Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#1 » 05 apr 2018, 17:52

Zoals de titel al zegt, ik heb mijn Rev'it Jupiter 2 motorjas nu bijna een jaar en heb er goed gebruik van gemaakt. Op de lange en ook korte stukken en ik heb er toch een paar duizen kilometer mee gereden. In zowel stralende zon als regen en vrieskou. Hierbij mijn bevindingen.

https://www.motorkledingcenter.nl/revit-jupiter-2.html
Afbeelding



  • Looks: Persoonlijk vind ik het een erg mooie jas. Het is overduidelijk een motorjas (of mensen denken dat je erg brede schouders hebt) maar het is niet te blitserig met zeer zichtbare protectoren. Ik heb de versie met de rode accenten en witte belettering, maar er is ook een versie te koop die volledig zwart is. Dus ook geschikt voor een volledige "stealth look"
  • Pasvorm: Ik heb de jas in maat L en met de wintervoering erin icm met bijvoorbeeld een dikke trui is dat prima. De mouwen zijn dmv van een drukknop te verstellen om die wat wijder (of dus juist wat smaller te maken) en rondom de taille zit een verstelbare band. Maar ik heb er in de zomer ook met alleen een shirt onder aan gereden en toen merkte ik dat de mouwen behoorlijk wijd zaten (of ik moet vaker naar de sportschool). Houd daar dus rekening mee als je de jas specifiek voor de warmere dagen koopt.
    Ook merk ik dat de jas aan de achterkant vrij kort is, echt bedoeld voor een motor (of scooter uiteraard) waar je vrij rechtop op zit. Als ik ook maar een klein beetje buig merk ik dat de jas boven de riem uitkomt, nou heb je daar als je hem combineert met een motorbroek geen last van. Aangezien je die aan de achterkant dmv een rits kunt koppelen aan de jas (iets wat ik met mijn revit broek dus ook zeker doe).
  • Comfort: De jas zit best heel lekker, dit omdat de tailleband te verstellen is naargelang je meer of minder kleding eronder aan hebt. Je merkt wel dat de jas protectoren heeft maar die belemmeren de standaard bewegingen niet. Je moet alleen niet iets met de jas aan boven je hoofd willen tillen. Dan schuift de hele jas door de schouderprotectoren omhoog.
    Ook qua temperatuurregeling is deze jas heel goed. Met de kou rondom de jaarbeurs was mijn bovenlichaam nog best aangenaam, alleen trok de koud via de voeten en handen uiteindelijk door heel mijn lichaam. Maar ook tijdens de warme zomerdagen was deze jas heel goed, doordat de voering eruit kan en je 2 grote luchthappers op de armen hebt en een uitlaat op de rug krijg je ruim voldoende koeling door de hele jas heen. Zoveel koeling zelfs dat ik in Frankrijk met 25 graden soms de inlaten dichtritste omdat het wat fris werd.
    Ook over de waterdichtheid ben ik heel tevreden, dankzij het Hydratex membraam (dit is van rev'it zelf en is te vergelijken met gore-tex) ben ik eigenlijk altijd droog gebleven. Alleen merkte ik met de 3 dagen regen in Noord-Frankrijk dat mijn buik nat werd, maar dat kwam volgens mij doordat mijn toenmalige regenbroek heel veel doorliet en mijn kleding dus via mijn broek nat werd. Ik denk dus, dat als ik deze regen had gehad met een goede motorbroek ik geen last van nattigheid had gehad. En dat waren 3 dagen echt goede regen.
    Zoals ik later zal beschrijven is het best lastig om de polssluiting goed strak om je handschoenen heen te krijgen, maar als die strak zit sluit het ook goed af en komt er nagenoeg geen koude lucht naar binnen toe.
  • Protectie: Gelukkig ben ik nog nooit gevallen met de jas, maar mocht dat toch ooit gebeuren ben ik goed beschermt. Standaard zitten er schouder en elleboog protectoren in, maar je hebt de mogelijkheid om er ook een rug protector erin te doen. Deze is los te koop en de prijs valt nog mee moet ik zeggen. Alleen zie ik momenteel het nut er niet helemaal van in. Mocht ik deze jas nog hebben wanneer ik ga motorrijden zal ik hem er wel in doen, met de hogere snelheid glijd je ook langer door, en kan een harde protector op de rug fijn zijn.
    Ook heeft de jas op de rug een reflecterend Rev'it logo om in het donker wat beter zichtbaar te zijn. Wel zou dit onder een rugtas vallen dus als je standaard met een rugzak op de rug rijd heb je daar weinig aan.
  • Extra's: De jas heeft 2 zakken aan de buitenzijde, deze zitting volgens mij buiten het membraan dus met regen word de binnenkant een beetje vochtig. (maar niet zo vochtig dat het bijvoorbeeld een bonnetje verpest). En de jas heeft 1 binnenzak die zowel in de buitenlaag als in de voering zit. Dus je hebt altijd een binnenzak.
    De belangrijke ritsen zijn groot uitgevoerd en voelen zeer degelijk aan. De rits van de regengoot (ja die zit er ook op) en die van de binnenzak zijn heel wat ieler, maar die hebben ook eigenlijk geen krachten te houden.
  • Min punten: Ik heb wel een paar minpuntjes, en de grootste is de sluiting rondom de pols. Dit is uitgevoerd met een simpele klittenband strip, maar die is best lastig goed strak te krijgen met een hand of met handschoenen aan. Dit lukt intussen wel, maar daar moet je echt even handig in worden. Ook is het eerste stukje klittenband (hetgeen wat dus in de meeste gevallen aangrijpt wanneer je dikke kleding draagt) al behoorlijk versleten en grijpt dus niet meer goed. Dat vind ik gewoon jammer, maar voorlopig krijg ik de mouw altijd nog goed strak om de handschoen heen.
    Mijn 2e minpuntje is de omvang van de mouw, met name rondom de bovenarm. Wanneer de voering erin zit is er niets aan de hand, maar zodra die eruit is, is de mouw zelfs op de kleine stand nog vrij weid en gaat die dus klapperen in de wind. Ik had graag gezien dat de mouw nog iets strakker had gekund. (of ik moet, zoals eerder vermeld, vaker naar de sportschool)

Al met al ben ik dus heel blij met de jas, en de prijs vind ik ook nog relatief meevallen voor een jas met heel goed membraam.
Op het moment van schrijven kost de jas 199,99 euro.
3 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#2 » 05 apr 2018, 18:43

Mooie en zeer uitgebreide review. :thumbsup:

De jas lijkt in veel opzichten op mijn Evolution jas. Een vergelijk is zinloos, want die firma is ermee gestopt.

Mijn tip is om bij de motorwinkel in de opruiming te kijken. Ik kocht mijn jas met 50% korting voor een euro of 110, waarvan het mij elke cent waard was.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#3 » 05 apr 2018, 21:30

Probeer eens je handschoenen over je mouwen heen te doen, dan krijg je zeker geen kou in je mouw ( oeh ik kan rijmen) dat is bij mijn sjneze handschoenen net het grootste minpunt, die krijg ik net niet om de mouwen heen.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#4 » 05 apr 2018, 21:31

roadkill schreef:Probeer eens je handschoenen over je mouwen heen te doen, dan krijg je zeker geen kou in je mouw ( oeh ik kan rijmen) dat is bij mijn sjneze handschoenen net het grootste minpunt, die krijg ik net niet om de mouwen heen.


Mijn huidige winterhandschoenen zijn echt bedoeld om onder de mou te gaan. En dat ging prima hoor, alleen wat ik zeg. Deze jas is moeilijk om helemaal strak te krijgen. En hoe minder er zit hoe moeilijker het word. De nieuwe handschoenen die ik krijg zijn wel overdragers volgens mij.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#5 » 05 apr 2018, 21:36

Ik zou denken dat het met blote handen makkelijker zou gaan dan met handschoenen aan, vandaar ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#6 » 05 apr 2018, 21:57

roadkill schreef:Ik zou denken dat het met blote handen makkelijker zou gaan dan met handschoenen aan, vandaar ;-)


Nee ook met blote hand is het niet makkelijk. Dit doordat het niet door een gespje heen gaat waardoor je hem aan zou spannen.
Maar je letterlijk een overlap maakt zoals op een gewone winterjas bijvoorbeeld. Het trucje is om de mouw met bijvoorbeeld de middelvinger van bijhorende hand op zijn plek te houden waardoor die niet verschuift bij eht aantrekken van de overlap. Maar je haalt (mijn vingers iig) het maar net.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#7 » 01 jul 2018, 11:20

even een vraagje ik wil ook een motor jas kopen maar omdat hier geen motor zaken in de buurt zitten ben ik overgeleverd aan online kopen , maar hoe zit het met de maat ?

ik zit tussen M / L jas maat (M is wel krap zeker met winter kleding ) en L kan heel groot vallen ... maar valt een motorjas vaak groter uit of kleiner

want als die kleiner uitvalt moet ik hem zeker L /Xl hebben voor de winter ( maar het moet er een zijn waar je zo wel zomer als winter mee kan rijden
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#8 » 01 jul 2018, 11:35

@ravw ik kan maar een ding zeggen. Ga naar een motorzaak. En als je da jas ook voor de winter koopt neem dan ook de kleding mee die je in de winter zou dragen. Een groot deel van de correcte passing is ook dat de protectoren op de goeie plek zitten.

Zoals bij deze jas, een maat groter had wat comfortabeler geweest misschien, maar de schouder protectoren hingen dan op mijn armen.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Rev'it Jupiter 2 - Ervaringen na 1 jaar

Bericht#9 » 01 jul 2018, 23:21

Ik ben zeer zeer tevreden met mijn IXS jas. Die gekke Zwitsers weten wel wat kwaliteit is.
Waterdicht door membraan.
Niet 1 maar maar liefst 2 voeringen, elk met een binnenzak (waar je bijvoorbeeld je portemonnee in kwijt kan raken)
Voldoende ritsen om te luchten.
Reflectiestrepen die niet echt opvallen.
De hele jas is trouwens niet opzichtig.
Waterdichte ritssluitingen.
Halssluiting met magneet ipv drukknoop, wat voor mij een zegen is.
Broek ook van IXS kan eraan worden geritst, waardoor er een overall-idee ontstaat. Zelfs mijn regenbroek die ik tweedehands heb gescoord past erop.
Prijs?
Van 499,= voor 379,=
Even slikken. Maar elke cent waard.
Ik kan verder de visie van @FTrotsenburg onderschrijven.
Trek de kleren aan die je 's winters draagt en koop de jas ook rond die tijd.
Voeringen kun je eruit ritsen. Dan wordt het vanzelf een zomerjack wat iets ruimer zit.
Ik heb bij Goedhart Motoren (kom ik altijd omdat het een klant van ons is) wel 6 jassen aan gehad en ze verschillen allemaal van pasvorm.
Be aware!.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “STN Test Corner”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer