TomTom Vio voor de scooter

joopstern

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#11 » 02 sep 2016, 16:47

ik verdwaal nu al als dat ding geen stroom meer heeft kom ik nooit meer thuis :bsmile: :eyedrop:
0 x

Flevolander58

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#12 » 02 sep 2016, 18:56

grappig ding maar naar mijn idee is het enigste waar je in moet investeren een zumo
ik vermoed dat de hele handel op bleutooth werkt dus denk op bleutooth je smartphone snel leeg is en de 5 uur is afdoende als je een dag op de scooter zit
dit blijft voor mij de enigste optie waar je jaren plezier van kunt hebben ,voor alle andere opties zul je water bij de wijn moeten doen
de nieuwe topo pro kaart werkt als een speer op de zumo.
ter verduidelijking deze kaart vervangt de ANWB/Garmin fietskaart waar men mee gestopt is
open fietssmap komt bij mij niet meer op de zumo ,kaarten die mijn navigatie opnieuw op laten starten zitten niet goed in elkaar
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#13 » 02 sep 2016, 21:05

Wel een geinig ding en vele malen mooier dan zo'n onelegant zwarte plastic kastje voor je neus die helemaal niet past bij de styling van de meeste scooters. De meeste motorscooters hebben 12V aansluitingen dus in de 1% van de gevallen dat je langer dan 5 uur van huis bent (of blijkbaar 5 uur lang geen flauw benul hebt welke kant je op moet.........tijd om aardrijkskunde weer een verplicht vak te maken :mrgreen: ) kan de mobiel dus rustig vanuit de oplader zijn werk blijven doen.

Dat speelt dus hooguit op weg van of naar vakantie of tijdens een tour......ofwel 99,9% van de (motor)scooterrijders kan hier prima mee uit de voeten.

Wel weer jammer dat het niet leverbaar/compatibel is voor Windows Phone......
1 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#14 » 02 sep 2016, 22:32

Heb een bericht van TomTom gekregen en dit nieuwe model gezien.
Ben heel benieuwd naar, hoe dat apparaatje zijn stroom krijgt en hoe lang je telefoon het uithoud als deze op volle kracht moet werken tijdens een tocht.
Dus tot maar eens op onderzoek uit.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#15 » 02 sep 2016, 23:05

De stroom voorziening is niet zo'n groot probleem. Daar heeft men de powerbank voor uitgevonden ::-

Als je tel in je zak zit is het beeldscherm van de tel niet geactiveerd en dus het stroomverbruik ruim 50 % lager :bsmile:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#16 » 03 sep 2016, 21:38

Naar her en der erover gelezen te hebben hou ik het maar bij mijne TomTom, werkt in zijn eentje en krijgt zijn stroom
van de scooter.
Afbeelding
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#17 » 03 sep 2016, 21:51

Ben erg benieuwd naar deze TomTom...
Stroom heb ik genoeg op de brommer, dus telefoon op 12v en kijken of de TomTom ook op 12v kan of alleen op oplaadbare accu/batterij.
0 x

Gebruikersavatar
Kaka
Voormalig STN Lid
Berichten: 20

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#18 » 29 mar 2018, 09:05

Ik heb een TomTom Vio. Qua stroom houdt het niet over met 5 uur op langere ritten. Het apparaat staat in fietsmodus en hiermee kom op plekken in de buurt waar ik nog nooit ben geweest. Ik heb er veel plezier van.
Afbeelding
1 x
Nu: Peugeot Django Heritage 50
Voorheen: Vespa Pk50XL automatica
:sct1:

soufian

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#19 » 29 mar 2018, 18:34

ik gebruik MapFactor GPS Navigation Maps op men telefoon werkt zonder wifi is gratis kaarten zijn gratis
werkt perfect voor fiets brommer of motor
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#20 » 31 mar 2018, 08:13

Kaka schreef:Ik heb een TomTom Vio. Qua stroom houdt het niet over met 5 uur op langere ritten. Het apparaat staat in fietsmodus en hiermee kom op plekken in de buurt waar ik nog nooit ben geweest. Ik heb er veel plezier van.
Leuk te horen over de Vio. Het is alsof ze maar kort in de verkoop zijn geweest, even in het nieuws en weer weg. Thuis maken we er met z'n drieën gebruik van 2 stuks Vio's, ook zeer tevreden. Gekoppeld aan de telefoons van de kinderen. Soms gebeurt het dat je zelf alert moet zijn met de brommer niet een fietspad in te slaan, maar dat nemen we graag voor lief met de voordelen die we er van hebben. Mooi apparaatje, heldere instructies.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer