TomTom Vio voor de scooter

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#21 » 31 mar 2018, 09:05

Dan schreef:Leuk te horen over de Vio. Het is alsof ze maar kort in de verkoop zijn geweest, even in het nieuws en weer weg. Thuis maken we er met z'n drieën gebruik van 2 stuks Vio's, ook zeer tevreden. Gekoppeld aan de telefoons van de kinderen. Soms gebeurt het dat je zelf alert moet zijn met de brommer niet een fietspad in te slaan, maar dat nemen we graag voor lief met de voordelen die we er van hebben. Mooi apparaatje, heldere instructies.


Ze zijn anders nog steeds te koop.(ff googlen). Ik heb de mijne op de usb aangesloten, en is dus altijd voorzien van stroom. Hij is dan wel niet meer waterdicht, maar als het dreigt te gaan regenen, dan verwijder ik de usb kabel. mocht hij toch onverwacht leeg raken, dan blijf ik gesproken instructies ontvangen via mijn bluetooth headset. Maar is inderdaad een fijn ding. Het enigste wat ik mis is dat je geen gpx bestanden kunt inladen.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#22 » 31 mar 2018, 09:57

Dat is het fijne van Osmand, daar kan dat wel.

Jarenlang gebruik gemaakt van TomTom, alleen hun strategie mbt updates staat mij niet aan. Veel betalen voor weinig verandering.

De grote wijzigingen zoals bijvoorbeeld de A1 tussen Diemen en muiderberg stonden bij de Here app op de smartphone na 3 dagen al correct vermeld.

Het is een mooi apparaat, maar het zal altijd blijven achterlopen.
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#23 » 31 mar 2018, 10:51

Meatlove schreef:Dat is het fijne van Osmand, daar kan dat wel.

Jarenlang gebruik gemaakt van TomTom, alleen hun strategie mbt updates staat mij niet aan. Veel betalen voor weinig verandering.

De grote wijzigingen zoals bijvoorbeeld de A1 tussen Diemen en muiderberg stonden bij de Here app op de smartphone na 3 dagen al correct vermeld.

Het is een mooi apparaat, maar het zal altijd blijven achterlopen.


Je bent inderdaad afhankelijk van hun updates. Heb er wel lifetime kaartupdates bij, maar ik weet niet in hoeverre die na een update accuraat is.Wegwerkzaamheden en afsuitingen worden wel perfect weergegeven. Ik heb ook een garmin gehad, maar dat is ook niet alles. Ik denk dat elk navigatiesysteem zijn voor en nadelen heeft. De perfecte navigatie heb ik in ieder geval nog nooit gezien, en zal er ook wel niet komen.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#24 » 31 mar 2018, 11:46

Dat laatste ben ik roerend met je eens!
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#25 » 31 mar 2018, 21:41

Marco_61 schreef:Ze zijn anders nog steeds te koop.(ff googlen).

Inderdaad ik zie het ook, een paar maanden geleden miste ik 'm op de Tomtom website, maar hij staat er nog. Weer een leeftijd dingetje mijnerzijds denk ik. :wheely:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#26 » 31 mar 2018, 22:33

Ik heb ook de Vio en ben er zeer tevreden over.
Voor de scooter is geen enkele navigatie perfect.
Maar door zijn handige montage en koppeling met de telefoon, werkt hij voor mij prima!
0 x

Gebruikersavatar
Jeff1986
Berichten: 82

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#27 » 02 mei 2018, 22:06

Zoals ik lees is de vio dus een prima navigatie voor op de 50cc scooter. Maar dan moet je hem wel op fietsmodus zetten. Ik ben al ff aan het twijfelen wa t ik dacht dat je hem niet op een fiets modus kon zetten? Alleen voor gebruik van motorscooters... dacht ik. Maar niet dus. Dat ia goed nieuws! Zijn er ondertussen al meer ervaringen met de vio op een 50cc scooter? Mvg
0 x

Gebruikersavatar
Jeff1986
Berichten: 82

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#28 » 07 mei 2018, 13:27

niemand? :yahoo:
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#29 » 07 mei 2018, 18:44

Ik denk dat alles al gezegd is. Lees het topic maar door. Kort samengevat. Het doet wat het moet doen. Dat is, een route uitstippelen van A naar B. Je kunt hem op fietsmodus zetten, maar je moet wel in de gaten houden of je op de rijbaan moet rijden, of op het fietspad. Maar dat moet je met elke navigatie, want er is er geen op de markt, specifiek voor bromscooters.
Ik heb het geprobeerd dezelfde route 2 maal te rijden. Eenmaal met fietsroute, en eenmaal met een andere. Weet ff niet meer welke dat was. Met de fietsroute rij je over het algemeen wat meer binnendoor. Je kunt geen vooraf uitgestippelde routes inladen. Dan moet je een dure rider kopen. En qua prijs. Ik heb ze vorige week bij amazon.de voor 110 euro zien liggen.
Is het nog een heel verhaal geworden, maar doe er je voordeel mee. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: TomTom Vio voor de scooter

Bericht#30 » 07 mei 2018, 20:05

Wij hebben er twee in huis voor de kinderen. We kiezen altijd in de app voor de optie "snelwegen vermijden". Voor de ritten die ze maken is dat steeds prima gebleken. Van waar we wonen naar Deventer of Arnhem en zo. Toertochten doen ze nog niet aan. Dan heb je ook andere behoefte qua route-planning. "Rundum Hause" en dan van A naar B zeer geslaagd vinden wij. Dus als je geen fervente toerrijder wordt die zelf zijn routes van locatie naar locatie wil plannen, maar gewoon efficient van A naar B wilt komen, gewoon doen.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer