De Sym Symphony test..

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

De Sym Symphony test..

Bericht#1 » 29 jun 2014, 17:35

Zoals jullie willicht weten hadden we van Sym scooters Nederland ook de aanbieding gekregen om de Sym Symphony te mogen testen.
Een paar dagen geleden kregen we het bericht dat de scooter al bij Scootstore stond. Zo snel gaat dat.. ;)

Stephan en ik hadden afgesproken dat ik de scooter gisteren,zaterdag 28-06, te halen.
Op weg naar het werk zou ik bij Scootstore langs gaan en de Peugeot Citystar omruilen voor de Sym Symphony. Na de ruil,helm op motorjas aan en starten maar.. Het wegrijden ging lekker vlot alleen kwam ik niet boven de 30km/pu uit. :shock: Nou goed met pas 5 km op de teller moet alles nog even los komen toch.. Niet dus.. Al snel was het euvel gevonden.. Het is de snor uitvoering.. :mrgreen: :mrgreen: Foutje..

Ik had direct contact met Stephan gezocht. Hij kon het eerst niet geloven.. Maar echt waar..
Nou goed. Ik heb de scooter meegenomen en ben er toch op gaan rijden.
Ondanks dat het niet de uitvoering is welke wij verwachten is het wel leuk om de Sym te testen.

De eerste indruk is erg positief.
De scooter is zeer netjes uitgevoerd,de kappen sluiten zeer mooi aan en voelen degelijk aan. Ook ziet de lak er sterk uit. De zwarte kappen zien er ook zeer netjes uit en hebben een klein glansje wat een luxe afwerking geeft.
Verders heeft de scooter ook achter een remschijf.
De display heeft een mooie look door de combi van een analoge km teller en overige digitaal.
Het motortje maakt een mooi donker geluid.
De buddy is iets wat klein en smal. Voor twee personen zeker te krap. Maar de scooter is in mijn beoordeling niet geschikt voor twee personen qua zit en ruimte.
De buddy zit wel goed maar is iets zacht.
De scooter zelf is klein van stuk,maar door de hoge wielen geeft dit een prettige wegligging.
Lange personen kunnen wel wat moeite hebben met het formaat van de scooter.
De scooter laat zich gemakkelijk sturen en heeft een goeie grip op het wegdek. Ook in de bochten geeft de wegligging een zeker gevoel.
Wat mij bij gebruik van de verlichting opviel is dat deze een zeer goeie en brede lichtbundel geeft. Ook komt de lichtstraal goed voor de scooter op het wegdek.

Mocht er behoefte zijn om de scooter te zien/testen kan er met Stephan of mij contact worden opgenomen. Er zal vooralsnog geen testdag worden georganiseerd. Hopelijk komt de brom uitvoering onze kant op. Dan zal de mogelijkheid er waarschijnlijk wel komen.

Om het verslagje compleet te maken nog wat foto,s van deze toch wel beauty..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Verander muren in deuren....

TK E

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#2 » 29 jun 2014, 17:42

Ik vind hem wel goed.......helm op en gassen........wel voluit.....30 km.......hahaha...

Maar goed uiteraard is het een prachtige gelegenheid om voor de snorders onderons hem te gaan testen........dus grijp uw kans zeg ik dan maar......lekker zonder helm......
Succes
TK E
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#3 » 29 jun 2014, 21:19

Tonny en het mooiste zou dan nog zijn dat je in de race houding gaat zitten. :lol: :lol: :lol:
We wachten maar rustig af, het kon nog wel eens een verrassende test worden.

Gr.Siem
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Stephan

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#4 » 29 jun 2014, 21:21

Siem, ga alvast maar vragen wat ze voor die City Star terug geven :lol:
0 x

TK E

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#5 » 29 jun 2014, 21:55

Overigens vind ik het een mooie kleur......
TK E
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#6 » 29 jun 2014, 21:57

zeker een mooie scoot! vooral dashboard is wat moderner geworden en hoort bij de update van de Symphony en de Tweet. Ook de achterschijfrem zal een hele verbetering zijn.

Overigens is het prima met 2 personen uit te houden op de buddyseat van dit model al helpt het wel als er een koffer is voor de ruggesteun ;)
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

TK E

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#7 » 29 jun 2014, 22:02

Is er al een idee waar een een test meeting wordt gehouden.......
TK E
0 x

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#8 » 29 jun 2014, 22:08

TK E schreef:Is er al een idee waar een een test meeting wordt gehouden.......
TK E


Tonny we moeten eigenlijk nog even bijkomen van het feit dat het een snor uitvoering is.. :mrgreen:
0 x
Verander muren in deuren....

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#9 » 29 jun 2014, 23:05

Eric schreef:
TK E schreef:Is er al een idee waar een een test meeting wordt gehouden.......
TK E


Tonny we moeten eigenlijk nog even bijkomen van het feit dat het een snor uitvoering is.. :mrgreen:


Hoezo, ben je nu pas thuis gekomen? :lol: :lol: :lol: :lol: .
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Eric
Voormalig STN Lid
Berichten: 1027
Contacteer:

Re: De Sym Symphony test..

Bericht#10 » 29 jun 2014, 23:13

Ik heb de scooter mee naar het werk. Ik ben idd wel 15 a 20 minuten langer onderweg. :mrgreen:
0 x
Verander muren in deuren....

Social Media

   

Terug naar “STN Test Corner”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer