tom tom rider of Garmin zumo

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

tom tom rider of Garmin zumo

Bericht#1 » 07 mar 2017, 15:21

Komende weken wil ik de knoop door hakken
wil een nieuwe navigatie
Er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de zumo en de rider
Heb al wat gelezen hier en daar dat de tom tom bijna of zelfs net zo goed scoort als de garmin zumo
Zijn er mensen die ervaring hebben met beide
het gaat dus om de zumo 590 or rider 400/410
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
tarzanen
Voormalig STN Lid
Berichten: 447

Re: tom tom rider of Garmin zumo

Bericht#2 » 07 mar 2017, 15:41

Hallo Martin,

Kiezen tussen deze merken hangt erg samen met wat je wilt! Met andere woorden wil je voor makkelijk en snel navigeren dan denk ik dat de TomTom aan je verwachtingen zal voldoen. Wil je echter meer mogelijkheden en opties willen, dan komt de Garmin 590 in aanmerking. Let wel voor de Garmin is het zaak om goed de mogelijkheden te leren kennen, anders mis je veel van wat het toestel heeft te bieden.

https://www.gps.nl/motornavigatie/tomto ... _zumo.html

Vooropgesteld het zijn beide goede motornavigatie apparaten! Er zijn echter wel degelijk verschillen.



Zelf heb ik de Garmin Zumo 590. Bevalt goed en heb ik gekocht nadat ik jaren een Garmin Montana 600 outdoor toestel heb gehad.
Wat betreft de TomTom die heb ik nooit gehad en heb daar geen ervaring mee. Heb mij daar destijds wel over de TomTom laten voorlichten en heb me daar ook over ingelezen op het WWW.
0 x
Grt, René

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: tom tom rider of Garmin zumo

Bericht#3 » 07 mar 2017, 16:18

Er is waarschijnlijk zo goed als niemand die beide toestellen heeft, en dat ligt aan de prijs natuurlijk (vergelijken word dan moeilijk hoor). Ik betaalde vorig jaar bijna 500€ voor de nieuwe TomTom 410 premium.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: tom tom rider of Garmin zumo

Bericht#4 » 07 mar 2017, 16:22

ik denk dat inderdaad het verschil is dat tom tom meer rechtstreeks met eventuele route voorkeuren een erg fijn apparaat is de garmin daar sfeer ik bij vele mogelijkheden maar let op martin er is niet 1 die geschikt is voor de bromfiets je wort door beide apparaten met regelmaat een kant op gestuurd die niet kan of mag.
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: tom tom rider of Garmin zumo

Bericht#5 » 08 mar 2017, 09:39

Mijn voorkeur gaat al jaren uit naar Garmin. Zij waren de eersten met lifetime mapupdates, maar daarbij is TT meester in versplintering van modellen, daarin is Garmin duidelijker naar mijn mening.

Nu gebruik ik zelden navigatie en voor die ene keer gebruik ik mijn telefoon, ook om een Garmin-route te rijden. Goede telefoonhouder gekocht en dat voldoet voor mij.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

   

Terug naar “Navigatie Systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer