het goed blijft gaan met mijn gezondheid wil ik nog steeds voorjaar 2017 een Caferacer aanschaffen en liefst dan wel meteen met een redelijke navigatie. Hoop dat je ons op de hoogte wilt houden van je ervaringen met de Exelvan en IGO software.[/quote]



2 dingen uitleggen, eens kiken of ik dat kan hehehehe,

1: de excelvan word inderdaad geleverd zonder navigatie software, echter dat was niet het probleem met het exemplaar dat ik 1st ontving.

2: Ik heb het vorige model wel terug gestuurd naar de leverancier (kosten voor verzending rekening klant.) de leverancier heeft nog geprobeert om mij over te halen het aparaat te laten repareren en mij daarvoor een deel van de aanschaf terug te geven, echter ik vind/vond dat als ik iets nieuw koop het zou moeten werken of vervangen voor ander.
Ik heb dus een nieuwe ontvangen (geen kosten) en na het plaatsen van de IGO software op SD kaart werkte deze wel.

Uiteraard houd ik belangstellenden op de hoogte van de ondervindingen en ervaringen, tot op dit moment geen klachten.
Het model is inderdaad waterdicht en werkt dus nog steeds, wel merk ik dat met veel zonlicht je bezig bent met het plaatsen van de kijkhoek, bij direct zonlicht is het haast niet te zien, (kan ook aan mijn ogen liggen lol) maar ik denk dat dat teld voor alle navigaties op de scooter/motor.

Bij het intikken van een plaats - straat - en huisnummer staat het apparaat standaard op Rotterdam, wel grappig en niet storend, maar ik ga wel even uitzoeken hoe je dat er uit kan halen *** niets tegen Rotterdam, maar ik ben 020 he ***.
Verder is het geluid prima zowel via de bluetooth als via de speaker.

Je kunt de navigatie automatisch laten opstarten zodra het apparaat aangezet word dit is een optie die bij mij uitstaat.
Als ik het apparaat aanzet krijg ik het standaard scherm te zien waar ik dan verschillende opties heb (video, muziek, spelletjes, calculator en nog wat hebbe dingetjes) als ik ga rijden en ik wil de navigatie gebruiken klik ik op navigator en binnen 20 seconden is hij klaar voor invoer.

Trouwens over de invoer, hij heeft een history welke hij bijhoud dus als je al ergens bent geweest kun je die uit de lijst kiezen en als bestemming instellen.
Ik ga nu uitvogelen hoe de trip teller werkt, wil weten hoe je die kunt gebruiken/wissen dus daar kom ik nog op terug.

nog steeds positief na 3 weken excelvan
1 x

Zoetersmurf

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#12 » 11 sep 2016, 13:20

P.S.

vergeet ik nog even te melden... bij gebruik van 2 navigaties naast elkaar..

Garmin Nuvi 40 LT en Excelvan...

Garmin had bijna 3 minuten nodig voor het vinden van satalieten..

de excelvan nog geen 10 seconden
1 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#13 » 11 sep 2016, 13:26

ook ik heb hier interesse in, dus iets meer info is natuurlijk welkom. Ik heb al eens op ebay rond gekeken en zag dat de toestellen met IGO navigatie software geleverd worden echter zonder kaart, die moet je zelf downloaden. Een Duitse of Engelse leverancier op ebay geeft ook duidelijk aan dat "Our device has no maps. However,we could provide free maps bla,bla,bla."en verwijst je door naar; IGO: igonavigation.com, NDrive:ndrive.com en Kudosmap:kudosmap.com. Nu weet ik niet of je je eerst moet aanmelden met het toestelnummer om bij hun een map te kunnen downloaden of dat het een wassen neus is en je de kaarten alsnog erbij moet kopen. Begrijp ik het goed dat je een nieuwere versie van het IGO navigatie programma hebt gekocht met kaart(en) materiaal en dat via marktplaats? Een link van e.a zou leuk zijn voor ons. :bighug:


Groeten,
Ger
0 x

Gebruikersavatar
Boskabouter
Berichten: 127

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#14 » 11 sep 2016, 14:34

Bedankt Zoetersmurf voor je heldere uitleg. :D
0 x
Groeten Paul
Don't Panic and Carry a Towel The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Zoetersmurf

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#15 » 11 sep 2016, 21:16

Ok er zijn dus meer mensen die belangstelling hebben,

**** Alle informatie die ik op dit forum plaats is gebasseerd op persoonlijke ervaring, het is dus in geen geval zo dat wat ik hier plaats ook voor iedereen geldig is. Iedereen die iets met mijn informatie doet, doet dit op eigen gelegenheid, Ik neem geen enkele verantwoording in geval van mislukking of miskopen. Mijn informatie is niets meer dan dat, [INFORMATIE!] ****

De Excelvan heb ik gekocht via E-BAY en wel via deze leverancier;

http://www.ebay.com/itm/361505757469?_t ... EBIDX%3AIT

De bijbehorende IGO software op SD kaart heb ik gekocht via marktplaats voor de gegevens van de verkoper en de juiste SD kaart stuur maar een PB



Deze twee artikellen samen is wat ik heb en dat is waar deze revieuw over gaat.
Laatst gewijzigd door Zoetersmurf op 12 sep 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#16 » 11 sep 2016, 22:31

Het apparaat draait op windows CE 6.0 en de software is, volgens de advertentie, voor android ?
0 x

Zoetersmurf

Re: ExcelVan motor navigatie

Bericht#17 » 12 sep 2016, 12:39

ik heb de tekst even aangepast, omdat de software waarschijnlijk illegaal is en we willen niet STN in de problemen brengen.

dus voor de gegevens van de verkoper van de juiste SD kaart met IGO software kun je mij een PB sturen.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer